به نظر می رسد Uncharted ضعیف ترین بازی رایانه شخصی سونی در سال 2022 است


تصویر بزرگ: در میان چندین انحصاری قبلی پلی استیشن که سونی در سال جاری برای رایانه شخصی آورد، نشانه‌هایی نشان می‌دهند که دو بازی آخر ناتی داگ Uncharted کمترین تعداد بازیکن را تجربه می‌کنند. هر عاملی که بر انتشار تأثیر بگذارد، عملکرد Uncharted می تواند بر استراتژی پورت رایانه شخصی سونی تأثیر بگذارد.

به نظر می رسد پورت کامپیوتر Uncharted: Legacy of Thieve’s Collection با کسری از تعداد بازیکنان مانند دیگر عناوین سونی در استیم به اوج خود رسیده است. علت اصلی پرتاب ولرم نامشخص است، اما عوامل متعددی بر ضد آن موثر بودند.

طبق گفته SteamDB، این باندل شامل Uncharted 4: A Thief’s End و توسعه مستقل Uncharted: Lost Legacy، به اوج خود با کمتر از 11000 بازیکن رسید. Days Gone بیش از دو برابر این کار را انجام داد، در حالی که سایر انحصاری های قبلی پلی استیشن حداقل ارقام Uncharted را پنج برابر کردند. Uncharted همچنین نتوانست 100 عنوان برتر Steam را بشکند.

Horizon Zero Dawn با بیش از 56000 بازیکن به اوج خود رسید، در حالی که Spider-Man Remastered تقریباً در شمال 66000 بازی کرد و God of War تقریباً به 75000 رسید. اعداد SteamDB فقط تخمین های تقریبی هستند، اما کاهش شدیدی را برای Uncharted نشان می دهند. بازی‌های رایانه‌های شخصی سونی نیز در فروشگاه اپیک گیمز موجود هستند، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم Uncharted به تنهایی نسبت به فروش بالاتری از آن فروشگاه خواهد داشت.

بزرگترین مشکل Uncharted احتمالاً به زمان بندی خلاصه می شود. سونی و آیرون گلکسی این عنوان را در مقابل بازی Call of Duty: Modern Warfare II، A Plague Tale: Requiem و Gotham Knights منتشر کردند. در همین حال، سونی سایر پورت های رایانه شخصی خود را در دوره های ساکت تری از سال منتشر کرد.

بخونید:  Microsoft releases new firmware update for Surface devices

پیچیده تر شدن مشکل، سن بازی است. Uncharted 4 قدیمی‌ترین عنوانی است که سونی برای رایانه شخصی آورده است، در ابتدا در سال 2016 روی پلی‌استیشن 4 عرضه شد. نسخه PS5 بازی Legacy of Thieves در ژانویه امسال منتشر شد، اما یک بازی شش ساله ممکن است همچنان هنگام مهاجرت به یک بازی با باد مخالف روبرو شود. پلت فرم جدید

بسیاری از بازیکنان آینده نگر رایانه شخصی احتمالاً نگران هستند که با شروع یک فرنچایز با ورود چهارم آن احساس گمراهی کنند. God of War یک ریبوت نرم است و جدا از بازی های قبلی خود است، اما Uncharted 4 پس از سه ورودی دیگر که برای رایانه شخصی در دسترس نیستند، می باشد. سایر نسخه‌های رایانه‌های شخصی سونی نیز عمدتاً عناوین مستقل یا ورودی‌های افتتاحیه در سری مربوطه خود هستند.

شاید انتشار یک پورت رایانه شخصی Uncharted: The Nathan Drake Collection – مجموعه ای که سه گانه اصلی پلی استیشن 3 را به PS4 آورد – می تواند به جذب بازیکنان بیشتر کمک کند. با این حال، عملکرد Legacy of Thieves Collection می‌تواند سونی را به عقب‌تر از گذشته باز دارد.

با این حال همه چیز مربوط به سن نیست. یکی از پرتقاضاترین تبدیل های رایانه شخصی سونی Bloodborne در سال 2015 است. بازسازی PS4 Shadow of the Colossus نیز ممکن است روی رایانه شخصی خوب عمل کند.

سونی تأیید کرد که صادرات بعدی رایانه‌های شخصی خود شامل Sackboy: A Big Adventure در 27 اکتبر و Spider-Man: Miles Morales در 18 نوامبر خواهد بود. همچنین فاش‌شده نشان می‌دهد که نسخه رایانه‌ای از Returnal برنده جایزه قریب‌الوقوع است.

بخونید:  محققان MIT در حال توسعه یک موتور الکتریکی مگاواتی هستند که می تواند آینده هوانوردی را تامین کند



منبع