یک نظرسنجی در کانال Slack نشان داد که 80٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آماده اند به جای اینکه مجبور شوند به دفتر کار برگردند، به دنبال شغل دیگری بگردند. غیرمنتظره بودن اعلامیه جاسی و مبهم بودن آن نیز برای کارمندانی که انتظار داشتند در درازمدت به کار از خانه ادامه دهند، محل مناقشه است.
اینسایدر گزارش می دهد که 5000 کارمند آمازون چند ساعت پس از اعلام این خبر به یک کانال Slack به نام “حمایت از راه دور” پیوستند. این به دنبال «دادهها، حکایات، مقالاتی درباره مزایای کار از راه دور» است و اکنون بیش از 14000 عضو دارد.
مدیر عامل آمازون، اندی جاسی، روز جمعه پیامی را منتشر کرد که در آن بیان میکرد که در طول همهگیری، زمانی که تیمهای زیادی از خانه یا در مدلهای هیبریدی کار میکردند، این شرکت مشاهدات متعددی در مورد کار در دفتر انجام داد.
آمازون ادعا می کند که یادگیری، الگوبرداری، تمرین و تقویت فرهنگ خود زمانی که کارمندان با هم در دفتر هستند آسان تر است. همچنین میگوید شیوههای سنتی کار، همکاری و اختراع را آسانتر میکند و یادگیری از همکاران بهتر است شخصاً انجام شود.
ویکسی افزود: “من هیچ جزئیاتی نمی دانم. فکر من این است که ایجاد تعادل بین نگرانی ها، نیازها و خواسته های مشتریان، خانواده های کارمند و سهامداران در آسان ترین روز سخت است و این آسان ترین روز نیست.” “راهنمای من این است که اجازه دهید هنوز مشعل ها و چنگال های خود را کاملاً نگیریم. چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم.”
یک سیب زمینی داغ: تصمیم آمازون برای بازگرداندن کارگرانش به دفتر، واکنشی را از سوی کارمندان به همراه داشت: خشم. اعلان مأموریت منجر به پیوستن هزاران کارمند به یک کانال اسلک و برنامه ریزی طوماری شد، علیرغم اینکه یکی از مدیران ارشد پیشنهاد کرد، “بیایید هنوز مشعل ها و چنگال های خود را نگیریم.”
آمازون هرگز بهترین تصویر عمومی را نداشته است، اما در چند هفته گذشته حتی بیشتر از حد معمول مورد بررسی قرار گرفته است. گزارشهای اخیر نشان میدهد که تا 50 درصد کارمزد از فروشندگان میگیرد و این شرکت رکورد 18000 شغل را کاهش میدهد. برخی از گروه Slack معتقدند که این سیاست جدید می تواند برای تشویق افراد به ترک کار باشد و در نتیجه آمازون را از اخراج بیشتر نجات دهد.
سایر شرکتهایی که دستورات بازگشت به کار را اجرا میکنند، با فشار کارمندان مواجه هستند. کارگران اپل طوماری را علیه برنامههایش برای بازگرداندن کارکنان به دفتر در سال گذشته راهاندازی کردند، در حالی که خواستههای ایلان ماسک باعث شد کارکنان تسلا برای مکانهای پارکینگ و میز در تأسیسات Fremont خود درگیر شوند.
جاسی مینویسد: «در مورد رو در رو بودن با یک نفر، نگاه کردن به چشمهای او و دیدن اینکه آنها کاملاً در هر چیزی که شما بحث میکنید غرق شدهاند، چیزی وجود دارد که افراد را به هم پیوند میدهد.» بر اساس این یافتهها، کارکنان آمازون باید حداقل سه روز در هفته از ماه مه وارد دفتر شوند.

پل ویکسی، معاون و مهندس خدمات وب آمازون، به گروه Slack پیوست و اعتراف کرد که از قبل از این سیاست اطلاعی نداشت و مدیران ارشد ممکن است جزئیات را قبل از اعلام نهایی نکرده باشند.