یک سخنگوی OpenAI به بلومبرگ تأیید کرد که عناوین مکالمات سایر کاربران در نوار کناری تاریخچه کاربر که در سمت چپ صفحه وب ChatGPT یافت می شود، قابل مشاهده است. آنها تاکید کردند که فقط این توضیحات کوتاه دیده می شود نه محتوای گفتگوها.
NCSC همچنین در اخطار خود ثابت کرد که پرس و جوهای ذخیره شده ممکن است به طور تصادفی در دسترس عموم قرار گیرند. خوشبختانه، هیچ اطلاعات قابل شناسایی شخصی در کنار عناوین گفتگو در این مورد فاش نشده است.
در نهایت، این باگ نشان میدهد که چرا شرکتهایی مانند آمازون و JPMorgan به کارمندان خود توصیه کردهاند که از ChatGPT به دلیل نگرانیهایی که ممکن است اطلاعات حساس به بیرون درز کند، استفاده نکنند.
کل سرویس ChatGPT دوشنبه شب توسط OpenAI بسته شد و بعد از ظهر دوشنبه بدون تاریخچه چت کاربر بازخواهد گشت. آنها تا صبح امروز همچنان مفقود هستند. صفحه وضعیت OpenAI بیان می کند که برای بازگرداندن سابقه مکالمات گذشته به کاربران به کار خود ادامه می دهد.
این حادثه یادآور هشدارهای اخیر در مورد هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT از مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا (NCSC) است. این آژانس نگرانیهایی را در مورد در دسترس بودن پرسشهای کاربران حساس در اختیار ارائهدهندگان (در این مورد OpenAI) و استفاده برای آموزش نسخههای آتی چتبات ایجاد کرد. مثالهایی که ارائه کرد، این بود که مدیر عاملی در مورد بهترین راه برای اخراج یک کارمند میپرسید، یا شخصی که یک سؤال پزشکی شخصی میپرسید.
ماست هد: عکس کانونی