Call of Duty: Warzone 2.0 CPU و GPU Benchmark


Call of Duty: Warzone 2.0 یک بازی جدید بتل رویال رایگان است، دنباله ای بر CoD: Warzone در سال 2020 و بخشی از آخرین نسخه Modern Warfare II است، اما به عنوان یک عنوان F2P، نیازی به بازی کامل ندارد. از اکشن چند نفره لذت ببرید. امروز ما نگاهی به عملکرد CPU و GPU در این عنوان می اندازیم و همانطور که انتظار می رفت، آزمایش آن کمی کابوس بود، زیرا برای بازی های چند نفره اینطور است.

در حالی که ما معمولاً دوست داریم حدود 40 پردازنده گرافیکی را محک بزنیم، با توجه به آنچه در اینجا وجود دارد، این امکان پذیر نبود، اما فکر می کنیم نمونه خوبی از سخت افزار نسل فعلی داریم. در مجموع ما 7 CPU و 10 GPU را در سه رزولوشن با استفاده از دو پیش تنظیم کیفیت آزمایش کردیم. نتایج فوق العاده جالب است که در یک ثانیه خواهید دید.

اما چگونه می توان یک بازی نبرد رویال چند نفره مانند Warzone 2.0 را آزمایش کرد؟ این هرگز آسان نیست، به خصوص اگر می خواهید بیش از یک یا دو پیکربندی سخت افزاری را آزمایش کنید. جمع آوری داده های دقیق یک ماموریت واقعی و زمان بر است. این به این دلیل است که هیچ دو مسابقه به یک شکل انجام نمی‌شوند، با افتادن بازیکنان در مکان‌های مختلف، بار سیستم می‌تواند متفاوت باشد، و همچنین باید در همان مکان فرود بیایید تا مسیر پاس بنچمارک را انجام دهید و در حالت ایده‌آل می‌خواهید این کار را انجام دهید. جایی که اغلب در نهایت کشته نمی‌شوید، پس در آن موفق باشید.

ما همچنین دریافتیم که در واقع شما فقط می توانید یک پاس در هر بازی اجرا کنید، نه تنها به این دلیل که تقریباً هر بار در پایان تست کشته می شدیم، بلکه به این دلیل که با پیشرفت مسابقه، نرخ فریم به طور کلی با تعداد بازیکنان کمتر افزایش می یابد. .

به عنوان مثال، تنها با 30 بازیکن باقی مانده، شاهد 1% افزایش 25 درصدی پایین‌ترین نرخ‌ها بودیم، اگرچه میانگین نرخ فریم تنها تا 6 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد استرس بسیار کمتری روی CPU در اواخر بازی وجود داشت. ما فقط توانستیم این را چند بار آزمایش کنیم زیرا نیاز به یک دایره بازی دیرهنگام داشت.

در مورد آن، ما تصمیم گرفتیم آزمایش خود را در یک مکان مرکزی انجام دهیم، زیرا این امکان را به ما می دهد که بدون توجه به مسیر پرواز و منطقه فرود، هر بار با سهولت نسبی فرود بیاییم. نقطه ضعف احتمالی برای محک زدن بخش ساکت‌تر نقشه این است که عملکرد می‌تواند کمی بالاتر از آن چیزی باشد که معمولاً در بخش‌های شلوغ‌تر نقشه می‌بینید، و ما این موضوع را بررسی کردیم و متوجه شدیم که عملکرد اغلب 10% است. برای پاس معیار بهتر است.

اما ما می‌توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم، زیرا شما اغلب حتی یک پاس 20 ثانیه‌ای را در منطقه شلوغ انجام نمی‌دهید، چه برسد به یک پاس 60 ثانیه‌ای. چیزی که متوجه شدیم این است که مقیاس‌بندی برای پیکربندی‌های سخت‌افزاری که بررسی کردیم مشابه بود، بنابراین حاشیه‌های بین CPU و GPU‌های مختلف آزمایش‌شده باید یکسان باقی بماند.

معنی همه اینها این است که آزمایش پیکربندی‌های سخت‌افزاری که ما انجام دادیم، حداقل به اندازه تمام آزمایش‌هایی که برای Modern Warfare 2 با استفاده از بنچمارک داخلی انجام دادیم طول کشید – اما برای 44 کارت گرافیک.

برای این تست Warzone 2.0، زمان زیادی صرف انتظار برای بازی ها از دست رفت، در نهایت در یک بازی بارگذاری شد و به بخش مورد استفاده برای آزمایش رسیدیم، و در موارد متعددی هنگام آزمایش کشته شدیم و نتایج را باطل کرد و مجبور شدیم از نو شروع کنیم.

برای این آزمایش، رزولوشن‌های 1080p، 1440p و 4K را با استفاده از پیش‌تنظیم‌های کیفیت «Ultra» و «Minimum» پوشش داده‌ایم. ما با بنچمارک‌های CPU که با استفاده از RTX 4090 جمع‌آوری شده‌اند شروع می‌کنیم و ما فقط توانستیم پردازنده‌های Zen 4 و Raptor Lake را آزمایش کنیم.

پردازنده‌های Zen 4 AMD با حافظه DDR5-6000 و Raptor Lake اینتل با DDR5-6400 آزمایش شدند، زیرا این‌ها کیت‌های بهینه‌ای هستند که در حال حاضر برای هر پلتفرم داریم و از نظر قیمت مشابه هستند.

معیارهای CPU

CPU: Ultra Preset

با شروع آزمایش از پیش تعیین شده Ultra در 1080p، متوجه می‌شویم که Core i9-13900K سریع‌ترین CPU است و RTX 4090 را به‌طور متوسط ​​به 242 فریم در ثانیه می‌رساند، با 177 فریم در ثانیه برای پایین‌ترین نرخ 1 درصد.

در مقایسه با نرخ فریم متوسط، این فقط 2٪ سریعتر از Ryzen 9 7950X بود، اگرچه در مقایسه با 1٪ پایین تر، 6٪ سریعتر بود.

از 13600K تا 13900K، ما به دنبال تفاوت 7 درصدی در عملکرد برای میانگین نرخ فریم و 9 درصد برای 1 درصد پایین هستیم، بنابراین حتی اگر Core i9 سریع‌تر است، حاشیه‌ها زیاد نیستند.

Ryzen 7700X، 7900X و 7950X همگی بین 13600K و 13900K قرار داشتند. این فقط 7600X بود که کندتر بود و با 4 درصد حاشیه از 13600K عقب تر بود، اگرچه 1 درصد پایین با حاشیه ناچیز کاهش یافت. همه پردازنده‌ها به RTX 4090 اجازه می‌دهند به طور متوسط ​​بیش از 200 فریم در ثانیه رندر کند که دیدن آن خوب است.

افزایش رزولوشن به 1440p منجر به گلوگاه سخت پردازنده گرافیکی در حدود 200 فریم بر ثانیه با 1% پایین‌های مشابه در سراسر برد شد. بنابراین حتی با GeForce RTX 4090، اگر به دلایلی Warzone 2.0 را با استفاده از تنظیمات فوق العاده با کیفیت بازی می کنید، به شرط اینکه یک CPU نسبتاً مدرن داشته باشید، تقریباً همیشه GPU محدود خواهید بود.

البته این موضوع برای گیم پلی با وضوح 4K نیز صدق می کند، زیرا با یک گلوگاه جدی GPU مواجه می شویم که متوسط ​​نرخ فریم را با RTX 4090 به 145 فریم در ثانیه با 1% پایین برای 77 تا 79 فریم در ثانیه محدود می کند. در این صورت، بیایید از پیش تعیین شده کیفیت «حداقل» رقابتی تر را بررسی کنیم.

CPU: حداقل از پیش تعیین شده

برای کسانی که به دنبال حداکثر نرخ فریم و به دست آوردن آن مزیت رقابتی بصری هستند، حداقل از پیش تعیین شده به خوبی کار می کند، اگرچه ما مطمئن هستیم که دستکاری برخی از تنظیمات بهینه خواهد بود.

در اینجا باز هم متوجه می‌شویم که در رزولوشن 1080p، 13900K پیشرو در عملکرد است و به طور متوسط ​​252 فریم در ثانیه را فشار می‌دهد که 4 درصد سریع‌تر از Ryzen 7950X است. در همین حال، پردازنده های Ryzen 9 با 13700K مطابقت داشتند، در حالی که 7700X فقط توانست با 13600K مطابقت داشته باشد. آنها این کار را با 227 فریم در ثانیه انجام دادند که هر دو بخش را 10 درصد کندتر از 13900K کرد.

7600X در اینجا با 213 فریم در ثانیه ناامید می شود که 6 درصد کندتر از 13600K و 15 درصد کندتر از 13900K است.

