کوتاه: ویترین های دیجیتال در کنسول های بازی و سیستم عامل های تلفن همراه معمولاً دارای بخش هایی هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند و محتوای رایگان را برجسته می کنند. Steam اخیراً رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده است و به دموها و عناوین رایگان جایگاه برجسته تری در ویترین فروشگاه خود داده است. این تغییر بخشی از واکنش گسترده تر به تمرکز روزافزون توسعه دهندگان بر تبلیغات رایگان است.
کاربرانی که در وسط صفحه اصلی فروشگاه Steam در حال مرور برگهها هستند متوجه میشوند که Valve بخش جدیدی را برای برجسته کردن مواردی مانند دمو و بازیهای رایگان معرفی کرده است. این آخرین تغییرات در ویترین فروشگاه بخشی از تلاشهای Valve برای کمک به کاربران برای کشف و مدیریت آسانتر محتوای رایگان است.
برگه جدید «Trending Free» در کنار فهرستهای نسخههای جدید، بهترین فروشها، بازیهای آینده و تخفیفها، در زیر انتخابهای اصلی در صفحه فروشگاه Steam قرار دارد. در حال حاضر، شامل مواردی مانند نسخه ی نمایشی برای Worshipers of Cthulhu و معیار رایگان برای Black Myth: Wukong است.
Steam مدتهاست که بخشهایی برای دمو و بازیهای رایگان دارد، اما لینکهای این بخشها قبلاً در فهرست دستهبندی فروشگاه پنهان بودند. انتقال آنها به یک موقعیت برجسته در برگه جدید در صفحه اصلی، دید آنها را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
Valve در حال پاسخ به روند رو به رشدی است که در آن توسعهدهندگان بازیهای رایگان را منتشر میکنند، اغلب با عنوان Prologue، بهعنوان راهی برای تبلیغ نسخههای تجاری بزرگتر به جای ارائه دموهای سنتی. این استراتژی به طور موثر فضای قفسه بازی را دو برابر کرد، زیرا دموها به صفحه فروشگاه نسخه اصلی محدود میشدند در حالی که نسخههای نمایشی از دید اضافهشده یک لیست جداگانه بهره میبردند. با این حال، بسیاری از کاربران شکایت دارند که این تبلیغات رایگان را می توان به راحتی با بازی های کامل اشتباه گرفت.
خط مشی جدید Steam با ارائه دموی صفحات خود به این موضوع می پردازد و نیازی به معرفی را از بین می برد. علاوه بر این، این تغییر به کاربران اجازه میدهد تا دموها را بدون نصب به کتابخانههای خود اضافه کنند و مدیریت دموها و حذف آنها را در صورت تمایل آسانتر میکند.
بازیکنان اکنون می توانند نظرات خود را بنویسند و برای دموها اعلان دریافت کنند. در نتیجه این تغییرات، بخش بازی های رایگان محبوب اکنون دموها، معرفی ها و سایر نرم افزارهای رایگان را ادغام می کند.
علاوه بر این، قوانین جدید توضیحات صفحه فروشگاه، پیوند دادن به وب سایت های خارجی یا سایر بازی های Steam را ممنوع می کند. Valve همچنین استفاده از تصاویری که رابط کاربری Steam را تقلید می کنند را ممنوع کرده است.
این تغییرات که از اوایل سپتامبر اعمال می شود، توسعه دهندگانی را هدف قرار می دهد که بازی های پیش پرداخت را به صفحات فروشگاهی برای تبلیغات رایگان پیوند می دهند. بر اساس قوانین جدید، صفحات نمایشی به طور خودکار پیوندهایی به بازی کامل خواهند داشت.