بسیار مورد انتظار: همانطور که انتظار می رفت، بلیزارد در The Game Awards 2022 زمان زیادی را صرف اعلام تاریخ انتشار Diablo IV و شروع پیش فروش کرد. عنوان مورد انتظار قرار است در ماه ژوئن عرضه شود. با این حال، برخی از کارمندان بلیزارد فکر می کنند که پنجره انتشار ممکن است خیلی خوش بینانه باشد.
روز پنجشنبه، چندین کارمند ناشناس اکتیویژن بلیزارد به واشنگتن پست گفتند که تاریخ انتشار بازی Diablo IV در ژوئن بعید به نظر می رسد مگر اینکه قسمت هایی از بازی را قطع کنند یا یک دوره بحرانی عظیم وجود داشته باشد. منابع می گویند که این عنوان قبلاً با تاخیرهای اعلام نشده متعددی روبرو شده است. این ادعا با توجه به اینکه لو رفتن در ماه نوامبر نشان میدهد که بازی در آوریل 2023 عرضه میشود، تا حدودی اهمیت دارد.
تاخیر دو ماهه در بازیای که در مرحله بتا است معقول به نظر میرسد – زمان اضافی باید به توسعهدهندگان این فرصت را بدهد که آخرین کارهای خود را انجام دهند و آخرین بازی را بر روی عنوان انجام دهند. با این حال، منابع WaPo با شکایت از سوءمدیریت، گردش مالی زیاد، و احتمال کمی سختیهای سنگین برای پاداشهای «کم»، تصویری تاریکتر ارائه میکنند.
کرانچ معمولاً کار اضافه کاری داوطلبانه است که شامل ساعات طولانی و کار آخر هفته با دستمزد بالاتر است، معمولاً 1.5 برابر دستمزد استاندارد یک کارمند. شرکتهای بازیسازی همچنین با ارائه پاداشهای دیگر در کنار نرخ پرداخت بالاتر، زمان بحران را تشویق میکنند. این مشوقها میتواند شامل پاداشهایی برای پخش به موقع بازی، گزینههای سهام و حتی کاهش فروش اولیه باشد.
در حالی که کرانچ تقریباً همیشه بخشی از توسعه بازی بوده است، در سالهای اخیر به دلیل اینکه برخی شرکتها آن را اجباری کردهاند یا غرامت «منصفانه» ارائه نمیدهند، رپ بدی به دست آورده است. چند سال پیش، CD Projekt Red به دلیل اینکه توسعه دهندگان Cyberpunk 2077 خود را ملزم به کار 6 روزه در طول زمان بحران کرده بود، در حالی که وعده اضافه کاری اجباری را نداده بود، انتقاداتی دریافت کرد.
کارمندان ناشناس می گویند که Diablo IV ممکن است برای عرضه در ژوئن خیلی عقب باشد و منطقی نباشد. آنها به نمونهای اشاره کردند که یک تیم برای یک بخش خاص، اما نامشخص از پروژه حدود 20 توسعهدهنده، تقریباً نیمی از اعضای خود را ظرف یک سال از دست میدهند. خودی ها گفتند که کارمندان برای یافتن “دستمزد رقابتی تر و شرایط کاری بهتر” در شرکت های دیگر ترک کردند، اما اشاره نکردند که آیا بلیزارد جایگزین کارکنان گمشده شده است یا خیر.
بلیزارد در مورد فرسایش اظهارنظری نکرد، اما یک سخنگوی نشان داد که تولید طبق برنامه انجام شده و بدون مشکل پیش می رود.
اندرو رینولدز، سخنگوی بلیزارد اظهار داشت: همانطور که می دانید، توسعه بازی به طور کلی، و به طور خاص «Diablo IV» از یک فرآیند تکراری پیروی می کند که در آن محدوده در طول زمان تکامل می یابد. “تولید در بازی بسیار خوب پیش می رود. اضافه کاری داوطلبانه و محدود به تیم های خاص است. ما مرتباً تیم را در مورد رفاه حرفه ای آنها بررسی می کنیم و آخرین نتایج مثبت ترین نتایج آنها در سال های اخیر است.”
موضع بلیزارد این است که اضافه کاری کاملاً داوطلبانه است. این سازمان انگیزه های مختلفی را برای ترغیب کارمندان به اضافه کردن ساعات اضافی ارائه کرده است که فراتر از پرداخت اضافه کاری است. به عنوان مثال، هر کارمندی که یک روز کاری 10 ساعته یا بیشتر داشته باشد، یک کوپن 25 دلاری DoorDash دریافت می کند تا برخی از آنها را در حین کار پوشش دهد. این شرکت همچنین پاداشهای تقسیم سود از جمله دوبرابر کردن سهام کارکنان پس از انتشار بازی و پرداختهای سهام از 5000 تا 50000 دلار بر اساس موقعیت و سابقه را ارائه کرد. برخی از کارمندان فکر می کنند این مشوق ها “غیر ضروری و مخرب” هستند.
یکی از خودی ها می گوید: «آنها رهبری را تشویق می کنند تا به جای انجام بهترین کار برای خلق ارزش بلندمدت، دست از کارها بردارند، مصالحه کنند و محصولاتی را که آماده عرضه نیستند ارسال کنند. «این واقعاً راهی است برای شرکت تا بدون اجباری کردن فشار، مردم را وادار کند که ساعتهای بسیار بسیار طولانیتری کار کنند، به خودشان استرس وارد کنند، و خودشان را بسوزانند تا در پول شرکت صرفهجویی کنند و سریعتر آن را بیرون بیاورند».
صرف نظر از آنچه خودی ها فکر می کنند، بلیزارد اکنون با تاریخ انتشار 6 ژوئن 2023 ثبت شده است. کرانچ یا بدون کرانچ، اگر Diablo IV این ضرب الاجل را از دست بدهد، طرفداران ممکن است ببخشند، اما سرمایه گذاران این کار را نخواهند کرد.