ایلان ماسک مایکروسافت را به دلیل استفاده غیرقانونی از داده های توییتر تهدید به شکایت کرد

در حالی که ماسک مشخص نکرده است که در توییت به چه چیزی اشاره می‌کند، اما احتمالاً اشاره‌ای به OpenAI است که از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود استفاده می‌کند که به افرادی مانند ChatGPT کمک می‌کند. مایکروسافت مالک OpenAI نیست، اما سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در این شرکت انجام داده است و از فناوری هوش مصنوعی خود در محصولاتی مانند Bing و Edge استفاده می کند – با موفقیت بزرگ.

آنها به طور غیرقانونی با استفاده از داده های توییتر آموزش می دادند. زمان دعوا

– ایلان ماسک (@elonmusk) 19 آوریل 2023

در توئیتی جداگانه، ماسک که یکی از بنیانگذاران OpenAI قبل از ترک هیئت مدیره در سال 2018 بود، نوشت که در مورد نحوه استفاده از داده‌های توییتر “آگاه است” اما “پایگاه‌داده توییتر را پاره می‌کند، پول‌زدایی می‌کند (حذف تبلیغات) و سپس فروش داده های ما به دیگران راه حل برنده ای نیست.”





منبع

اینکه آیا ماسک در نهایت از مایکروسافت شکایت خواهد کرد یا خیر، باید مشخص شود. این میلیاردر سابقه عدم پیگیری این قبیل موارد را دارد، مانند زمانی که جک سوینی، خالق حساب ElonJet@ را تهدید به شکایت کرد.

Mashable اولین بار گزارش داد که از 25 آوریل، تبلیغ‌کنندگان دیگر نمی‌توانند از طریق ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی مرکز بازاریابی دیجیتال مایکروسافت به حساب‌های توییتر خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، کاربران دیگر قادر به برنامه ریزی، ایجاد یا مدیریت توییت ها یا پیش نویس های توییت نخواهند بود. آنها همچنین نمی‌توانند توییت‌ها و تعاملات گذشته خود را در این پلتفرم مشاهده کنند.

چه اتفاقی افتاده؟ ایلان ماسک تهدید کرده است که از مایکروسافت به دلیل ادعای او مبنی بر استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، شکایت خواهد کرد. توییت ماسک پاسخی بود به اخباری مبنی بر اینکه مایکروسافت توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود حذف می کند.

من پذیرای ایده‌ها هستم، اما حذف پایگاه داده توییتر، پول‌زدایی از آن (حذف تبلیغات) و سپس فروش داده‌هایمان به دیگران راه‌حل برنده‌ای نیست.

– ایلان ماسک (@elonmusk) 19 آوریل 2023

تصمیم مایکروسافت پس از آن اتخاذ شد که توییتر اعلام کرد مردم برای استفاده از API جدید خود چقدر باید بپردازند. این شرکت در حال حفظ سطح رایگان است، اما عملکرد آن به شدت محدود است. اعتقاد بر این است که API سطح Enterprise هزینه اولیه 42000 دلار در ماه دارد، قیمتی که باعث شده است بسیاری از توسعه دهندگان کوچکتر برنامه های مبتنی بر توییتر خود را کنار بگذارند.

در حالی که مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است، به نظر می‌رسد که ردموند حاضر نیست آنقدر پول را در زمانی که کمربند بسته می‌شود، که اخراج‌های گسترده را اجرا می‌کند، تحویل دهد.

جای تعجب نیست که ماسک از این اقدام مایکروسافت خوشحال نیست. او در توئیتی درباره این خبر پاسخ داد: “آنها به طور غیرقانونی با استفاده از داده های توییتر آموزش دیدند. زمان شکایت.”