Blender 3.6 دانلود | TechSpot

عملکرد رندر بر روی CPU و GPU بهبود یافته است و پشتیبانی از GPU های جدید اضافه شده است. یک Mist render pass جدید در دسترس است، Ray visibility اکنون برای همه منابع نور پشتیبانی می‌شود، و Node‌های جدیدی اضافه شده‌اند. رندر مو در GPU نیز فعال شده است.

اولویت تقاطع

یادداشت‌های انتشار کامل Blender 3.3 را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

Blender Foundation و جامعه توسعه دهندگان آنلاین مفتخر به ارائه Blender 3.2 هستند. خلاقیت خود را با ویژگی های رندر جدید، ابزارهای نقاشی، بهبود عملکرد و موارد دیگر آزاد کنید.

ابزارهای رنگ آمیزی بهبودیافته، اصلاح کننده ماسک برای نوارهای ترتیب سنج، رنگ آمیزی تصویر دو بعدی که با نقاشی سه بعدی سازگارتر است، نمایش میانبرهای کلیدی بهتر، فعال سازی و غیرفعال کردن سریع چندین لایه یا قابلیت مشاهده، تورفتگی خودکار برای عبارات پایتون چند خطی و موارد دیگر.

Blender یک نرم افزار متن باز برای مدل سازی سه بعدی، رندر، انیمیشن، پس از تولید، ایجاد تعاملی و پخش است. برای Windows، Linux، Irix، Sun Solaris، FreeBSD یا macOS موجود است.

همه جا مداد چرب کنید

بیدرنگ 3D / ایجاد بازی

  • ویرایشگر گرافیکی برای تعریف رفتار تعاملی بدون برنامه نویسی
  • تشخیص برخورد و شبیه سازی دینامیک
  • API برنامه نویسی پایتون برای کنترل پیچیده و هوش مصنوعی، منطق بازی پیشرفته کاملاً تعریف شده
  • پشتیبانی از تمام حالت های نورپردازی OpenGL™، از جمله شفافیت ها، بافت های متحرک و بازتابی
  • پخش بازی ها و محتوای سه بعدی تعاملی بدون کامپایل یا پیش پردازش
  • صدا، با استفاده از جعبه ابزار fmod
  • چند لایه شدن صحنه ها برای رابط های همپوشانی

فیزیک

آتش و دود

ابزار مخروطی اکنون شامل گرد کردن است و در غیر این صورت بسیار بهبود یافته است، عرض اریب درخواستی را به طور یکنواخت تر حفظ کرده و توپولوژی بهتری ایجاد می کند. یک ابزار متقارن جدید برای متقارن ساختن توپولوژی مش و داده ها اضافه شد.

سیم در

سیم بیرون

کاستیک سایه

گره خروجی شبیه سازی وضعیت را برای فریم بعدی ذخیره می کند.

رمش

سه گره هندسی جدید برای مسیریابی در لبه های مش فرود آمده اند. پیچ و خم های غیرممکن، رعد و برق، پوشش گیاهی در حال رشد و خیلی چیزهای دیگر را ایجاد کنید.

یادداشت های انتشار Blender 3.5

ویرایشگرهای Dopesheet و Timeline اکنون فریم های کلیدی Grease Pencil را در کنار اشیاء و ویژگی های دیگر نشان می دهند.

شبیه سازی آتش به شبیه ساز دود اضافه شد. دامنه به روز رسانی های عمده ای برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده دریافت کرد. دود را می توان از سطوح مش، بدون نیاز به سیستم ذرات منتشر کرد. یک میدان نیروی جریان دود برای بهبود تعامل با سایر شبیه‌سازی‌ها اضافه شد. شبیه سازی و اختلاط دود رنگی امکان پذیر است و تعامل دود با اجسام برخورد بهبود یافته است.

