کپی های غیرفعال ویندوز 11 به زودی سفارشی سازی Edge را نیز محدود خواهند کرد

در چارچوب: فعال سازی ویندوز از زمان ویندوز به عنوان بخشی از زندگی کاربران رایانه شخصی بوده است محدودیت های مشابه به زودی برای مرورگر اج اعمال می شود.

در یک محیط محاسباتی سنتی، هر نمونه ویندوز باید خریداری و فعال شود تا قابلیت‌های کامل باز شود. فعال‌سازی به مایکروسافت کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که نسخه‌ای از ویندوز شما واقعی است و در دستگاه‌هایی بیش از حد مجاز شرایط مجوز نرم‌افزار استفاده نشده است.

کاربران همچنان می توانند بدون فعال سازی به اکثر ویژگی های ویندوز دسترسی داشته باشند، اما نمی توانند رابط کاربری دسکتاپ یا سیستم عامل را سفارشی کنند. صفحه تنظیمات سیستم پیام “ویندوز فعال نیست” را روی صفحه نمایش می دهد که زندگی را برای کاربران غیرمجاز یا هکرها دشوارتر می کند. ویندوز 10 یا ویندوز 11 را می توان به راحتی با ابزارهای مناسب (غیر رسمی) فعال کرد، اما این موضوع کاملاً متفاوت است.

در ماه آوریل، آزمایش‌کنندگان بتا داوطلبی که با نسخه‌های پیشرفته مرورگر ویندوز بومی کار می‌کردند، جزئیات جالبی در مورد فعال‌سازی ویندوز کشف کردند. به نظر می‌رسد که ساخت‌های قناری مایکروسافت اج شامل یک ویژگی محدودیت جدیدی است که در پشت سوئیچ خط فرمان “msEdgeLockSettingsInNonActivatedOS” پنهان شده است، اگرچه در ابتدا هیچ تاییدی در مورد تأثیرات آن بر روی یک سیستم غیرفعال نشده وجود نداشت.

این تغییر اکنون تایید شده است و مایکروسافت احتمالاً این ویژگی را از طریق کانال Edge Canary آزمایش می کند. نسخه آینده مرورگر مبتنی بر Chromium می‌تواند از دسترسی کاربران به گزینه‌های سفارشی‌سازی خاص از صفحه تنظیمات برنامه جلوگیری کند و وضعیت «غیرفعال» ویندوز را از طریق پیام متنی جدیدی که در بالای صفحه تنظیمات ظاهر می‌شود، نشان دهد.

بخونید:  AMD Ryzen 5 7600, Ryzen 7 7700 and Ryzen 9 7900 Review

از دست دادن برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی، احتمالاً مانعی برای کاربران سرسخت بیشتری که نمی‌خواهند برای ویندوز پول پرداخت کنند و فعال کنند، نخواهد بود. طبق آخرین داده‌های StatCounter، مایکروسافت اج در حال حاضر تنها توسط یک نفر از هر 10 کاربر ویندوز استفاده می‌شود، و حتی نسخه بدون مجوز ویندوز باید با مرورگرهای شخص ثالث مانند Google Chrome یا Mozilla Firefox سازگاری کامل داشته باشد.

در روزگار ویندوز

منبع