Adobe ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی را با کلیپی نشان می دهد که زنی را در حال توصیف آماده سازی صخره نوردی نشان می دهد. کلیپ اصلی یک عکس بدون شکست از صحبت کردن او در مقابل دوربین است، اما فایرفلای اشاره های او را در مورد پوشیدن کفش و استفاده از گچ دریافت می کند و نماهای نزدیک از این اقدامات را در بالای دیالوگ مربوطه ویرایش می کند.
این شرکت در حال انجام اقدامات متعددی برای جلوگیری از بحث و جدل پیرامون تولیدکنندگان تصویر مانند Stable Diffusion یا Midjourney است. Adobe در حال حاضر فقط Firefly را در Adobe Stock Photos، محتوای دامنه عمومی و مطالب با مجوز باز آموزش می دهد. در نهایت، این شرکت به مشارکتکنندگان این امکان را میدهد که از آموزش هوش مصنوعی خود صرف نظر کنند و سیستمی را برای جبران خسارت به سازندگان عکس نشان دهد.
شاید جالبترین نکته این باشد که Firefly میتواند یک اسکریپت را برای تولید استوریبورد یا ویرایش B-roll بخواند. ویدیوی Adobe نشان میدهد که این ابزار تصاویری ساده و ترسیم شده و CG را تنها بر اساس متن اسکریپت ایجاد میکند. تهیه کنندگان می توانند متن را دوباره تنظیم کنند و به سرعت تغییرات بصری را مشاهده کنند.
Adobe اولین بار در اواخر ماه مارس Firefly را به عنوان یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی متصل به برنامه هایی مانند Adobe Express، Experience Manager، Photoshop و Illustrator معرفی کرد. این ابزار در نهایت به گردشهای کاری Creative Cloud، Document Cloud، Experience Cloud و Adobe Express خواهد آمد.
کاربران همچنین می توانند آرم، گرافیک، فونت یا کارت عنوان را با اعلان های متنی اضافه کنند. متن و لوگوها را می توان سبک و متحرک کرد. علاوه بر این، Firefly میتواند موسیقی و صداهای سفارشی بدون حق امتیاز برای افزودن به ویدیوها بسازد.
Firefly می تواند از پیام های متنی برای ویرایش خودکار یک ویدیو بر اساس آنچه که هوش مصنوعی در عکس های مختلف می بیند استفاده کند. میتواند این ویژگی را با رونویسی صوتی (که میتواند برای اعمال خودکار زیرنویسها از آن استفاده کند) برای ویرایش صحنهها بر اساس گفتگوی گفتاری ترکیب کند.
علاوه بر این، Firefly می تواند از پیام های متنی برای تغییر درجه بندی رنگ استفاده کند. این نمایش عباراتی مانند “صبح خنک” و “ساعت طلایی” را نشان می دهد که یک صحنه را به دو زمان مختلف شباهت می دهد. یک پیام متنی دیگر چهره سوژه را روشن می کند.
آینده نگر: از زمانی که ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی شروع به کار کرد، توسعهدهندگان با ایده استفاده از هوش مصنوعی برای تولید ویدیو بازی کردند. در حالی که هوش مصنوعی هنوز نمی تواند ویدیوهای منسجمی را از ابتدا ایجاد کند، Adobe در حال اضافه کردن عملکردهای هوش مصنوعی به ابزارهای ویرایش ویدیوی خود است تا روند تولید را به طور قابل توجهی تغییر دهد.
Adobe ابزارهای هوش مصنوعی مولد Firefly خود را به برنامههای Creative Cloud مانند Premiere Pro میآورد. Firefly چندین ویژگی را اضافه می کند که می تواند به کاربران کم تجربه کمک کند تا ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنند.