مایکروسافت بیش از 21 میلیون کنسول سری Xbox فروخته است

این اعتراف قابل توجه است زیرا مایکروسافت مدتی پیش پس از شکست در “جنگ های کنسول”، گزارش فروش کنسول ها را متوقف کرد. اگرچه تا همین اواخر آن‌ها مستقیماً آن را تأیید نمی‌کردند، این عدم گزارش به این معنی بود که مردم باید به داده‌های تحقیقاتی و سایر منابع اطلاعاتی پاسخ می‌دادند تا حدس‌های آگاهانه‌ای درباره فروش ایکس‌باکس بزنند.

اعتبار تصویر: Pixabay





منبع

داده های Xbox Series S ظاهراً اثربخشی ارائه یک گزینه پایین تر علاوه بر پرچمدار Xbox Series X را برجسته می کند. تازه واردان می توانند فقط با 299 دلار وارد اکوسیستم Xbox شوند که 100 دلار کمتر از قیمت اولیه ارزان ترین پلی استیشن 5 سونی است. این تجربه می تواند برخی از دارندگان را تشویق کند تا به Xbox Series X سطح بالاتر ارتقا یابند یا کنسول سطح بالای مایکروسافت را در زمان ورود نسل بعدی در نظر بگیرند.

برای مقایسه، تا 31 مارس 2022، سونی 117.2 میلیون کنسول پلی استیشن 4 را روانه بازار کرده است.

بخونید:  iRobot یک دستشویی جمع شونده به جاروبرقی پرچمدار Roomba خود اضافه می کند

به طور خلاصه: مایکروسافت در جریان ارائه اخیر خود در برزیل اعلام کرد که تا به امروز بیش از 21 میلیون کنسول سری Xbox فروخته است. اگرچه ردموند تقسیم بندی فروش بر اساس مدل های جداگانه ارائه نکرد، غول فناوری تاکید کرد که 48 درصد از بازیکنان Xbox Series S در پلتفرم Xbox جدید هستند.

مایکروسافت اضافه کرد که مجموع فروش سری ایکس باکس و ایکس باکس وان از 79 میلیون واحد فراتر رفته است. با انجام برخی محاسبات ساده، این نشان می دهد که مایکروسافت در طول عمر خود تقریباً 58 میلیون کنسول ایکس باکس وان فروخته است. مایکروسافت ایکس باکس وان خود را در اواخر سال 2013 راه اندازی کرد و تولید آن را در پایان سال 2020 متوقف کرد.