کاهش بازار رایانه های شخصی هنوز به مانیتورها ضربه نزده است، زیرا تقاضا در سه ماهه دوم 2022 رشد می کند


به طور خلاصه: خماری پس از همه‌گیری باعث کاهش تقاضا برای قطعات رایانه شخصی در سراسر جهان شده است، اما این اعداد منفی برای مانیتورها ظاهر نشده است. بازار جهانی در آن بخش در سه ماهه دوم رشد کمی داشته است، اما تحلیلگران پیش بینی می کنند که روزهای سختی در پیش است.

گزارش جدید International Data Corporation (IDC) رشد 2.7 درصدی فروش جهانی مانیتور را در مقایسه با سه ماهه دوم 2021 نشان می دهد.

در بازارهای نوظهور خارج از چین و روسیه، رشد از 16 درصد فراتر رفت که به طور قابل توجهی به افزایش جهانی کمک کرد. شرکتی که بیشترین سود را برد HP بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30.3 درصد رشد داشت. تمام تولیدکنندگان دیگر فقط شاهد تغییرات تک رقمی بودند. دل با 22.6 درصد بیشترین سهم بازار را از برجسته ترین فروشندگان مانیتور دارد.

رشد محموله‌های مانیتور احتمالاً دوام نخواهد آورد، زیرا قطعات دیگر مانند کارت‌های گرافیک و SSD در حال حاضر کاهش تقاضا و قیمت‌ها را در سه ماهه سوم و چهارم نشان می‌دهند. تحلیلگران در حال حاضر از افزایش ذخایر موجودی در مناطق مختلف خبر داده اند.

محموله های جهانی مانیتور برای تمام سال 2022 ممکن است 3.1 درصد در مقایسه با سال 2021 و 4.1 درصد بیشتر در سال 2023 کاهش یابد. بیشتر این نزول از چین – بازار شماره دو مانیتورها – خواهد بود که پیش بینی می شود کاهش بی سابقه 19 درصدی داشته باشد. از آنجایی که گرد و غبار بین کار اداری و کار از خانه می نشیند، گذار به اشتغال ترکیبی ممکن است بازار را تا اواخر سال 2023 تثبیت کند و منجر به بهبود جزئی تا سال 2024 شود.

کاهش بازار GPU در حال حاضر بر مانیتورهای حداقل یک خرده فروش تأثیر گذاشته است. در اوایل این ماه، Newegg مانیتورهای بازی همراه با کارت گرافیک را به دلیل ناامیدی برای پاک کردن موجودی GPU قبل از ورود محصولات جدیدی مانند Ada Lovelace از انویدیا، RDNA3 از AMD و Arc Alchemist اینتل عرضه کرد.

اگر مانیتورها در نهایت با همان فشار قیمتی مواجه شوند که در حال حاضر به پردازنده‌های گرافیکی و SSD وارد می‌شود، می‌توانند به عامل دیگری تبدیل شوند که اواخر سال 2022 را به زمان بسیار خوبی برای ساخت یا ارتقای رایانه شخصی تبدیل می‌کند، همراه با میزبان پردازنده‌های جدید که به زودی راه‌اندازی می‌شوند. با این حال، عواملی مانند رقابت محصول و رکود اقتصادی کلان احتمالی، پیش‌بینی قیمت‌ها برای سال 2023 را در این مرحله چالش برانگیز می‌سازد.



منبع