خالقی که تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده مسابقه عکس شد، جایزه را رد کرد

این اولین باری نیست که یک تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی برنده مسابقه عکس می شود. یک خلاقیت Midjourney در اوایل سال جاری در مسابقه عکاسی که توسط خرده‌فروشی استرالیایی DigiDirect میزبانی شده بود، برنده شد. یکی دیگر از تصاویر Midjourney در رقابت هنری سالانه نمایشگاه ایالت کلرادو در سال 2022 برنده یک رده شد. این حادثه خشم بسیاری را از سوی هنرمندان دیگر وارد کرد، اما سازنده اصرار داشت که هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است.

الداگسن در وب سایت خود تایید کرد که از دریافت جایزه و جایزه تجهیزات دوربین سونی خودداری کرده است. او ادعا می‌کند که از قبل به برگزارکنندگان گفته است که تصویر او توسط هوش مصنوعی تولید شده است، اگرچه از وب‌سایت حذف شده و از نمایشگاه خارج شده است. این عکاس برای شرکت در مراسم با هزینه شخصی خود به لندن سفر کرد و در آنجا برای ادای بیانیه به صحنه اصلی سقوط کرد.

“من به عنوان یک میمون گستاخ درخواست دادم تا بفهمم آیا مسابقات برای ورود تصاویر هوش مصنوعی آماده شده است یا نه. ما، دنیای عکس، به یک بحث آزاد نیاز داریم. بحث در مورد اینکه چه چیزی را می خواهیم عکاسی در نظر بگیریم و چه چیزی را نمی خواهیم. چتر عکاسی به اندازه کافی بزرگ است که تصاویر هوش مصنوعی را برای ورود دعوت کند – یا این یک اشتباه است؟

یک سیب زمینی داغ: برای اولین بار نیست که یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی جایزه اول یک مسابقه عکاسی را به خود اختصاص داده است. به همین مناسبت، هنرمندی که آن را ایجاد کرده بود، از دریافت جایزه امتناع کرد و اظهار داشت که او فقط برای تعیین اینکه آیا چنین مسابقاتی برای ثبت نام تصاویر هوش مصنوعی آماده شده است، وارد تصویر شده است.

بخونید:  OLED های لمسی می توانند دکمه های قابل لمس روی صفحه نمایش را به گوشی های آینده بدهند

الداگسن تصویر خود را که الکتریکی نامیده می شود را در رده خلاقانه وارد کرد. بخشی از مجموعه‌ای به نام PSEUDOMNESIA: Fake Memories که زبان بصری دهه 1940 را به تصویر می‌کشد، به نظر می‌رسد یک عکس بسیار قدیمی از دو زن باشد. در واقعیت، تمام آثار این مجموعه «با زبان تصور شده و بین 20 تا 40 بار از طریق تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی، با ترکیب تکنیک‌های «inpainting»، «outpainting» و «زمزمه سریع» دوباره ویرایش شدند.

الداگسن در مورد اینکه چرا وارد این تصویر شد، گفت: “با شرکت در فراخوان‌های آزاد، می‌خواهم روند برگزارکنندگان جایزه را تسریع کنم تا از این تفاوت آگاه شوند و مسابقات جداگانه‌ای برای تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنند.”

تا زمانی که سازمان دهندگان مسابقه به این روند رسیدگی کنند، انتظار می رود تعداد بیشتری از این موارد را مشاهده کنید. همچنین ترس از تصاحب مشاغل انسانی توسط هوش مصنوعی را تشدید می کند، که هفته گذشته هنگامی که یک شرکت اعلام کرد که کارگران خلاق خود را با هوش مصنوعی مولد جایگزین می کند، تشدید شد.



منبع

الداگسن گفت که این تصویر برگرفته از دانش گسترده عکاسی اوست. او مولدهای تصویر هوش مصنوعی را همکار می‌داند که کارگردان آنهاست.

پتاپیکسل می نویسد: «هنرمند رسانه عکس» مستقر در برلین، بوریس الداگسن، در جوایز عکاسی جهانی سونی سازمان جهانی عکاسی، که جوایزی شامل 5000 دلار پول نقد و تجهیزات دوربین سونی را ارائه می دهد، شرکت کرد.