گروه های نور



منبع

فایل ها

  • تمام داده های صحنه را در یک فایل .blend ذخیره کنید
  • فرمت blend از فشرده‌سازی، امضای دیجیتال، رمزگذاری، سازگاری رو به جلو/عقب پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به عنوان یک کتابخانه برای پیوند دادن به فایل‌های ترکیبی دیگر استفاده شود.
  • خواندن / نوشتن TGA، JPG، PNG، Iris، SGI Movie، IFF، AVI و Quicktime GIF، TIFF، PSD، MOV (ویندوز و Mac OS X)
  • واردات و صادرات بومی برای فایل‌های DXF، Inventor و VRML، با اسکریپت‌های پایتون در دسترس برای بسیاری از فرمت‌های سه بعدی دیگر
  • فایل های اجرایی مستقل حاوی محتوای سه بعدی تعاملی ایجاد کنید یا با افزونه مرورگر وب سه بعدی پخش کنید
بخونید:  ChatGPT توسط ارتش پنهانی از پیمانکاران با درآمد 15 دلار در ساعت نیرو می گیرد

Smoke کیفیت رندر را بهبود بخشیده است تا از مسدود شدن جلوگیری کند، و از شبیه سازی زیرفریم برای کنترل ساطع کننده های سریع در حال حرکت پشتیبانی می کند. اکنون می‌توان ذرات را از چهره‌های تولید شده توسط اصلاح‌کننده‌هایی که در شبکه اصلی نبودند منتشر کرد.

کانتور نور و سایه

وارد منطقه شوید شبیه سازی توسط “Simulation Zone” تعریف می شود که ورودی و خروجی شبیه سازی را به هم متصل می کند.

آن را سیاه رنگ کنید

یادداشت های انتشار قبلی:

ابزار پل بهبود یافته برای پل زدن چندین حلقه به طور همزمان، تقسیم بندی، ترکیب سطح و پل زدن مناطق صورت. ابزار پر کردن شبکه جدید که شبکه‌ای را از حلقه‌های لبه پر می‌کند، آینه X و ویرایش متناسب پیش‌بینی‌شده، تقارن سریع، گزینه تقسیم چهره برای حل کردن، اتصال راس برش بر روی وجه‌ها.

اصلاح کننده ها

ویژگی‌های جدید موردانتظار برای رندر Cycles عبارتند از تغییر شکل حرکت تاری، رندر آتش/دود و حجم و API پخت. رابط کاربری اکنون امکان کشیدن پنجره های بازشو و ویجت های پیش نمایش قابل تغییر اندازه را فراهم می کند. انیمیشن دارای انواع درون یابی جدید با از پیش تنظیم “معادلات تسهیل کننده” است. مدل‌سازی اکنون اجازه می‌دهد تا «عادی‌ها را تقسیم کند» و مجسمه‌سازی/نقاشی دارای چرخ رنگ جدید HSL و جزئیات ثابت در dyntopo است. توسعه بازی اکنون امکان غیرفعال کردن آجرهای منطقی، انیمیشن های چند رشته ای، ریخته گری فقط مواد و لایه های اکشن “نامحدود” را می دهد. رندر NPR آزاد دارای یک ویژگی جدید strokes بافت دار، همراه با گزینه های مرتب سازی خط است.

چه خبر

تفسیر

  • raytracer داخلی بسیار سریع
  • پشتیبانی کامل از موتور رندر معروف یافرای
  • نمونه برداری بیش از حد، تاری حرکت، جلوه های پس از تولید، فیلدها، پیکسل های غیر مربعی
  • نقشه های محیطی، هاله ها، شعله های لنز، مه
  • سایه بان های سطوح مختلف مانند Lambert، Phong، Oren-nayar، Blinn، Toon
  • رندر لبه برای سایه زنی تون
  • بافت های رویه ای
  • انسداد محیطی
  • حل کننده رادیوسیتی
  • اسکریپت های صادراتی موجود برای رندرهای خارجی مانند Renderman (RIB)، Povray، Virtualight
  • ویرایشگر بافت UV با حالت‌های مختلف باز کردن مش

اصلاح‌کننده Line Art اکنون قادر است سایه‌های ریخته‌شده و خط جداسازی نور/سایه را با توجه به یک شی مرجع منبع نور محاسبه کند.

