کارگران تسلا ویدئوهای خصوصی و صمیمی را که توسط وسایل نقلیه مشتریان گرفته شده بود به اشتراک گذاشتند

رویترز نوشت که برخی از مدیران تسلا “اشتراک‌گذاری نامناسب تصاویر در کانال‌های عمومی Mattermost را سرکوب می‌کنند، زیرا ادعا می‌کنند این رویه خط‌مشی شرکت را نقض می‌کند.” این خودروساز اضافه کرد که این خودروساز استفاده از ویدیوهای تسلاس را که پارک و خاموش شده‌اند، متوقف کرده است، استفاده از آن‌ها مستلزم رضایت مالک است. این نشریه افزود که مشخص نیست که آیا روش اشتراک‌گذاری ویدیوها امروز ادامه دارد یا خیر.



منبع

گزارش جدیدی از رویترز، بر اساس مصاحبه با 9 کارمند سابق، ادعای تسلا مبنی بر اینکه حریم خصوصی صاحبان خودروهایش “همیشه برای ما بسیار مهم است و خواهد بود” را زیر سوال می برد.

برخی از تصاویر و ویدیوهای بی‌گناه‌تر، مانند آن‌هایی که حاوی سگ‌ها و صحنه‌های جاده‌ای بودند، توسط کارگران تغییر داده شد تا آنها را به میم تبدیل کنند.

یکی دیگر از ویدئوهای “رسوایی” که توسط کارگران به اشتراک گذاشته شده است، مردی برهنه را نشان می دهد که به سمت یک وسیله نقلیه می رود و یکی از کارگران سابق می گوید صحنه هایی از صمیمیت وجود دارد. این ویدیوها همچنین «تکه‌های خاصی از لباس‌های شسته‌شده، برخی از اقلام سلامت جنسی… و فقط صحنه‌های خصوصی زندگی را که ما واقعاً از آن آگاه بودیم، زیرا ماشین در حال شارژ بود» را ضبط کرد.

حتی گاراژهای مردم هم امن نبود. تسلاها در یک مقطع زمانی برای خروج از گاراژ با استفاده از Autopilot مشکل داشتند، زیرا آنها توسط اشیا و سایه ها گیج می شدند، بنابراین از برخی از برچسب گذاران داده خواسته شد تا اشیاء را در ویدیوها شناسایی کنند. یکی از کارمندان سابق می‌گوید: «من گاهی فکر می‌کردم که آیا این افراد می‌دانند که ما چنین چیزی را می‌بینیم.

بخونید:  یادگیری ماشینی DALL-E اکنون می تواند تصور کند که چه چیزی فراتر از قاب نقاشی های معروف است

ما می توانستیم آنها را در حال شستن لباس ها و چیزهای واقعاً صمیمی ببینیم. می توانستیم بچه های آنها را ببینیم.

یکی از ویدئوهایی که به اشتراک گذاشته شد، یک زیر لوتوس اسپریت سفید رنگ را نشان داد که در فیلم جیمز باند در سال 1977، “جاسوسی که مرا دوست داشت” ظاهر شد. مالک این خودرو کسی نیست جز ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، که آن را به قیمت حدود 968000 دلار در یک حراجی در سال 2013 خرید. بعید است که میلیاردر از اینکه ویدیوی خودش را منتشر کرده است، خوشحال کند.

یکی دیگر از کارمندان سابق گفت که به اشتراک گذاری تصویر “راستش را بخواهید نقض حریم خصوصی بود.” آنها افزودند که “همیشه به شوخی گفتم که هرگز تسلا نخواهم خرید بعد از اینکه دیدم با برخی از این افراد چگونه رفتار می کنند.”

ادعا می‌شود که بین سال‌های 2019 تا 2022، گروه‌هایی از کارمندان تسلا از سیستم پیام‌رسان داخلی این شرکت برای اشتراک‌گذاری خصوصی فیلم‌ها و تصاویر بسیار تهاجمی گرفته‌شده توسط دوربین خودروهای مشتریان استفاده کردند.

برخی از ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده، حوادث خشم جاده ای بودند، از جمله یکی از رانندگی تسلا با سرعت بالا در یک منطقه مسکونی و برخورد با کودکی که در حال دوچرخه سواری بود. یکی از کارمندان سابق گفت که این کلیپ در دفاتر سان متئو، کالیفرنیا، تسلا از طریق چت‌های شخصی “مثل آتش سوزی” پخش شد.

تسلا می گوید هشت دوربین خارجی خودروهایش برای ویژگی هایی مانند خلبان خودکار، احضار هوشمند و پارک خودکار و همچنین حالت نگهبان برای ثبت فعالیت های مشکوک طراحی شده اند. مالکان می‌توانند برای اهداف «آموزش ناوگان» فیلم به اشتراک بگذارند، اما ظاهراً ضبط‌ها به وسایل نقلیه خاصی مرتبط نیستند. با این حال، یکی از کارمندان سابق عملکردی را توصیف کرد که به برچسب‌گذاران داده اجازه می‌داد مکان ضبط‌شده را در Google Maps به عنوان “تجاوز گسترده به حریم خصوصی” مشاهده کنند.

بخونید:  باتری جریانی با سوخت قند می تواند ذخیره انرژی تجدیدپذیر را تغییر دهد

چرا مهم است: پس از گزارشی مبنی بر اینکه گروه‌هایی از کارمندان سال‌ها فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های خودروی مشتریان را به اشتراک گذاشته‌اند، تسلا خود را درگیر یک رسوایی حریم خصوصی می‌داند. برخی از کلیپ‌های «بسیار تهاجمی» شامل صحنه‌های صمیمیت، نزدیک شدن مردی کاملاً برهنه به تسلا و اشیاء شرم‌آور مانند «اقلام سلامت جنسی» بود.