کالیفرنیا 20 میلیون دلار برای نصب پنل های خورشیدی بیش از 1.6 مایل کانال هزینه می کند

هدف اثبات مفهوم افزایش تولید برق تجدیدپذیر و کاهش تبخیر آب در کانال ها است. TID، با همکاری ایالت کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیا Merced و شرکت توسعه Solar AquaGrid، همچنین انتظار دارد که از طریق کاهش رشد رویشی در کانال‌های سرپوشیده، بهبود کیفیت آب و هزینه‌های نگهداری کمتر را تجربه کند.

این ایالت همچنین گفت که قرار دادن پانل ها روی آب به جای زمین می تواند به خنک تر نگه داشتن آنها با کارآمدتر کردن آنها کمک کند. علاوه بر این می تواند در زمان صدور مجوز صرفه جویی کند و زمین را برای استفاده های دیگر آزاد کند.

انتظار می رود ساخت و ساز در پاییز امسال آغاز و تا پایان سال 2023 به پایان برسد.



منبع

به طور خلاصه: کالیفرنیا قرار است به اولین ایالت در این کشور تبدیل شود که در تلاش برای مبارزه با شرایط خشکسالی، سایبان های پنل خورشیدی را بر روی کانال ها نصب می کند. این آزمایشی که Project Nexus نام دارد، شامل نصب حدود 8500 فوت پنل های خورشیدی بر روی سه بخش کانال در منطقه آبیاری تورلاک (TID) خواهد بود. این بخش ها از نظر جهت و عرض متفاوت هستند و از عرض 20 فوت در باریک ترین قسمت ها تا حدود 100 فوت در عریض ترین قسمت ها متغیر است.

در ادامه این مطالعه اشاره شد که تخمین زده شده 13 گیگاوات انرژی خورشیدی که پانل های نظری در هر سال تولید می کنند، برابر با یک ششم ظرفیت خورشیدی فعلی ایالت است.

بخونید:  Shell is using Fortnite and social media to promote fossil fuels among younger people

پروژه Nexus توسط ایالت کالیفرنیا با هزینه 20 میلیون دلار تامین می شود. این برای پانل های خورشیدی 8500 فوتی که 1.6 مایل از 4000 مایل آبراه های عمومی در ایالت را پوشش می دهند، بسیار گران است.

TID در پرسش‌های متداول خود برای Project Nexus گفت میزان صرفه‌جویی در تبخیر مورد انتظار در حال حاضر ناشناخته است.

TID به یک مطالعه در سال 2021 از UC Merced (شریک پروژه Nexus فوق) اشاره کرد که نشان می دهد پوشش 4000 مایلی زیرساخت سیستم انتقال آب عمومی در کالیفرنیا با پنل های خورشیدی می تواند سالانه تا 63 میلیارد گالن آب را ذخیره کند. بر اساس این مطالعه، این مقدار برای تامین آب مورد نیاز مسکونی بیش از دو میلیون نفر یا آبیاری 50000 هکتار زمین کشاورزی کافی است.