با تغییر تمرکز خودروسازان به فناوری، کیفیت خودروهای جدید آسیب می بیند

اعتبار تصویر: Infotainment اثر براک وگنر، Dodge اثر Artishmie Robbins



منبع

این شرکت اطلاعات مصرف کننده گفت که کاهش مداوم کیفیت را می توان به عوامل متعددی از جمله استفاده بیشتر از فناوری در خودروهای جدید و اجرای مکرر سیستم های صوتی با مشکلات شناخته شده نسبت داد. دسته ویژگی‌ها، کنترل‌ها و نمایشگرها و دسته اطلاعات سرگرمی بیشترین افزایش مشکلات را نسبت به سال گذشته به ترتیب با PP100+ 3.2 و +2.3 PP100 داشتند.

این کم و بیش خلاصه ای از مطالعات کیفیت اولیه (IQS) JD Power در سال 2023 است که کاهش کیفیت را در هشت مورد از 9 دسته کلیدی برجسته می کند. تجربه رانندگی تنها دسته‌ای بود که با کاهش مواجه نشد و سال به سال ثابت ماند.

خط پایین: وسایل نقلیه جدید از نظر فناوری پیشرفته تر از همیشه هستند، که وقتی همه چیز همانطور که باید کار کند عالی است. در دنیای واقعی، فناوری پیچیدگی بیشتری به معادله می‌افزاید که به فرصت‌های بیشتر برای شکست و درک کلی پایین‌تر از کیفیت تبدیل می‌شود.

دوج با 140 مشکل در هر 100 خودرو در صدر فهرست JD Power قرار گرفت و پس از آن Ram با 141 PP100 و آلفارومئو با 143 PP100 قرار گرفتند. بیوک و شورلت به ترتیب با 162 PP100 و 166 PP100 در رده پنج برتر قرار گرفتند. میانگین مطالعه 192 PP100 بود و برای آنهایی که کنجکاو بودند، سازندگان خودروهای الکتریکی تسلا و Polestar به ترتیب با 257 PP100 و 313 PP100 بررسی کردند.

شکایات خاص شامل مشکلات پد شارژ بی سیم و مشکلات مربوط به ویژگی های کمک راننده بود. تلاش‌ها برای اختراع مجدد چرخ – یعنی مدرن کردن ویژگی‌های اساسی که قبلاً کامل شده‌اند – نیز مشکل‌ساز بود. به عنوان مثال، برخی از مالکان مشکلات مربوط به دستگیره درها و اصرار تولیدکنندگان را بر پیچیده کردن غیر ضروری آنها گزارش کردند.

بخونید:  صفحه بوت خود را با این هک آسان Steam Deck سفارشی کنید

مطالعه JD Power تعداد مشکلات در هر 100 وسیله نقلیه (PP100) را دنبال می کند و به رکورد 30 PP100 افزایش در دو سال گذشته اشاره می کند (18 PP100 افزایش از 2021 تا 2022 و 12 PP100 جهش از 2022 تا 2023).

فرانک هانلی، مدیر ارشد بنچمارک خودرو در JD Power می گوید: صنعت خودرو با طیف وسیعی از مشکلات کیفی مواجه است، پدیده ای که در تاریخ 37 ساله IQS دیده نشده است. هانلی اضافه کرد که چگونه هر سازنده ای برای حرکت رو به جلو انتخاب می کند، برای آینده آن مهم است.