کنسول بازی Neo Geo در سال 1990 چقدر هزینه داشت؟

نقطه ضعف اصلی Neo Geo هزینه آن بود. این کنسول پس از عرضه در ایالات متحده، 649.99 دلار قیمت داشت که بسیار گرانتر از NES یا سگا جنسیس است. این بسته که در ابتدا قرار بود به قیمت 599 دلار با یک بازی، یک کارت حافظه و دو جوی استیک به فروش برسد، به قیمت 649.99 دلار پایان یافت – تقریباً برابر با 1500 دلار در سال 2023 با توجه به تورم. شاید ترسناک‌تر، کارتریج‌های بازی اضافی 200 تا 300 دلار قیمت داشته باشند – و این برای هیچ چیز تنظیم نشده است.

Neo Geo به گیمرها این فرصت را داد تا همان گرافیک، صدا و گیم پلی باکیفیت را که در بازی های آرکید به دست می آوردند، اما در راحتی در خانه خود تجربه کنند. بازی‌های این سیستم شامل عناوین کلاسیکی مانند «Metal Slug»، «Fatal Fury» و «The King of Fighters» بود.

این قیمت به طور موثری Neo Geo را به محصولی لوکس تبدیل کرد که هدف آن بازار ویژه ای از گیمرهای ثروتمندتر و علاقه مندان به بازی های سخت افزاری بود که مایل بودند برای تجربه بازی با بالاترین کیفیت هزینه پرداخت کنند.

این کنسول اکنون به عنوان یک کالای کلکسیونی در نظر گرفته می شود و بازی های آن به دلیل کیفیت و اصالت آنها شناخته شده است. اگرچه Neo Geo مسیری متفاوت از هم‌عصران خود را طی کرد، اما مطمئناً نشان خود را در تاریخ بازی‌های کنسولی گذاشت.



منبع

Neo-Geo یک سیستم بسیار گران قیمت مبتنی بر کارتریج بود که به عنوان ورود این شرکت به بازار شلوغ کنسول های 16 بیتی عمل کرد، این سیستم در آن زمان به دلیل توانایی خود برای اجرای بازی های با کیفیت آرکید در خانه منحصر به فرد بود. این سیستم در ابتدا فقط برای مشاغلی مانند هتل ها و بارها برای اجاره در دسترس بود، اما در جولای سال بعد، شرکت به تقاضای مصرف کنندگان برای نسخه خانگی پاسخ داد.

بخونید:  Sennheiser Ambeo Mini Reviews, Pros and Cons

SNK، یک شرکت ژاپنی که قبلاً به خاطر بازی های آرکید باکیفیت خود شناخته شده بود، تصمیم گرفت با انتشار سیستم سرگرمی پیشرفته Neo Geo (AES) در سال 1990 این وضعیت موجود را مختل کند. این سیستم برای آوردن بازی های با کیفیت آرکید به خانه طراحی شده است. بازار. این سخت افزار اساساً همان سیستم چند ویدیویی SNK (MVS) بود که در آن زمان به طور گسترده در آرکیدها استفاده می شد.

پاسخ خود را انتخاب کنید و انتخاب صحیح آشکار خواهد شد.