انویدیا استانداردهای جدید SFF را برای ساده سازی طراحی های سفارشی رایانه شخصی تعبیه شده معرفی می کند

چرا مهم است: کسانی که قصد ساخت رایانه های شخصی با فرم فاکتور کوچک را دارند باید شروع به بررسی مجدد وب سایت های فروشندگان شاسی و کارت گرافیک کنند. بسیاری اخیراً موافقت کرده اند که محصولات خود را با نشان تأیید جدید از Nvidia علامت گذاری کنند تا آنها را به عنوان سازگار با نسخه های تعبیه شده شناسایی کنند. سیستم تأیید جدید باید به زودی در وب سایت های قطعه سازان ظاهر شود.

رایانه های شخصی کوچک (SFF) با طراحی ساده خود جذاب به نظر می رسند و در مکان های بیشتری نسبت به ماشین های سنتی جا می گیرند. با این حال، چالش هایی را نیز برای سازندگان ایجاد می کند. انویدیا می خواهد پیچیدگی اضافی را با استانداردی جدید برای کارت های گرافیک رده بالا و کیس های سازگار کاهش دهد.

این شرکت یک مشخصات جدید “SFF-Ready” را معرفی کرده است تا مشخص کند کدام GPU را می توان در یک شاسی تعبیه شده قرار داد. Nvidia امیدوار است که توسعه دهندگان دیگر نیازی به صرف زمان اضافی برای جستجوی ابعاد هر کارت و شاسی یا حدس زدن فضای کافی برای کابل های برق و داده نداشته باشند.

چندین شریک هیئت مدیره و تولیدکنندگان کیس قبلاً برای شناسایی محصولاتی که استانداردهای جدید را رعایت می کنند، توافق کرده اند. پردازنده‌های گرافیکی سازگار به زودی دارای برچسب‌های “SFF-Ready” خواهند بود و فروشندگان موارد را به عنوان “سازگار با کارت‌های GeForce آماده SFF” توصیف می‌کنند.

هر کارت GeForce RTX 4070 یا بالاتر با 2.5 اسلات یا کمتر و حداکثر ابعاد 151 x 304 x 50 میلی‌متر، معیارها را برآورده می‌کند. در همین حال، یک شاسی مناسب باید حداقل 154.4 × 312 × 50 میلی متر فضای خالی داشته باشد تا جایی برای مادربرد، براکت PCB و کابل ها ایجاد کند.

بخونید:  سامسونگ تولید DDR3 و قیمت DDR4 را کاهش می دهد تا مشتریان را به سمت فناوری جدیدتر DRAM سوق دهد

نزدیک به دوجین کیس آماده SFF لیست شده است که از Asus، Cooler Master، Corsair، Fractal Design، InWin، Kolink، Lian Li، MSI، Ncase، NZXT، Phanteks، SilverStone، Sliger و Thermaltake می‌آیند. انویدیا ادعا می کند که دارای 36 پردازنده گرافیکی سازگار است، از جمله آنهایی که از شرکایی مانند Asus، Galaxy، Gigabyte، MSI، Zotac، PNY و Inno3D هستند.

همه کارت های دارای گواهینامه SFF اعضای خانواده RTX 4070 و 4080 هستند. این مشخصات به نسل‌های قبلی GPU تعمیم نمی‌یابد و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آیا شرکا ممکن است کارت‌های AMD را نیز داشته باشند. پرچمدار RTX 4090 این برچسب را دریافت نمی کند زیرا یک کارت سه اسلات است، اما گزارش های اخیر نشان می دهد که جانشین آن – RTX 5090 آینده – ممکن است با معیارها مطابقت داشته باشد.

پردازنده‌های گرافیکی اصلی مانند RTX 4060 ذکر نشده‌اند، زیرا احتمالاً همه آن‌ها متناسب با ساخت‌های SFF هستند. در حالی که ابتکار جدید انویدیا سیستم های Mini-ITX را هدف قرار نمی دهد، فروشندگان دیگری مانند Galax با 4060 Ti تک اسلات خود از سال گذشته، این حوزه را تحت پوشش قرار داده اند.

دیگر اعلامیه‌های انویدیا از Computex در سال جاری شامل دستیار هوش مصنوعی است که به کاربران کمک می‌کند تا بازی‌ها و به‌روزرسانی‌های برنامه دسکتاپ این شرکت را برای کدگذاری ویدیوی AV1 و تنظیم سریع سخت‌افزار اجرا و بهینه‌سازی کنند.

منبع