این اعتراف قابل توجه است زیرا مایکروسافت مدتی پیش پس از شکست در “جنگ های کنسول”، گزارش فروش کنسول ها را متوقف کرد. اگرچه تا همین اواخر آنها مستقیماً آن را تأیید نمیکردند، این عدم گزارش به این معنی بود که مردم باید به دادههای تحقیقاتی و سایر منابع اطلاعاتی پاسخ میدادند تا حدسهای آگاهانهای درباره فروش ایکسباکس بزنند.
اعتبار تصویر: Pixabay
داده های Xbox Series S ظاهراً اثربخشی ارائه یک گزینه پایین تر علاوه بر پرچمدار Xbox Series X را برجسته می کند. تازه واردان می توانند فقط با 299 دلار وارد اکوسیستم Xbox شوند که 100 دلار کمتر از قیمت اولیه ارزان ترین پلی استیشن 5 سونی است. این تجربه می تواند برخی از دارندگان را تشویق کند تا به Xbox Series X سطح بالاتر ارتقا یابند یا کنسول سطح بالای مایکروسافت را در زمان ورود نسل بعدی در نظر بگیرند.
برای مقایسه، تا 31 مارس 2022، سونی 117.2 میلیون کنسول پلی استیشن 4 را روانه بازار کرده است.
اعتراف نادر مایکروسافت در جریان ارائه در برزیل را می توان به عنوان تلاش دیگری برای نشان دادن خود به عنوان یک بازیگر کوچکتر در بازار کنسول تلقی کرد. با انجام این کار، مایکروسافت ممکن است شانس بیشتری برای متقاعد کردن رگولاتورها داشته باشد که خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard منجر به اقدامات ضدرقابتی نخواهد شد.
طبق اعلام مایکروسافت در جشنواره بزرگ برزیل، فروش کنسول Xbox Series X|S بیش از 21 میلیون نفر است.
تا 31 مارس 2023، سونی حدود 38.4 میلیون کنسول پلی استیشن 5 فروخته است. گزارش درآمد بعدی این شرکت در تاریخ 4 آگوست است و جالب است که ببینیم این شرکت در سه ماه گذشته چند کنسول اضافی فروخته است.
اعتبار به @LucasTaves برای این اطلاعات این همه بخشی از ارائه ID@Xbox است pic.twitter.com/cOYtQSfwxN
– جان رفاه (@Welfare_JBP) 29 ژوئن 2023