آیا از محرومیت از تعطیلات رنج می برید؟

حتی اگر نوشیدن کوکتل در کنار استخر در بودجه شما نباشد، استفاده از مرخصی با حقوق برای سلامت و تندرستی روحی و جسمی شما ضروری است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان بین‌المللی کار (ILO) تخمین زده‌اند که ساعات طولانی کار منجر به مرگ 745000 نفر بر اثر سکته مغزی و بیماری‌های عروق کرونر قلب در سال 2016 شده است که 29 درصد نسبت به سال 2000 افزایش داشته است.

کسانی که مرخصی نمی گیرند باید با فرسودگی شغلی، کاهش بهره وری و متعاقب آن کمبود روحیه در مورد کارفرما دست و پنجه نرم کنند. این امر به ویژه پس از همه گیری به دلیل افزایش کار در خانه رایج است.

پلتفرم پخش جریانی نتفلیکس یکی از اولین شرکت هایی بود که به کارکنان خود روزهای تعطیل نامحدود را ارائه کرد و سیاست خود را در سال 2013 اعمال کرد. در وب سایت شرکت خود، این سازمان می گوید که می خواهد همه کارکنان با “فرهنگ آزادی و مسئولیت” زندگی کنند و از آنها می خواهد که وقتی نوبت به مرخصی می‌رسد، به سادگی «به نفع نتفلیکس عمل کنید».

در یک گزارش مشترک همچنین مشخص شد که در سال 2016، 398000 نفر بر اثر سکته مغزی و 347000 نفر بر اثر بیماری قلبی در نتیجه حداقل 55 ساعت کار در هفته جان خود را از دست دادند. بین سال های 2000 تا 2016، تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی به دلیل ساعات طولانی کار 42 درصد و سکته مغزی 19 درصد افزایش یافته است. این امر به ویژه در مورد مردان رایج بود.

بخونید:  کارت PCIe جدید Icy Dock به شما امکان می دهد بدون باز کردن کیس، SSD های M.2 را اضافه، حذف و تعویض کنید.



منبع

همانند نتفلیکس، پلتفرم استریمینگ Roku به عنوان بخشی از تعهد خود به ایجاد تعادل بین کار و زندگی، خط مشی روز تعطیلات نامحدود را برای کارکنان حقوق بگیر اجرا کرده است. می‌گوید: “برای کارمندان حقوق‌بگیر، ما تعطیلات را پیگیری نمی‌کنیم. در عوض، شما می‌توانید آنچه را که فکر می‌کنید مناسب است انجام دهید، تا زمانی که کار خود را انجام دهید و بر کار تیم تاثیری نداشته باشید.”

اتحادیه اروپا قانونی وضع کرده است که بر اساس آن همه کارمندان از چهار هفته مرخصی با حقوق برخوردار هستند، جدا از تعطیلات رسمی با حقوق که بر اساس کشور به کشور تعیین می شود.

در بریتانیا، تقریباً همه افرادی که به عنوان کارگر طبقه بندی می شوند (از جمله کارگران آژانس، آنهایی که ساعات کاری نامنظم دارند و کارمندانی که قراردادهای ساعت صفر دارند) واجد شرایط دریافت مرخصی قانونی 5.6 هفته مرخصی با حقوق یا 28 روز در سال هستند.

یک جهت جدید

در حالی که بسیاری از کارگران آمریکایی به دلیل میزان مرخصی با حقوقی که به آنها اجازه داده شده است تحت سیاست شرکت محدود شده اند، دلیل دیگری وجود دارد که چرا محرومیت از تعطیلات به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است. بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده توسط Expedia، 63 درصد از کارکنان از تمام حقوق مرخصی خود استفاده نمی کنند در مقایسه با 45 درصد در سال 2022، به دلیل بحران هزینه های زندگی.

بخونید:  ZSA Voyager: a low-profile, split ergonomic keyboard for maximum, costly customization

کاتلین هوگان، مدیر ارشد شرکت مایکروسافت، در یک یادداشت داخلی به کارکنان توضیح داد: «چگونگی، زمان و مکان انجام وظایف ما به طرز چشمگیری تغییر کرده است. و همانطور که ما متحول شده‌ایم، مدرن کردن خط مشی تعطیلاتمان به مدلی انعطاف‌پذیرتر، گام بعدی طبیعی بود.»

چرا تعطیلات بسیار مهم است

در حالی که کارگران آمریکایی تا 12 هفته مرخصی بدون حقوق دارند، هیچ قانون فدرالی وجود ندارد که مقرر کند کارگران باید اجباری روزهای مرخصی با حقوق دریافت کنند. ایالات متحده به عنوان یک کل هنوز هم در مورد زمان تعطیلات از همتایان اروپایی خود عقب است.

در واقع، از زمان شروع همه‌گیری، 89 درصد از کارکنان می‌گویند تعادل بین کار و زندگی آنها بدتر شده است و در یک مطالعه جداگانه توسط WHO، مشخص شد که فرسودگی شغلی می‌تواند خود را به صورت احساس خستگی، احساسات منفی نسبت به کار و کاهش بهره وری

در حالی که سازمان‌های آمریکایی به طور سنتی حداقل مرخصی با حقوق (PTO) را ارائه می‌دهند، شرکت‌های فناوری راه را برای PTO به‌عنوان یک مزیت ملموس در محل کار هموار کرده‌اند، و مرخصی نامحدود با حقوق عادی شده است – حتی اگر کارکنان همیشه از آن استفاده نکنند.

و در حالی که چندین شرکت فناوری شروع به کاهش مزایای محل کار کرده‌اند و نوعی اجبار به معنای پایان دادن به باریستاها، وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها، و خدمات خشک‌شویی در محل است، مایکروسافت به عنوان یکی از آخرین شرکت‌هایی که تعطیلات نامحدود را ارائه می‌کند به این صف پیوسته است. روز به کارکنان خود.