تیم کوک به افزایش علاقه به هوش مصنوعی اشاره می کند و می گوید محصولات بعدی اپل از آن استفاده خواهند کرد

در متن: از آنجایی که شرکت‌های فناوری به‌طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی مولد به‌عنوان آخرین روند غالب می‌چسبند، اپل به طرز مشکوکی در مورد این موضوع سکوت می‌کند. تیم کوک، مدیر عامل شرکت، در نهایت درباره این فناوری در تماس درآمد سه ماهه دوم 2023 شرکت اظهار نظر کرد و بدون افشای هیچ برنامه مشخصی ابراز علاقه کرد.

با این حال، مدیر عامل شرکت تاکید کرد که اپل با دقت به هوش مصنوعی برخورد خواهد کرد و اشاره کرد که هنوز مشکلاتی برای حل وجود دارد. منظور کوک احتمالاً به مناقشات پیرامون فناوری‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT یا Midjourney بود.

در همین حال، اپل هیچ محصول یا خدماتی را که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کند رونمایی نکرده است. آخرین نظرات کوک این گمانه زنی را تایید می کند که اپل می خواهد از مشکلاتی که از ابزارهایی مانند ChatGPT به وجود آمده است جلوگیری کند.

مایکروسافت، گوگل و دیگران در حال توسعه ربات‌های چت مبتنی بر فناوری OpenAI مبتنی بر ChatGPT هستند، اما هرکسی که تا کنون از آن استفاده کرده است، می‌داند که اغلب موارد را اصلاح می‌کند. مولدهای تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند DALL-E، Stable Diffusion، و Midjourney، تصاویر چشمگیر و اغلب باورپذیری ایجاد می کنند، اما بر روی تصاویر ساخته شده توسط انسان آموزش دیده اند و سوالات مربوط به حق چاپ را ایجاد می کنند. ادوبی در حال عبور از آن آب های تیره است و در عین حال هوش مصنوعی مولد را در مجموعه خود گنجانده است. علاوه بر این، آمازون اخیراً از Bedrock، ابزاری برای کمک به کسب‌وکارها برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی رونمایی کرده است.

بخونید:  Pwn2Own 2023 روز اول، تمام سیستم عامل های اصلی و تسلا مدل 3 هک شدند

اظهارات کوک بخشی از فراخوان درآمد سه ماهه منتهی به اول آوریل بود که در آن شرکت فراتر از انتظارات پیش بینی شده بود. اگرچه درآمد مک و آیپد کاهش یافته بود، رشد آیفون کمک کرد تا یک سه ماهه مثبت برای این شرکت ایجاد شود.



منبع

گزارش‌های قبلی ادعا می‌کنند که احتیاط اپل باعث ایجاد اصطکاک داخلی در مورد توسعه همکار هوش مصنوعی آن، Siri شده است. یک نکته مهم، ترجیح این شرکت برای ایجاد پاسخ‌های از پیش نوشته شده توسط Siri به جای انتقال پاسخ‌ها از اینترنت برای جلوگیری از توهمات ChatGPT بود. در نهایت سه مهندس سیری اپل را ترک کردند تا به گوگل بپیوندند.

کوک در پاسخ به سوالی در مورد هوش مصنوعی، سیاست اپل مبنی بر خصوصی نگه داشتن نقشه راه آینده خود را تکرار کرد، اما او اذعان کرد که پتانسیل آن بسیار زیاد است. او اشاره کرد که چگونه اپل قبلاً از هوش مصنوعی برای ویژگی هایی مانند تشخیص تصادف و نظارت بر قلب استفاده کرده است و گفت که این شرکت به استفاده از هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل اعتراف کرد که اپل به پتانسیل فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور در تماس اخیر خود علاقه مند است. با این حال، او همچنین نیاز به احتیاط را بیان کرد زیرا رقبایی مانند گوگل و مایکروسافت به روشی که برخی آن را ناشیانه می‌خوانند به سراغ برنامه‌های هوش مصنوعی مولد می‌روند.