چارچوب جزئیات حافظه، فضای ذخیره‌سازی و گزینه‌های دیگر برای مدل جدید 16 اینچی

علاوه بر این، Framework سهولت تعویض صفحه نمایش را برای مدل 16 اینچی برجسته کرد. در حالی که Framework 16 در ابتدا با صفحه نمایش لمسی عرضه نمی شود، قابلیت تعویض یکپارچه این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در آینده به صفحه نمایش لمسی ارتقا پیدا کنند.

نسخه 16 اینچی لپ تاپ Framework، مانند همتای مجهز به Ryzen، دارای دو سوکت SO-DIMM است که از رم نیمه سفارشی DDR5-5600 پشتیبانی می کند. هر سوکت می تواند تا 32 گیگابایت را در خود جای دهد که به سیستم اجازه می دهد حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت را داشته باشد. Framework ماژول ها را در پیکربندی های 8 گیگابایتی، 16 گیگابایتی و 32 گیگابایتی ارائه می دهد.

به طور خلاصه: Framework اخیراً اولین ارتقاء را برای سری لپ‌تاپ‌های مدولار 13 اینچی خود پس از اعلام خبر عرضه نسخه 16 اینچی منتشر کرده است. در حالی که این شرکت به تدریج اطلاعات مربوط به سخت افزار مدل بزرگتر را فاش می کند، جزئیات مربوط به ویژگی منحصر به فرد یک GPU اختصاصی قابل تعویض هنوز در انتظار است.

از نظر قدرت، مدل 16 اینچی از آداپتور 60 واتی Framework 13 با آداپتور 180 واتی که از همان کانکتور IEC C5 استفاده می کند، پیشی می گیرد. مشتریان همچنین این گزینه را خواهند داشت که لپ تاپ ماژولار را با یک آداپتور 240 واتی USB PD 3.1 (به جای آجر USB-C استاندارد) سفارشی کنند، که احتمالاً عملکرد بیشتری از کارت گرافیک اختصاصی خواهد داشت. جزئیات بیشتر در مورد باتری توسط Framework در زمان مناسب فاش خواهد شد.

بخونید:  اپل به زودی حساب های پس انداز «پربازده» را برای پاداش های Apple Cash خود ارائه می دهد

لپ تاپ 16 اینچی Framework دارای نسبت تصویر 16:10، LCD مات 2600 در 1600 با نرخ تجدید متغیر تا 165 هرتز است. پنل نیمه سفارشی BOE دارای 100 درصد طیف رنگی DCI-P3، زمان افزایش و سقوط 9 میلی‌ثانیه و نسبت کنتراست 1500:1 با روشنایی 500 نیت است.

به گفته این شرکت، این مشخصات تعادل بهتری بین بازی، تولید محتوا و بهره وری عمومی نسبت به مدل اصلی 13 اینچی ایجاد می کند.

مشخصات مربوط به کانکتورها، صفحه کلید و سیستم جای گسترش هنوز در راه است. ما قبلاً می دانیم که صفحه کلید از تعداد کلیدها، زبان ها و سایر ویژگی ها پشتیبانی می کند. جایگاه‌های توسعه به پردازنده‌های گرافیکی قابل تعویض اجازه می‌دهند – جام مقدس برای لپ‌تاپ‌های بازی – و این شرکت امیدوار است که فروشندگان و شرکای GPU از این ویژگی جاه‌طلبانه حمایت کنند. با این حال، خلیج ها می توانند سایر اجزای داخلی را نیز پشتیبانی کنند.



منبع

این شرکت قبلاً تأیید کرده بود که مشتریان این گزینه را خواهند داشت که از برخی از جایگاه های توسعه لپ تاپ برای M.2 اضافی استفاده کنند. سوکت، حداکثر ظرفیت ذخیره سازی را به 16 ترابایت افزایش می دهد. Framework همچنین کارت های توسعه USB-C 256 گیگابایتی و 1 ترابایتی را می فروشد که سرعت خواندن متوالی تا 1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

پس از اعلام اضافه شدن یک ردیف 16 اینچی به سری لپ تاپ های مدولار خود، Framework اطلاعات عمیقی در مورد جنبه های مختلف سیستم از جمله نمایشگر، آداپتور برق، شاسی و گزینه های حافظه ارائه کرده است. این شرکت قصد دارد در ماه های آینده جزئیات بیشتری را در مورد مشخصات سخت افزاری باقی مانده فاش کند.

بخونید:  بهترین معاملات فنی که می‌توانیم در Amazon Prime Day پیدا کنیم

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی به میان می‌آید، Framework 16 دو سوکت PCIe 4.0 M.2 ارائه می‌کند: یک سوکت 2280 که می‌تواند تا 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را در خود جای دهد و یک سوکت 2230 که حداکثر تا 2 ترابایت را پشتیبانی می‌کند. مدل های از پیش ساخته شده دارای SN810 وسترن دیجیتال هستند که دارای سرعت خواندن متوالی تا 6.6 گیگابایت بر ثانیه است.