پیشنهاد FTC “کلیک کنید برای لغو” لغو اشتراک را بسیار آسان تر می کند

ماست هد: الیسا می آید. مرکز: آمریکای جدید



منبع

بسیاری از شرکت‌ها مکانیسم‌های لغو خود را به کارهای سختی تبدیل می‌کنند که به مراحل زیادی نیاز دارد. برخی حتی از مشتریان درخواست می‌کنند با شماره‌های تلفن تماس بگیرند، جایی که آن‌ها را برای مدت طولانی در حالت تعلیق نگه داشته‌اند که به این نتیجه می‌رسند که ارزشش را ندارد. برخی دیگر نیاز به لغو حضوری دارند که شامل تلاش تکرارها برای متقاعد کردن مشتریان به ماندن است. این تکنیک‌های فریبنده اغلب باعث می‌شود مردم حتی زمانی که استفاده از خدمات را متوقف کرده‌اند، برای اشتراک هزینه کنند.

این پیشنهاد بخشی از بررسی مداوم FTC از قانون گزینه منفی 1973 است که این آژانس برای مبارزه با اقدامات ناعادلانه یا فریبنده مربوط به اشتراک ها، عضویت ها و سایر برنامه های پرداخت مکرر استفاده می کند. در سال گذشته 17427 شکایت تحت این قانون و 16020 شکایت در سال 2021 دریافت کرد.

هر کسی که سعی کرده اشتراکی را لغو کند ممکن است با بمباران پیشنهادات اشتراک‌های مختلف، قیمت موقت کاهش یافته و سایر مزایا آشنا باشد – همه تلاش می‌کنند مشتریان را وادار به ثبت‌نام کنند. FTC پیشنهاد می‌کند که به مردم اجازه داده شود تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند این معاملات را قبل از ارائه آن‌ها از سوی فروشندگان بشنوند، به‌عنوان مثال، شرکت‌ها برای پاسخ باید «نه» را قبول کنند.

طبق یک نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقات بازار C+R Research انجام شده است، مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را برای تمام خدمات اشتراکی به طور متوسط ​​133 دلار در ماه دست کم می‌گیرند.

بخونید:  ایلان ماسک اعلام کرد 8 دلار در ماه توییتر آبی شامل تأیید، وضعیت اولویت و تبلیغات کمتر است.

شرکت هایی که این قوانین را نقض کنند با جریمه 50000 دلار در روز روبرو خواهند شد. خان می‌گوید: «وقتی در مورد شرکت‌هایی صحبت می‌کنید که صدها یا هزاران یا میلیون‌ها مشتری دارند، این می‌تواند خیلی سریع جمع شود.»

به طور خلاصه: امروزه خدمات اشتراک متعددی وجود دارد، از سایت‌های پخش جریانی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس گرفته تا خدمات غیر دیجیتالی مانند عضویت در باشگاه. ثبت نام آنلاین معمولاً بسیار ساده است، اما لغو اغلب بسیار پیچیده تر است، گاهی اوقات عمدی. اما FTC در تلاش است تا اوضاع را تغییر دهد.

در نهایت، FTC همچنین پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها یک یادآوری سالانه در مورد تمدید اشتراک خودکار برای هر چیزی غیر از کالاهای فیزیکی به مشتریان ارسال کنند.

کمیسیون تجارت فدرال روز پنجشنبه یک ماده «کلیک کنید برای لغو» پیشنهاد کرد که شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا فرآیند لغو اشتراک‌های تکراری را به سادگی ثبت‌نام در آن‌ها انجام دهند.

لینا ام. خان، رئیس FTC، گفت: «این پیشنهاد باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه مصرف‌کنندگان می‌شود و کسب‌وکارهایی که به استفاده از ترفندها و تله‌های اشتراک ادامه می‌دهند، مشمول جریمه‌های سخت خواهند شد.»

FTC با رای 3-1 به انتشار اطلاعیه قوانین پیشنهادی در ثبت فدرال، اولین گام در روند، رای داد. اعضای عمومی اکنون می توانند نظرات خود را در مورد این پیشنهاد ارسال کنند.