این برنامه ها عادات رانندگی شما را ردیابی می کنند و این اطلاعات را به شرکت های بیمه می فروشند

سیب زمینی داغ: بسیاری از مطلع شدن از اینکه وسایل نقلیه متصل داده های رانندگان را جمع آوری می کنند و به شرکت های بیمه می فروشند، شگفت زده شدند. همانطور که مشخص است، همین امر در مورد برنامه های کاربردی در تلفن هوشمند راننده نیز صدق می کند. اکثر رانندگان متوجه نمی شوند که این اتفاق می افتد.

در اوایل سال جاری، نیویورک تایمز بمبی را روی رانندگان وسایل نقلیه متصل انداخت: تولیدکنندگان اطلاعات رانندگی خود را جمع‌آوری کرده و به شرکت‌های بیمه می‌فروشند که از این اطلاعات برای تعیین نرخ‌ها برای رانندگان فردی استفاده می‌کنند. اکنون، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این نوع از جمع‌آوری داده‌ها فراگیرتر از آن چیزی است که حتی طرفداران حریم خصوصی با تفکر دیستوپیایی ممکن است متوجه شوند.

اطلاعات مربوط به عادات رانندگی نیز از طریق اپلیکیشن هایی که فقط به صورت مماس با خودروها مرتبط هستند جمع آوری می شود. احتمالاً قبلاً یکی را روی تلفن خود نصب کرده اید.

به عنوان مثال می توان به Life360، MyRadar و GasBuddy اشاره کرد. همه آنها دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل رانندگی هستند که بر حسگرها و داده های حرکتی تلفن متکی هستند. این برنامه ها همچنین اطلاعاتی در مورد مواردی مانند ایمنی و مصرف سوخت ارائه می دهند. بسیاری از این برنامه ها با شرکتی به نام Arity، یک کارگزاری داده که توسط Allstate تأسیس شده است، شریک می شوند.

Arity از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند برای ایجاد امتیاز رانندگی استفاده می‌کند و سپس آن را به شرکت‌های بیمه خودرو می‌فروشد، که از داده‌ها برای تعیین نرخ برای رانندگانی که از برنامه‌ها استفاده می‌کنند استفاده می‌کنند. Arity ادعا می کند که بیش از 40 میلیون “ارتباط فعال” با رانندگان آمریکایی دارد که انتخاب کرده اند داده های رانندگی خود را از طریق “برنامه های تلفن همراه مصرف کننده، دستگاه های داخل خودرو و خودروهای متصل” به اشتراک بگذارند.

بخونید:  The Most Memorable Overclocking-Friendly CPUs

در حالی که کاربران باید با جمع‌آوری داده‌ها موافقت کنند، درخواست داده اغلب در زبان قرارداد معمولی پنهان می‌شود که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند نمی‌خوانند. این برنامه ها همچنین دیدن روند ثبت نام برای برنامه ها را دشوار می کنند.

به عنوان مثال، اپلیکیشن GasBuddy دارای قابلیتی است که میزان مصرف سوخت سفرها را ارزیابی می کند. این “پاورده شده توسط Arity” است، اما قرارداد اشتراک جمع آوری داده ها با فونت خاکستری کوچک زیر یک دکمه قرمز بزرگ با عنوان “پیوستن به درایوها” نوشته شده است. علاوه بر این، افشای اطلاعات فقط به راننده اطلاع می‌دهد که با کلیک کردن روی «پیوستن به درایوها»، «اطلاعات خاصی» را با Arity به اشتراک می‌گذارد و با بیانیه حریم خصوصی فوق پیوند موافقت می‌کند.

این برنامه ها اساساً کاربران خود را دو برابر می کنند، ابتدا با دریافت هزینه اشتراک از آنها، سپس با فروش اطلاعات رانندگی آنها به شرکت های بیمه اتومبیل. مصرف کنندگان هزینه اشتراک را می دانند. با این حال، بیشتر آنها متوجه نیستند که کارگزاران داده چقدر اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و این داده‌ها چقدر ممکن است در مظنه بیمه‌شان هزینه داشته باشد.

اگر ایده جاسوسی شرکت بیمه خودرو از عادات رانندگی شما را دوست ندارید، باید از برنامه های مبتنی بر Arity یا همه برنامه های مرتبط با رانندگی به طور کلی اجتناب کنید.

منبع