کاراته‌کا: بازی هنرهای رزمی 1984 در مستند تعاملی زنده می‌شود

به لطف گنجینه مصاحبه ها، اطلاعات و تجربیات تعاملی موجود در The Making of Karateka، Digital Eclipse به گیمرها این فرصت را می دهد تا با جردن مچنر “واقعی” آشنا شوند، فراتر از شهرت او به عنوان یکی از افسانه ای ترین و شناخته شده ترین طراحان بازی های ویدئویی. فرانسیس مچنر، پدر جردن و یکی از “قهرمانان گمنام” تاریخ بازی های ویدئویی نیز در این مستند ایفای نقش خواهد کرد.

مستند «ساخت کاراته‌کا» اولین تولید از سری Gold Master است، یک سری جدید از بازی‌های مستقل و خود منتشر شده که به بهترین شکل به عنوان «مستندهای تعاملی» توصیف می‌شود. بازیکنان و طرفداران این فرصت را خواهند داشت تا از طریق مجموعه‌ای مجلل از عکس‌ها، فایل‌های صوتی، مصاحبه‌ها و دیگر «مصنوعات دیجیتال»، خلق بازی، سازندگان آن و هر چیزی را در این بین کشف کنند.

توسعه دهنده بازی های ویدیویی Digital Eclipse در حال ساخت مستندی در مورد کاراتهکا، اولین بازی مناسب جردن مچنر است که در ابتدا در کامپیوتر خانگی Apple II در سال 1984 منتشر شد. جهش در انیمیشن، موسیقی و داستان سرایی سینمایی.

بخش تعاملی این مستندهای Gold Master خود بازی ها هستند که با تمام شکوه اصلی خود در پلتفرم های مدرن از جمله کنسول ها و رایانه های شخصی قابل دسترسی خواهند بود. ساخت کاراته‌کا شامل نسخه خرده‌فروشی نهایی کاراته‌کا می‌شود، اما به گیمرها این فرصت را می‌دهد تا «چند نمونه اولیه ناتمام» از جمله نمونه‌ای که Mechner به ناشران ارائه کرده است، بازی کنند.

پس از تبدیل شدن برای هر پلتفرم بازی ممکن که در 30 سال گذشته منتشر شد، کاراته‌کا تا سال 2000 حداقل 500000 نسخه فروخت. بررسی‌های اولیه از این بازی به عنوان یک “دستیابی به موفقیت” در تجارت استقبال کردند، محصولی که در آن هنر “با فناوری ادغام می‌شود” و یک بازی با ویژگی های سینمایی که قبلاً مشابه آن دیده نشده بود (Hardcore Computist, 1985).

بخونید:  گوگل محصولات قدیمی‌تر Dropcam و Nest امنیت خانه را نابود می‌کند

The Making of Karateka روی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود، جایی که گیمرها می‌توانند نسخه بدون DRM را از طریق GOG.com خریداری کنند. Digital Eclipse قبلا یک مستند تعاملی دیگر با عنوان Atari 50 ساخته بود که بر تاریخچه آتاری تمرکز داشت.



منبع

در متن: جردن مچنر، طراح بازی افسانه‌ای که شاهزاده ایرانی را خلق کرد، همچنین راهی کاملاً جدید برای گفتن داستان‌های تعاملی ارائه کرد. قبل از شاهزاده ایرانی، مچنر کاراته‌کا را ساخت، بازی با داستانی که شایسته مستند خودش است.

علاوه بر این، این بسته همچنین شامل نمونه‌های اولیه Deathbounce، یک تیرانداز آرکید که مچنر قبل از کاراته‌کا سعی در ساخت آن داشت، به‌علاوه یک نسخه به‌روز شده از بازی 1984 که به سادگی به نام Karateka Remastered شناخته می‌شود، خواهد بود.