افزایش رزولوشن به 1440p عملاً هیچ تأثیری بر عملکرد پردازنده‌های AMD Zen 4 ندارد، اگرچه شاهد ضربه‌ای به 13700K و 13600K در کنار 1 درصد پایین‌ترین سطح 13900K هستیم.

13900K با اختلاف 4% از 7950X جلوتر است، اگرچه در مقایسه با 1% پایین تر، فقط یک درصد سریعتر است. 7900X و 13700K در حال حاضر گردن و گردن هستند، در حالی که 7700X کمی سریعتر از 13600K است و 7600X قادر به مطابقت با پردازنده Core i5 است.

در رزولوشن 4K، ما در درجه اول GPU محدود هستیم، حتی با حداقل تنظیمات کیفیت. بنابراین اگر با کیفیت 4K بازی می‌کنید، Zen 4 و Raptor Lake بر اساس آنچه در اینجا با RTX 4090 می‌بینیم، سطوح عملکردی قابل مقایسه‌ای را ارائه خواهند کرد.

معیارهای GPU

پردازنده‌های گرافیکی: Ultra Preset

برای معیارهای GPU، مجموعه‌ای از پردازنده‌های گرافیکی داریم، زیرا نمی‌توانیم همه کارت‌های گرافیکی را که می‌خواستیم آزمایش کنیم. با استفاده از پیش‌تنظیم کیفیت فوق‌العاده در 1080p، به‌طور شگفت‌انگیزی RTX 4090 را در بالای نمودار خود می‌یابیم که به دلیل شرایط آزمایشی که عمدتاً با CPU محدود است، RTX 4080 را با اختلاف 12 درصدی شکست می‌دهد.

RTX 4080 همچنین فقط 12٪ سریعتر از 6950 XT بود زیرا پردازنده گرافیکی Radeon با سرعت 193 فریم در ثانیه رندر می شد که 13٪ سریعتر از 6800 XT بود.

همانطور که در آزمایش قبلی Modern Warfare 2 متوجه شدیم، پردازنده‌های گرافیکی Radeon در این عنوان برتری دارند، و ما شاهد آن هستیم که در اینجا شاهد این هستیم که 6800 XT به راحتی RTX 3080 را با اختلاف 13 درصد شکست می‌دهد، در حالی که 6700 XT با RTX 3070 مطابقت دارد. .

سپس می بینیم که هم Radeon 6600 XT و هم 5700 XT RTX 3060 را با 20 درصد اختلاف دود کردند.

پرش تا 1440p باعث می شود GeForce RTX 4090 کمی فضای تنفس بیشتری داشته باشد و اکنون پرچمدار Ada Lovelace 24٪ سریعتر از 4080 و 48٪ سریعتر از 6950 XT است.

Radeon 6800 XT هم اکنون فقط 7 درصد سریعتر از RTX 3080 است، اگرچه 6700 XT توانست برتری خوبی نسبت به RTX 3070 داشته باشد.

به‌طور تکان‌دهنده، 5700 XT عملکردی شبیه به RTX 3070 ارائه می‌دهد، و به راحتی RTX 3060 را شکست می‌دهد، این بار با اختلاف 21 درصد.

سپس در 4K، RTX 4090 31٪ سریعتر از RTX 4080 و تقریبا 60٪ سریعتر از 6950 XT است. RTX 3080 در نهایت 6800 XT را گرفت، در حالی که RTX 3070 با 6700 XT مطابقت داشت. میان رده قدیمی Radeon 5700 XT هنوز هم تقریباً 20٪ سریعتر از RTX 3060 بود.

پردازنده‌های گرافیکی: حداقل از پیش تنظیم شده

اکنون با حداقل تنظیمات کیفیت بارگذاری شده، لطفاً توجه داشته باشید که بازی هر بار هنگام رفتن از Ultra به Minimum (یا برعکس) به طور کامل بازنشانی می‌شد، زیرا برای کامپایل مجدد شیدرها و بارگیری همه تنظیمات به یک راه‌اندازی مجدد کامل بازی نیاز است.

در رزولوشن 1080p می‌توانیم ببینیم که Radeon 6950 XT به دلیل گلوگاه CPU قادر است با GeForce RTX 4080 و RTX 4090 مطابقت داشته باشد. 6800 XT همچنین با میانگین نرخ فریم پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 مطابقت داشت، اگرچه 1% پایین‌تر به‌طور قابل‌توجهی کمتر بود.