مدل سازی مش

رابط

  • طرح بندی پنجره قابل تنظیم کاربر انعطاف پذیر
  • سیستم داده شی گرا قدرتمند
  • فونت های ضد مستعار با پشتیبانی از ترجمه بین المللی
  • ویندوز برای منحنی/کلیدهای انیمیشن، نمودار صحنه شماتیک، ویرایش غیرخطی توالی ویدیو، ویرایشگر اکشن انیمیشن شخصیت، میکسر انیمیشن غیر خطی، ویرایش تصویر/UV، انتخاب فایل/تصویر و مدیریت فایل
  • ویرایشگر متن داخلی برای حاشیه نویسی و ویرایش اسکریپت های پایتون
  • رابط سازگار در چندین پلتفرم

ویژگی‌های جدید عبارتند از: ابزاری برای انتقال وزن‌های رأس از یک مش به مش دیگر، ترسیم دریچه دید ضد نام مستعار، ویرایش متناسب متصل در ویرایشگر UV، بهبود خواندن و نوشتن فایل DPX، کنترل بیشتر بر روی مخروط منحنی، ماسک‌های برخورد در موتور بازی و بهبود عنوان دوربین. طراحی

برخی از ویژگی های جدید و بهبودهای کوچکتر نسبت به موارد موجود برای ردیابی حرکت انجام شده است. ویژگی های اصلی عبارتند از: پالایش موقعیت نشانگرها، که به شما امکان می دهد موقعیت نشانگر را پس از مسدود شدن توسط یک شی، اصلاح کنید، و انتخاب خودکار فریم کلیدی، که سعی می کند به طور خودکار بهترین فریم کلیدی را برای بازسازی پیدا کند.

بخونید:  Does the iPhone 14 have battery health issues, or are you just a power user?

Cycles اکنون از ارائه انتخابی کاستیک ها در سایه اجسام انکساری پشتیبانی می کند. این بر اساس “Manifold Next Event Estimation” است، روشی که برای رندر تولید توسعه یافته است.

قابلیت استفاده

در فریم اول، ورودی های گره ورودی شبیه سازی ارزیابی می شود. در فریم های بعدی، ورودی ها دیگر ارزیابی نمی شوند، گره نتیجه فریم قبلی را خروجی می دهد.

دید همه انواع شی را می توان با فیلترها تنظیم کرد. حالت فرعی Grease Pencil همچنان برای تجربه متمرکزتر در دسترس است.

پشتیبانی برای نوشتن سایه‌زن‌های سفارشی در Open Shading Language اکنون در دسترس است. رندر موشن تاری نیز اضافه شد تا اجسام متحرک و دوربین ها تار به نظر برسند. همچنین یک گره سایه دار ناهمسانگرد وجود دارد و گره های BSDF اکنون می توانند نرمال های متفاوتی داشته باشند که می توانند با استفاده از نودهای نقشه جدید و نرمال تنظیم شوند.

انیمیشن

  • تغییر شکل آرمیچر (اسکلت) با سینماتیک رو به جلو/ معکوس، پوسته شدن خودکار و رنگ سه بعدی تعاملی برای وزن دهی راس
  • میکسر انیمیشن غیر خطی با چرخه های پیاده روی خودکار در طول مسیرها
  • سیستم محدودیت
  • قاب بندی کلید راس برای شکل گیری، با لغزنده های کنترل کننده
  • ویرایشگر ژست انیمیشن کاراکترها
  • تغییر شکل شبکه متحرک
  • سیستم “Ipo” هم منحنی حرکت و هم ویرایش سنتی فریم کلید را ادغام می کند
  • پشتیبانی از پخش صدا، میکس و ویرایش برای همگام سازی صدا
  • دسترسی به اسکریپت پایتون برای جلوه های انیمیشن سفارشی و رویه ای

Blender Foundation و جامعه توسعه دهندگان آنلاین با افتخار Blender 3.5 را ارائه می دهند! دارای کامپوزیتور درگاه دید، مجسمه سازی با جابجایی برداری، دارایی های داخلی داخلی، نمونه برداری از نورهای زیادی برای Cycles و موارد دیگر.

