جوایز گرمی موسیقی ساخته شده با ابزارهای هوش مصنوعی را نمی پذیرد

صنعت سرگرمی یکی از حوزه‌هایی است که انتظار می‌رود هوش مصنوعی مولد هرج و مرج، بیکاری و کاهش عمومی کیفیت و معنای خلاقانه را به همراه داشته باشد. البته استودیوها عاشق این مفهوم هستند، اما سازندگان و هنرمندان واقعی در حال حاضر برای بقای خود می‌جنگند. انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) از اوایل ماه مه اعتصاب کرده است و انجمن بازیگران (SAG-AFTRA) نیز به زودی اعتصاب کرده است.



منبع

سایر به روز رسانی های مهم مندرج در کتاب قوانین شصت و ششمین جوایز گرمی شامل یک شرط جدید برای دریافت نامزدی است، یعنی درصد آلبومی که نویسندگان باید در آن مشارکت داشته باشند. اگر تهیه‌کنندگان، ترانه‌سراها، مهندسان یا هنرمندان دیگر در حداقل 20 درصد آلبوم مشارکت نداشته باشند، نمی‌توانند نامزدی کسب کنند.

با این حال، آکادمی ضبط ممنوعیت کاملی را برای محتوای ایجاد شده توسط سرویس‌های هوش مصنوعی مولد صادر نمی‌کند. تولیدات موسیقی که حاوی عناصری هستند که با کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین ایجاد شده‌اند، می‌توانند در مسابقه شرکت کنند، اما تنها در صورتی که «نویسندگی انسانی» معنی‌دار و «بیش از حداقل» باشد. نویسندگان درخواست‌هایی که برای تولید محتوای مصنوعی و غیرانسانی استفاده می‌شوند، به هر حال واجد شرایط نامزدی نیستند.

فهرست رو به رشد افراد و سازمان‌هایی که ذره‌ای از هوش مصنوعی مولد خوششان نمی‌آید، اکنون شامل آکادمی ضبط است، جامعه‌ای دانش‌آموز متشکل از نوازندگان، تهیه‌کنندگان، مهندسان ضبط و دیگر متخصصان صنعت موسیقی. آکادمی اخیراً قوانین و دستورالعمل های خود را که بر کل فرآیند جوایز حاکم است، با فصل جدیدی با تمرکز بر “هوش مصنوعی مولد” به روز کرده است.

بخونید:  فروش گوشی های هوشمند به کمترین میزان در یک دهه گذشته کاهش یافته است، 17 درصد کاهش نسبت به سال 2021

یک سیب زمینی داغ: شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها به طور یکسان عاشق هوش مصنوعی مولد هستند، زیرا الگوریتم‌های جدید از نظر تئوری می‌توانند جایگزین کارگران شوند و برای انتشار بی‌وقفه محتوای مشکوک به غرامت پولی یا استراحت حمام نیاز ندارند. با این حال، کاربران و مشتریان نهایی تحت تاثیر فناوری جدید قرار نگرفته‌اند. بسیاری از آنها قبلاً شروع به تنفر از آن با اشتیاق کرده اند.

قوانین جدید، که لازمه شصت و ششمین دوره مسابقه آتی جوایز گرمی است، کلمات را زیر پا نمی گذارد: فقط خالقان انسانی می توانند “برای بررسی، نامزدی یا برنده شدن جایزه گرمی” ارسال شوند. طبق قوانین، هر اثری که حاوی هیچ گونه نویسندگی انسانی نباشد، به سادگی در هیچ دسته بندی گرمی واجد شرایط نیست.

آکادمی پیشنهاد می کند که جوایز گرمی برای تجلیل از برتری خلاق در نظر گرفته شده است، و ظاهراً هیچ چیز “عالی” یا خلاقانه ای در مورد برخی الگوریتم های رایانه ای وجود ندارد که برای یافتن هر گونه اهمیت آماری در میان قطعات بی شمار متن یا انواع دیگر محتوا (صوتی، گرافیکی و غیره) تلاش می کنند. ).