این بدان معناست که 6800 XT RTX 3080 را شکست داد، در حالی که 6700 XT از RTX 3070 شکست خورد. سپس می بینیم که 6600 XT 30٪ سریعتر از RTX 3060 بود، در حالی که 5700 XT 22٪ سریعتر بود.

افزایش رزولوشن به 1440p به کاهش گلوگاه CPU کمک می‌کند، اما با این وجود، RTX 4090 حتی با Core i9-13900K نتوانست 4080 را شکست دهد.

در همین حال، سری Radeon 6000 مشکلی برای شکست دادن سری GeForce 3000 نداشتند و 6800 XT با اختلاف 13 درصدی RTX 3080 را شکست داد.

در نهایت می بینیم که RTX 4090 در وضوح 4K 20٪ سریعتر از 4080 است، در حالی که 6950 XT 12٪ کندتر از 4080 بود. Radeon 6800 XT 10٪ سریعتر از RTX 3080 بود و 6700 XT با 30 مطابقت داشت. و 5700 XT در این سناریو بیش از 20 درصد از RTX 3060 شرمنده شد.

بسته شدن

با صرف زمان زیادی برای آزمایش Warzone 2.0، آرزو می‌کنیم که داده‌های بیشتری برای نشان دادن تلاش‌هایمان داشته باشیم، اما در مورد عناوین چند نفره اینطور است. برای آزمایش GPU، معیار داخلی به اندازه کافی خوب کار می کند، و ما معتقد نیستیم که حاشیه ها نسبت به پوشش اولیه ما تغییر کرده باشد، حتی با چند به روز رسانی درایور جدید.

با این حال، برای آزمایش CPU، این واقعاً باید در بازی انجام شود، و این کاری است که ما برای معیارهای بزرگ CPU رو به جلو خود انجام خواهیم داد. اما برای نتایج CPU روز اول، Warzone 2.0 عملی نیست زیرا هر به‌روزرسانی بازی احتمالاً نتایج را خراب می‌کند، که ما را مجبور می‌کند هر بار تمام داده‌های خود را به‌روزرسانی کنیم. زمانی که فقط چند پردازنده را آزمایش می‌کنید، این مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما زمانی که با بیش از 20 پیکربندی پردازنده در حال انجام یک جمع‌آوری هستید، امکان‌پذیر نیست.

برای بهترین عملکرد مطلق در Warzone 2.0 دستور العمل در حال حاضر کاملاً واضح است: Core i9-13900K + GeForce RTX 4090 راهی است که باید انجام شود. با این حال، Core i5-13600K با چیزی شبیه به Radeon RX 6800 XT یک ترکیب قاتل خواهد بود، با توجه به اینکه 6800 XT را می‌توان با قیمتی کمتر از 600 دلار این روزها داشت و به طور کلی سریعتر از RTX 3080 بود.

همانطور که در بنچمارک گرافیکی 40+ ما در Modern Warfare 2 دریافتیم، Radeon RX 5700 XT قدیمی یک سلاح در این بازی است و هیچ چیز با Warzone 2 تغییر نکرده است. در 1440p با استفاده از تنظیمات کیفیت فوق العاده، تنها 3٪ کندتر از RTX بود. 3070 و تنها 14 درصد کندتر با استفاده از حداقل کیفیت از پیش تعیین شده، به طور متوسط ​​بیش از 120 فریم در ثانیه را کاهش می دهد.

RTX 3060 در این عناوین با توجه به هزینه آن ناامید کننده است، و Ryzen 5 7600X نیز ناامید کننده بود، البته نه به همان میزان. با این حال، عقب افتادن از 13600K تا 7% خوب نبود و در حالی که ما مطمئن هستیم که دارندگان 7600X از عملکرد راضی خواهند بود، وقتی محدودیت‌های GPU برداشته شد، 13600K عملکرد برتر در اینجا است.

میانبرهای خرید:
  • Nvidia GeForce RTX 4090 در آمازون
  • Nvidia GeForce RTX 4080 در آمازون
  • AMD Radeon RX 6900 XT در آمازون
  • AMD Radeon RX 6800 XT در آمازون
  • Intel Core i9-13900K در آمازون
  • Intel Core i5-13600K در آمازون
  • AMD Ryzen 9 7900X در آمازون
  • AMD Ryzen 7 7700X در آمازون



منبع