مسیر موفقیت

سطوح اولویت تقاطع مختلف را برای اشیاء مختلف مشخص کنید، سپس خطوط تقاطع به طور خودکار با شی ای که اولویت تقاطع بالاتری دارد انتخاب می شود.

ردیاب حرکت

چرخه رندر

در اطراف مجموعه انتخاب شده یا اطراف اشیاء مجزا در آن مجموعه، شبح بکشید. LineArt همچنین قادر به شناسایی هندسه های شبح متقاطع و همپوشانی است.

چرخه رندر

مدل سازی

  • طیف وسیعی از انواع اشیاء سه بعدی شامل مش های چند ضلعی، سطوح NURBS، منحنی های Bezier و B-spline، متابول ها، فونت های برداری (TrueType، PostScript، OpenType)
  • سطوح فرعی به سبک «پراکسی صاف» catmull-clark
  • توابع مش بولی
  • توابع ویرایش مانند اکسترود، مخروط، برش، چرخش، پیچ، پیچ، زیرشاخه، نویز، صاف ابزار ویرایش انتخاب نرم برای مدل‌سازی ارگانیک
  • دسترسی به اسکریپت پایتون برای ابزارهای سفارشی

اکنون هنگام استفاده از remesher voxel، تمام ویژگی های رنگ حفظ خواهند شد. این برای رنگ آمیزی مجسمه های شما در حالی که هنوز آزمایش می کنید و اشکال کلی را مسدود می کنید عالی است.

