زمان تکمیل تایکان 07:33.350 دقیقه کمی بیش از دو ثانیه سریعتر از رقیب اصلی خود، مدل S Plaid است. سدان پرچمدار تسلا در سپتامبر سال گذشته زمان دور 07:35.579 دقیقه را ثبت کرد که مسلماً اگر راننده خودروی 2.1 تنی (و زندگی خود) را با چرخ یوغ نگه نمی داشت و در عوض می توانست بهتر باشد. یک فرمان گرد معمولی داده شده بود.
پیست اتومبیلرانی نوربرگ رینگ محل چندین دهه آزمایش و محک زدن خودرو بوده است و مکانی است که خودروسازان همچنان محدودیتهای مدلهای ICE و EV را برای لاف زدن پیش میبرند. آخرین موفقیت توسط پورشه انجام شده است، که Taycan Turbo S چهار در آن سریعترین زمان دور را برای یک خودروی الکتریکی تولیدی تاکنون ثبت کرده است.
شاسی خودرو نیز با بهروزرسانی نرمافزاری برای سیستم کنترل شاسی 4 بعدی پورشه، بهینهسازی شد و به آن اجازه میدهد هماهنگ با لاستیکهای جدید کار کند. با توجه به اینکه این نوع تایکان یک خودروی سری تولید است، پورشه می گوید که کیت عملکرد آن فقط در آلمان و فقط برای مدل های تایکان توربو S مدل 2023 عرضه خواهد شد. خود خودروی الکتریکی در اواخر جولای تولید خود را آغاز کرد، در حالی که انتظار میرود کیتهای عملکرد رکوردار تا پایان سال در دسترس قرار گیرند.
چه اتفاقی افتاده؟ پورشه در پیست بدنام Nürburgring-Nordschleife آلمان رکورد جدیدی را برای خودروهای برقی تولیدی به ثبت رسانده است. Taycan Turbo S که مسیر مسابقه 20.8 کیلومتری را تنها در 7 دقیقه و 33 ثانیه به سرعت طی کرد، یک مدل استاندارد تولیدی بود که مجهز به کیت عملکرد بود. این به تایکان کمک کرد تا تسلا مدل S Plaid را که قبلاً این رکورد را با زمان 7 دقیقه و 35 ثانیه در اختیار داشت، از سلطنت خلع کند.
در مورد تایکان توربو S، پورشه خاطرنشان می کند که این خودرو یک واحد تولیدی کاملا استاندارد بود. با این حال، خودروی برقی همچنان باید به رول کیج و صندلیهای مسابقه مجهز میشد تا نیازهای پیست را برآورده کند. پورشه همچنین آن را به کیت عملکردی متشکل از لاستیکهای ورزشی Pirelli P Zero Corsa مجهز کرده است که به گفته شرکت دارای ترکیبی شبیه تایرهای مسابقهای برای چسبندگی بهتر و چسبندهتر در مسیر است.