کشتی غرق شده تایتانیک که به صورت سه بعدی اسکن شده است، “دوقلوی دیجیتالی” واقعی است.

بازسازی سه بعدی کمان مشخصه تایتانیک را به تصویر می کشد که حتی پس از گذراندن بیش از یک قرن در کف اقیانوس هنوز هم قابل تشخیص است. با این حال، عقب، یک آشغال فلزی است. بطری‌های شامپاین باز نشده و وسایل شخصی مانند کفش، محل را پر می‌کند.

استفنسون گفت هنوز چیزهایی وجود دارد که ما واقعاً در مورد برخورد تایتانیک با کوه یخ نمی دانیم، و بررسی دیجیتالی جدید می تواند وضعیت کشتی را در هنگام برخورد با بستر دریا نشان دهد.

ربات‌ها بیش از 700000 عکس گرفتند که بعداً برای ایجاد یک بازسازی سه بعدی وفادار از کشتی شکسته استفاده شد. گرهارد سیفرت، مدیر داده های ماژلان به بی بی سی گفت که این شرکت باید هر سانتی متر مربع را اسکن و نقشه برداری می کرد، از بدنه و “قطعات بی علاقه” و همچنین میدان زباله، گل و لای و هر چیز دیگری عکسبرداری می کرد.

شرکت نقشه برداری اعماق دریای ماژلان و شرکت تلویزیونی بریتانیایی آتلانتیک پروداکشنز روی اسکن جدید و کاملی از RMS تایتانیک، کشتی مسافربری بریتانیا که در سال 1912 غرق شد، با هم کار کرده اند. مکانی در سال 2022 در اعماق اقیانوس اطلس.

یک سوراخ بزرگ در بالای عرشه، نگاهی اجمالی به آنچه از پلکان بزرگ کشتی باقی مانده است را ارائه می دهد. اسکن سه بعدی هم مقیاس کشتی و هم برخی جزئیات کوچکتر مانند شماره سریال حک شده روی یکی از ملخ های فلزی را نشان می دهد. پارکس استفنسون، محقق تایتانیک، گفت که وقتی برای اولین بار بازسازی را دید، “محور” شد.

بخونید:  این مفهومی مرسدس F200 دارای دوربین برای آینه های جانبی و فرمان جوی استیک بود ... در سال 1996

آب های عمیق در حال خوردن لاشه کشتی هستند، میکروب ها بدنه را می بلعند و قطعات آن در حال متلاشی شدن هستند. اسکن جدید به محققان این فرصت را می دهد که پوسته خالی تایتانیک را به موقع “یخ بزنند” و می تواند کار آنها را کمی آسان تر کند.



منبع

چه اتفاقی افتاده؟ غرق شدن کشتی تایتانیک یکی از بدنام ترین بلایای دریایی است که تاکنون ثبت شده است. اکنون یک تلاش جدید برای اسکن کشتی غرق شده را فراتر از حدس و گمان و فیلم های پرفروش هالیوود می رساند و به کارشناسان و محققان این فرصت را می دهد تا در نهایت به برخی از بزرگترین اسرار کشتی پاسخ دهند.

ماژلان از ناوگانی از ربات های زیردریایی استفاده کرد که از راه دور از یک کشتی تخصصی کنترل می شد تا پوسته پوسیده تایتانیک را به مدت بیش از 200 ساعت اسکن کند. این بررسی باید آب‌های عمیق، سرد و تاریک بستر اقیانوس اطلس، در ارتفاع 3800 متری زیر سطح دریا، مبارزه با جریان‌های زیر آب و تلاش برای آسیب نرساندن به بقایای زنگ‌زده کشتی را تحمل می‌کرد.

استفنسون گفت که اسکن سه بعدی تایتانیک را در وضعیت واقعی آن به تصویر می کشد، مانند آن که از زمان کشف مکان استراحت کشتی در سال 1985 هرگز دیده نشده بود. 2224 مسافر و خدمه هواپیما تخمین زده می شود.