گوگل از مدل های یادگیری ماشینی برای سرعت بخشیدن به جستجوی جی میل استفاده می کند

این ویژگی جدید برای همه کاربران جیمیل بدون نیاز به اعمال یا پیکربندی اضافی ارائه شده است. کاربران تلفن همراه به سادگی از نوار جستجوی Gmail به طور معمول استفاده می کنند و کلمات کلیدی مورد نیاز را برای بازیابی نتایج جستجوی مرتبط و دلخواه وارد می کنند.

قابلیت جستجوی جدید Gmail از طریق چرخه‌های انتشار سریع و انتشار برنامه‌ریزی شده Google در 2 ژوئن 2023 شروع به کار کرد. انتشار سریع ویژگی‌های جدید را به محض ارائه توسط Google در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که منجر به عدم دوره ارزیابی و در دسترس بودن فوری می‌شود. انتشار برنامه‌ریزی‌شده، تنظیمات انتشار پیش‌فرض Google، انتشار ویژگی‌های جدید را به تأخیر می‌اندازد تا مدیران وقت داشته باشند تا کارکنان را آموزش دهند یا سازمان خود را برای تغییر معلق آماده کنند. چرخه انتشار برنامه ریزی شده معمولاً 1-2 هفته پس از چرخه استقرار انتشار سریع شروع می شود.



منبع

پست وبلاگ نشان می دهد که گوگل در حال معرفی ویژگی ای است که از آخرین فناوری های یادگیری ماشینی خود برای ارائه نتایج جستجوی Gmail دقیق تر استفاده می کند. هدف این فناوری ارائه مجموعه ای هدفمندتر و دقیق تر از نتایج است.

برش گوشه ها: جی‌میل که در سال 2004 معرفی شد، جایگزین قوی‌تری برای سرویس‌های ایمیل قدیمی مبتنی بر وب مانند یاهو و هات‌میل به کاربران داد. امروزه، جی‌میل یکی از متکی‌ترین سرویس‌های ایمیل در جهان است که بیش از ۲۷ درصد از کل ایمیل‌های باز شده و بیش از ۳۳۰ میلیارد کل ایمیل در هر روز را به خود اختصاص می‌دهد. این ایمیل‌های زیادی است که باید از میان آنها سرچ کنید، و دقیقاً همان مشکلی است که Google می‌خواهد به شما کمک کند تا از طریق قدرت یادگیری ماشینی بر آن غلبه کنید.

بخونید:  کارمند سابق گوگل و بنیانگذار AppSheet می‌گوید که گوگل "فعالیت خود را متوقف کرده است"

پس از اعمال، کاربران Gmail که جستجو را آغاز می کنند، به طور خودکار توسط مدل های یادگیری ماشینی جدید ادغام شده گوگل کمک خواهند کرد. این مدل‌ها عبارت‌های جستجوی کاربر و ایمیل‌های اخیر را در نظر می‌گیرند تا نتایج مرتبط‌تری به دست آورند که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارد. در پست وبلاگ آمده است که نتایج به کمک هوش مصنوعی در بالای نتایج در یک بخش اختصاصی ارائه می‌شود و به دنبال آن سایر نتایج معمولاً برگشتی، که بر اساس تازگی مرتب شده‌اند، ارائه می‌شوند.

میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به Gmail به عنوان سرویس ایمیل اصلی خود متکی هستند. و این که تعداد زیاد ایمیل های ارسالی و دریافتی روزانه می تواند نگه داشتن یک صندوق ورودی تمیز و منظم را چیزی بیش از یک رویا نداشته باشد، هیچ راز نیست. اما به گفته تیم به‌روزرسانی‌های فضای کاری Google، کمک در راه است و تلاش‌های جی‌میل برای ترکیب مدل‌های یادگیری ماشینی برای بهبود تجربه جستجوی ایمیل خود را شرح می‌دهد.