پیش‌بینی کاهش فروش بازی‌های ویدیویی در سال 2022 به دنبال رکورد هزینه در طول همه‌گیری


تصویر بزرگ: طبق پیش بینی شرکت تحقیقات بازار Ampere Analysis، فروش جهانی بازی های ویدیویی در سال 2022 با 1.2 درصد کاهش به 188 میلیارد دلار پیش بینی می شود. سال گذشته، بازار خدمات بازی و محتوا رکورد 191 میلیارد دلار را کسب کرد. اگر به نتیجه برسد، این اولین کاهش هزینه در این دسته در حداقل هشت سال گذشته خواهد بود.

Ampere Analysis در سال 2015 تأسیس شد و هنوز شاهد کاهش هزینه‌های بازی‌های ویدیویی نسبت به سال گذشته نبوده است.

هزینه بازی‌های ویدیویی در طول این همه‌گیری افزایش یافت زیرا مردم به دنبال سرگرمی در خانه بودند. در سال 2019 قبل از همه‌گیری، هزینه‌های دسته‌بندی به 151 میلیارد دلار رسید. در سال بعد، مصرف کنندگان مجموعاً 182 میلیارد دلار برای بازی ها، محتوا و خدمات هزینه کردند.

با نگاهی دیگر، هزینه ها از سال 2019 تا 2021 26 درصد – تقریباً 40 میلیارد دلار – افزایش یافته است.

با حفاری عمیق‌تر، می‌بینیم که بازی‌های رایانه‌ای احتمالاً بیشترین ضربه را خواهند دید و پیش‌بینی فروش بیش از سه درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت. بخش بازی های موبایل ممکن است 1.3 درصد کاهش یابد و کنسول ها حدود نیم درصد از دست بدهند. تنها دسته ای که انتظار می رود رشد کند، بازی های ابری است.

با این حال، آنچه بالا می رود باید پایین بیاید. اکنون که بسیاری از کشورها به روال عادی‌تری بازگشته‌اند، زمان صرف شده برای بازی‌های ویدیویی می‌تواند کاهش یابد و هزینه‌ها را با آن کاهش دهد. اینکه چقدر ضربه بزرگ خواهد بود، مورد بحث است.

تورم شدید و افزایش هزینه های زندگی ممکن است تأثیر منفی بر هزینه های بازی داشته باشد. برعکس، اگر مصرف‌کنندگان از هزینه‌های اختیاری خود در مناطق دیگر صرف نظر کنند و بیشتر در خانه بمانند، بازی برای بسیاری در رادار باقی می‌ماند و هزینه‌ها ممکن است آسیب زیادی نبیند.

کاهش ها نیز می تواند کوتاه مدت باشد. Ampere انتظار دارد که بازارهای جهانی بازی در سال 2023 به بهار بازگردند، زیرا بازارهای رو به رشد همچنان به سمت بازی سازی ادامه می دهند و بازارهای بالغ ثبات بیشتری پیدا می کنند.

اعتبار تصویر: رون لاخ



منبع