  • VSE: پس از اتمام صادرات ویدیو، کد صوتی را فلاش کنید. [rB85c08c9717b]
  • FFMPEG: تعمیر ساختمان با نسخه های قدیمی تر که به FFMPEG_USE_DURATION_WORKAROUND نیاز دارند. [rB7ec351c0d53]
  • VSE: خطای “off by one” را هنگام رمزگذاری صدا برطرف کنید. [rB9511009438d]
  • VSE: رفع نشت حافظه هنگام اضافه کردن نوارهای تصویر/فیلم بد. [rB54a821e8fd7]
  • VSE: محاسبه مدت زمان نوار ویدیویی را رفع کنید. [rBd486d248687]
  • VSE: مشکلات جستجو را برطرف کنید. [rB00dd68405d8]
  • VSE: فایل‌های ffmpeg را با شروع آفست درست نمی‌خواند. [rB489df7ac88c]
  • VSE: از خطوط برای ترسیم شکل موج استفاده کنید. [rBc634d859b21]
  • جستجوی ویدیوی M2T خراب است. [T87967]
  • هنگام بارگیری دنباله‌های صوتی، بررسی‌های NULL را اضافه کنید. [rB1a4122d4415]
  • آدرس اشتباه برای دریافت کتابخانه های تقویتی در /build_files/build_environment/install_deps.sh. [T90719]
  • نوار جلوه‌ای که به یک متاستریپ تو در تو اضافه می‌شود، نام تکراری دریافت می‌کند (بنابراین، fcurves را از نوارهای دیگر به ارث می‌برد). [T90737]
  • انقباض سنبله حافظه و گره های هندسی. [T89429]
  • رفع: تراز ساختار DNA روی 32 بیت. [rB9fb9bf59967]
  • Makesdna: رفع مشکلات مربوط به padding 32 بیتی. [rB70df9119f46]
  • تعمیر FTBFS در معماری mips64el. [rB9d94b358ca1]
  • رفع نشت حافظه با فنرهای ساختمانی در شبیه ساز پارچه ای. [rB20f04ce62af]
  • هر بار که یک متن، منحنی یا شیء سطحی برای برش استفاده می شود، پروژه Knife حافظه را نشت می کند. [T90791]
  • تغییر شکل های لایه Pencil توسط ابزار Select نادیده گرفته شد. [T90690]
  • رفع نشت حافظه در edit-mesh dissolve degenerate. [rBe1e2abd4bf0]
  • Scale to Fit به خط دوم سرریز می شود. [T89241]
  • نشت حافظه پس از وارد کردن مدل/تغییر فضای کاری سایه. [T88033]
  • آسان: تلاش برای خنثی سازی یک عملیات پروژه چاقو باعث شکست استفاده از پشته پس از آزاد شدن می شود. [T90493]
  • blender 2.93.1 با پایتون 3.10.0b4 (پایتون 3.10 آینده) ساخته نمی شود. [T89931]
  • نتیجه نادرست بردار بردار (گره هندسه -> ریاضی بردار ویژگی). [T90567]
  • Grease Pencil Reproject Strokes بر روی سطوح از دید دوربین به‌طور نادرست ضربه‌ها را بر روی پشت چهره‌ها در زمانی که بوم در حال قطع شدن شیء است قرار می‌دهد. [T89101]
  • چیزی در Blender می تواند مقادیر نامعتبر (Nan) در UVMaps ایجاد کند. [T79775]
  • خراب شدن بلندر هنگام باز کردن فایل [T89805]
  • bpy.types.Object.parent_bone هنگام پاک کردن والد استخوانی بازنشانی نمی شود. [T88498]
  • اشکالات UI در ویرایشگر NLA و Action Editor. [T87681]
  • ویجت‌های کانال‌های انیمیشن (گراف، اقدام، NLA، *dopesheet*) ورودی کانال جستجو را مسدود می‌کنند و کلید جستجو را معکوس می‌کنند. [T90364]
بخونید:  کاهش قیمت تسلا مدل 3 آن را به زیر 40000 دلار کاهش داد. مدل Y نیز کاهش یافته است

نوع جدیدی از پاس رندر چرخه‌ها که فقط شامل نور زیر مجموعه‌ای از منابع نور است. گروه‌های نور را می‌توان به‌منظور تغییر رنگ و/یا شدت منابع نور در کامپوزیتور بدون رندر مجدد استفاده کرد.

یادداشت های انتشار قبلی

ویژگی های بیشتر

سیلوئت عالی

اکنون می توان اسکریپت های پایتون را که به صورت خودکار اجرا می شوند، با امنیت بیشتری کنترل کرد.

امنیت پایتون

رنگ اکنون در حالت Sculpt در دسترس است! با بهره گیری از بهبود عملکرد، اکنون می توانید روی میلیون ها چند ضلعی نقاشی کنید.
فایل استفاده شده در ویدیوی زیر را بررسی کنید.

Blender Foundation و جامعه توسعه دهندگان آنلاین با افتخار Blender 3.6 LTS را ارائه می دهند. آخرین نسخه پشتیبانی طولانی مدت از سری 3.x.

Decimator بازنویسی شد، و اکنون رنگ‌های UV و رأس را حفظ می‌کند، دارای یک تقسیم‌بندی غیرقابل تقسیم و حالتی برای حل کردن رئوس برای ایجاد n-gonهای مسطح است. یک اصلاح کننده صاف لاپلاسی جدید می تواند نویز را کاهش دهد یا مش را صاف کند و لبه ها و حجم را حفظ کند. یک اصلاح کننده مثلثی نیز اضافه شده است که می تواند برای ایجاد دارایی های بازی با نقشه های معمولی پخته مفید باشد.

مدل سازی