چه اتفاقی افتاد؟ در سنتی که قدمت آن به سالها پیش برمیگردد، سامسونگ بار دیگر تبلیغی را تنها با هدف ایجاد سایه بر رقیب اپل ایجاد کرده است. این بار، فقدان دستگاه تاشو توسط کوپرتینویی هاست که در درجه اول مورد تمسخر قرار گرفته است. در حالی که مدت ها شایعه شده بود که یک آیفون تاشو در حال توسعه است، ممکن است تا سال 2027 عرضه نشود.
تبلیغ «Simon Says» سامسونگ با یک ضربه تند وشدید زدن به عنوان «متفاوت فکر کن» اپل آغاز میشود، و خاطرنشان میکند که این شرکت دوست ندارد در مورد بهروزرسانیهای اضافهشده به جدیدترین آیفونهایش، خیلی متفاوت فکر کند. تفاوتهای کمی بین آیفون 16 و آیفون 15 وجود دارد، اما بسیاری از سازندگان تلفن، از جمله سامسونگ، اغلب دستگاهها را با ارتقاء تدریجی بیرون میآورند.
این تبلیغ همچنین کاربران اپل را مورد تمسخر قرار میدهد و نشان میدهد که هنگام خرید محصولات اپل ذهنیت گوسفندی دارند و حتی زمانی که جدیدترین دستگاهها تقریباً هیچ ویژگی جدیدی ندارند، مرتباً به روز میشوند.
اگر سعی کنید خود را جا بیندازید، متمایز نخواهید شد.
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎
🍎🍎🍎🍎🍎 🛸 🍎🍎🍎🍎🍎
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎 #UpgradeYourUpgrade با #GalaxyAI pic.twitter.com/WtfWDFIVd2– Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) 21 نوامبر 2024
البته یکی از زمینه هایی که سامسونگ می تواند ادعا کند با اپل متفاوت است، دستگاه های تاشو این شرکت کره ای است: Z Fold و Z Flip.
این تبلیغ با این جمله به پایان می رسد: «هیچ کس نباید منتظر نوآوری باشد». اولین گوشی گلکسی فولد – زمانی که Z نداشت – در اواخر سال 2019 عرضه شد. پس از اینکه بازبینی کنندگان با واحدهای پیش از عرضه متوجه شدند که صفحه نمایش ها به دلیل وجود مواد زائد در زیر صفحه نمایش شکسته شده اند، چندین ماه به تعویق افتاد. صفحه نمایش چین وسط.
گزارش ها مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی یک آیفون تاشو است به سال 2018 برمی گردد. اما در ژوئن سال جاری، شرکت اطلاعاتی بازار TrendForce اعلام کرد که آیفون تاشو احتمالاً تا سال 2027 عرضه نخواهد شد. شرکت تحلیلی Omdia اخیراً در پیش بینی خود این سال انتشار را تکرار کرد. این شرکت معتقد است که در سال 2027 یک آیفون تاشو 7.9 اینچی تا 8.2 اینچی و مدلهای iPad Pro تاشوی 13 اینچی و 18.8 اینچی در سال 2029 عرضه خواهند شد.
این دومین تبلیغ تمسخر اپل از سامسونگ در شش ماه گذشته است. واکنش به تبلیغ نادرست اپل پرو در ماه مه که نشان میداد فشار عظیمی به آرامی پایین میآید و تعدادی از آلات موسیقی، مجسمههای کلاسیک، کتابها، رنگها، اسباببازیها، دوربینها و موارد دیگر را له میکند، باعث عذرخواهی شد. این شرکت همچنین تصمیم گرفت که این تبلیغ را در تلویزیون نشان ندهد.
با آیپد پرو جدید آشنا شوید: باریکترین محصولی که تا کنون ساختهایم، پیشرفتهترین نمایشگری که تا به حال ساختهایم، و قدرت باورنکردنی تراشه M4. فقط تمام چیزهایی را که برای ایجاد آن استفاده می شود تصور کنید. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
– تیم کوک (@tim_cook) 7 مه 2024
طولی نکشید که سامسونگ از اشتباه اپل استفاده کرد. چند روز بعد، سازنده Galaxy UnCrush را منتشر کرد که در زیر می توانید آن را مشاهده کنید.
تاریخچه سامسونگ در هدف قرار دادن تبلیغات اپل شامل تبلیغات تمسخرآمیز آیفون برای یک دهه از سال 2017 است که شامل اشاره ای به بریدگی هنوز بحث برانگیز است. همچنین چند سال پیش تبلیغی برای گلکسی اس 3 منتشر شد و یک سری تبلیغات نیز دوربین های آیفون 12 پرو مکس را هدف قرار دادند. گوگل نیز سال گذشته با تبلیغات متعددی که آیفون را تقلید میکردند، وارد عمل شد.