رئیس حریم خصوصی Google و رئیس قانون رقابت می‌روند و جایگزین نخواهند شد

چه اتفاقی افتاده؟ گوگل، شرکتی که سال‌ها را به دلیل نقص‌های حریم خصوصی خود تحت انتقاد قرار داده است، در حال از دست دادن مدیر ارشد حریم خصوصی خود است. کیت انرایت پس از 13 سال شرکت آلفابت را ترک می کند و گوگل هیچ برنامه ای برای جایگزینی او یا رئیس دپارتمان قانون رقابتش که او نیز در راه است، ندارد.

به گفته فوربس، Enright پس از تصدی سمت مدیر ارشد حفظ حریم خصوصی در سپتامبر 2018، زمانی که گوگل به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها با کمیته بازرگانی سنا روبرو بود، مورد علاقه و احترام قرار گرفت. Enright در کنار مقامات حریم خصوصی آمازون و اپل در مقابل کمیته شهادت داد.

انرایت در پستی در لینکدین نوشت: «پس از بیش از 13 سال در گوگل، من برای تغییر آماده هستم و پاییز امسال پیش می‌روم، همه چیزهایی را که یاد گرفته‌ام استفاده می‌کنم و چیز جدیدی را امتحان می‌کنم. او تا سپتامبر در گوگل خواهد ماند.

فوربس اضافه کرد که انرایت نماینده شرکت در مقابل کنگره، کمیسیون تجارت فدرال و کمیته های داده های متعدد در سراسر جهان بوده است.

رئیس بخش قانون رقابت این شرکت، متیو بی نیز امسال پس از 15 سال حضور در این شرکت، گوگل را ترک می کند. این با نتیجه گیری از آزمایش تاریخی ضد انحصار انجام شده توسط وزارت دادگستری در رابطه با انحصار موتور جستجوی گوگل صورت می گیرد. این پرونده حول محور پرداخت ۲۶.۳ میلیارد دلار گوگل به شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ است تا موتور جستجوی پیش‌فرض در تلفن‌های همراه و مرورگرهای وب مختلف باشد.

بخونید:  New York City bans TikTok from government devices; poll shows almost 50% of people want total US ban

سخنگوی گوگل Gene Kreider تایید کرد که Enright و Bye اواخر امسال پست های خود را ترک خواهند کرد و جایگزین نخواهند شد.

تایید خروج مدیر ارشد حریم خصوصی گوگل چند روز پس از آن صورت می گیرد که پایگاه داده داخلی شرکت فاش شده هزاران نقص حریم خصوصی و امنیتی گزارش شده توسط گوگل را بین سال های 2013 تا 2018 – قبل از اینکه انرایت مدیریت کند – فاش کرد. آنها شامل افشای آدرس های ایمیل، جمع آوری شماره پلاک خودرو، و انتقال داده های مشتریان ابری دولتی به یک محصول مصرفی است. همچنین موردی وجود داشت که یک پیمانکار گوگل به ویدیوهای خصوصی در حساب YouTube نینتندو دسترسی پیدا کرد و اطلاعاتی را قبل از اعلامیه های برنامه ریزی شده توسط این غول بازی افشا کرد.

در ماه آوریل، گوگل با حذف داده های مرور جمع آوری شده از کاربران کروم که در حالت ناشناس بودند موافقت کرد. این حرکت بخشی از توافق در یک دادخواست بود که ادعا می‌کرد این شرکت افرادی را که تصور می‌کرد با استفاده از حالت ناشناس وب را به صورت خصوصی مرور می‌کنند، ردیابی کرده است.

منبع