FidelityFX Super Resolution یک فناوری منبع باز مبتنی بر نرم افزار است که توسعه دهندگان می توانند از آن در چندین نسل و برندهای سخت افزار گرافیکی استفاده کنند. راه حل این است که با یک نبرد سخت در برابر DLSS مبتنی بر سخت افزار انویدیا بجنگید. Deep Learning Super Sampling 3.0 که از زمان عرضه کارتهای گرافیک سری RTX 4000 در ماه اکتبر در دسترس است، برای پشتیبانی از ارتقاء مقیاس به هستههای Tensor مبتنی بر سختافزار اختصاصی متکی است.
اگر با موفقیت اجرا شود، مهندسان AMD مطمئن هستند که می توانند به بیش از دو برابر افزایش نرخ فریم دست یابند در حالی که به نسبت یک به یک نمونه و پیکسل های درون یابی دست می یابند. اجرای موفقیت آمیز راه حل همچنین تضمین می کند که هیچ حلقه بازخوردی در فرآیند تولید وجود نداشته باشد، بنابراین هرگونه مصنوع یا نادرستی دیگر فقط یک بار ظاهر می شود و در فریم های آینده لحاظ نمی شود.
راه رسیدن به هدف مورد نظر یعنی دو برابر کردن عملکرد فریم کار ساده ای نیست. با توجه به ارائه، چندین چالش باقی مانده است تا AMD بتواند با موفقیت FSR 3.0 را پیاده سازی کند. تیم رد از بحث در مورد این چالش ها طفره نرفت و مسائل بالقوه مربوط به تکنیک های بستن رنگ، درون یابی حرکت غیر خطی و افزایش الزامات درون یابی برای پس پردازش و عناصر رابط کاربری را برجسته کرد.
تیم رد میگوید از قبل میتواند با استفاده از راهحلهای موجود و مفهومی به نام درونیابی فریم، ادعاهای خود را ارائه کند. درون یابی فریم در فناوری های نمونه برداری بالا برای ترکیب پیکسل ها و فریم ها بین فریم ها یا تصاویر تولید شده استفاده می شود. این تکنیک در افزایش عملکرد فریم در ثانیه ارتقا یافته بدون به خطر انداختن کیفیت کلی تصویر بسیار مهم است.
در طول ارائه FidelityFX™ SDK خود، Jason Lacroix شرکت AMD، پیشنمایش دقیقتری از ویژگیها و قابلیتهای ارتقاء مقیاس ابزار را به شرکتکنندگان ارائه کرد. تکرار بعدی FidelityFX Super Resolution (FSR 3.0) به کاربران افزایش دو برابری عملکرد فریم را در مقایسه با راه حل فعلی FSR 2.0 می دهد. متأسفانه AMD هیچ تاریخی در مورد عرضه این فناوری نداشت.
راه حل ارتقاء مقیاس AMD یک فناوری منبع باز مبتنی بر نرم افزار است که می تواند در چندین نسل و برندهای سخت افزار گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد. راه حل این است که نبرد سختی را با فناوری نمونه برداری فوق العاده یادگیری عمیق (DLSS) مبتنی بر سخت افزار انویدیا انجام دهید. DLSS 3.0 که از زمان عرضه کارتهای گرافیک سری RTX 4000 در اکتبر سال گذشته برای پذیرش و استفاده در دسترس بوده است، برای پشتیبانی از راهحلهای ارتقاء مقیاس خود به هستههای اختصاصی و مبتنی بر سختافزار Tensor متکی است.
در حالی که راه حل AMD بیش از یک نسل از آخرین نسخه انویدیا عقب است، پیروی از یک راه حل باز و مبتنی بر نرم افزار می تواند برای توسعه دهندگانی که به دنبال روش ارتقاء مقیاس هستند، متمایز شود. هدف فناوری آینده FSR 3.0 ارائه عملکرد کلی عالی به توسعه دهندگان و کاربران، کاهش تأخیر و مسیر یکپارچه سازی ساده تر برای بازی های جدید و آنهایی است که قبلاً از FSR 2.0 استفاده می کنند. در مقابل، DLSS 3.0 انویدیا در انحصار آخرین سری پردازندههای گرافیکی سری 4000 است.
اگر AMD FSR 3.0 به روند این شرکت در پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی تر و حتی رقیب ادامه دهد و در عین حال وعده های کیفیت بصری و ارائه فریم را افزایش دهد، تیم Red ممکن است بتواند شکاف رو به رشد را در نبرد برای پذیرش فناوری ارتقاء بخش ببندد.
آینده نگر: در جریان عرضه سری Ryzen 7000 در سال گذشته، AMD بهروزرسانیهایی را برای راهحل ارتقاء مقیاس Super Resolution FidelityFX خود اعلام کرد. تیم رد وعده خود را در کنفرانس توسعه دهندگان بازی امسال دو برابر کرد و جزئیات بیشتری در مورد مزایا، چالشها و فناوریهای مربوط به توسعه FSR 3.0 ارائه کرد.