کوتاه: پردازندههای سیلیکون اپل میتوانند بازیهای AAA درخواستی مانند Resident Evil، Assassin's Creed و Baldur's Gate 3 را با نرخ فریم بالا اجرا کنند، اما Cyberpunk 2077 در سطح دیگری قرار دارد. RPG پیشرفته احتمالاً سخت افزار مک را در آزمایش نهایی قرار می دهد زیرا فناوری های جدیدی را به پلتفرم اپل می آورد.
سیدی پراجکت رد و اپل برنامههای خود را برای انتشار Cyberpunk 2077 و الحاق آن، Phantom Liberty، در اوایل سال آینده بر روی مکهای سیلیکونی اپل تایید کردند. اگرچه تاریخ دقیق انتشار هنوز نزدیک است، اما این بازی در فروشگاههای Mac App Store، Steam، GOG و Epic Games در دسترس خواهد بود.
هنوز مشخص نیست کاربرانی که قبلاً بازی را در هر یک از این پلتفرمها دارند، به طور خودکار به پورت مک دسترسی پیدا میکنند یا خیر. از آنجایی که CDPR به طور خاص به بسته نرم افزاری Ultimate Edition اشاره کرده است، این امکان وجود دارد که نسخه مک برای دارندگان Phantom Liberty موجود رایگان باشد.
بازی RPG اول شخص که در اواخر سال 2020 با استقبال منتقدان روبهرو شد، اما طی سه سال آینده خود را با وصلههای بزرگ بازخرید کرد، آزمایش جالبی برای قابلیتهای بازی Apple Silicon خواهد بود. اگرچه برخی از بازیهای سطح بالا بر روی سیستمهای مک مدرن اجرا میشوند، اما هیچ یک از آنها از فناوری ردیابی پرتوی مورد نیاز که Cyberpunk 2077 به آن معروف است، استفاده نمیکنند.
برای مثال، نسخه مک Resident Evil Village ویژگیهای ray tracing موجود در نسخههای PC و کنسول را غیرفعال کرد. در مقابل، اپل و CDPR تأیید کردهاند که نسخه macOS Cyberpunk شامل ردیابی مسیر میشود، شکلی پیشرفتهتر از ردیابی پرتو که وقتی در وضوح 4K استفاده میشود، حتی قدرتمندترین کارتهای گرافیک اختصاصی را به چالش میکشد.
در یک مرور کلی از برنامههای ردیابی پرتو در 36 بازی، از RPG CDPR به عنوان یکی از معدود عناوینی که این فناوری به طور قابل توجهی کیفیت بصری را بهبود میبخشد، نام بردیم.
همچنین بخوانید: ردیابی مسیر در مقابل ردیابی پرتو توضیح داده شده است
انتظار می رود که پردازنده های اپل برای اجرای بازی به شدت به MetalFX متکی باشند. ارتقاء مقیاس MetalFX قبلاً نتایج عملکرد و کیفیت تصویر مشابه Nvidia DLSS و AMD FSR را نشان داده بود، اما Cyberpunk 2077 اولین عنوانی است که تأیید شده است که تولید فریم را در زنجیره ابزار اپل ادغام می کند.
معرفی بازی همزمان با رونمایی از iMac، Mac Mini و MacBook Pro ارتقا یافته است که دارای پردازنده های M4، M4 Pro و M4 Max هستند.
همچنین انتظار میرود اپل سال آینده نسخههای مجهز به M4 مکبوک ایر، مک استودیو و مک پرو را عرضه کند. Mac Pro همچنین ممکن است دارای یک پردازنده M4 Ultra باشد که هنوز معرفی نشده است، که می تواند عملکرد را برای کارهایی مانند ردیابی مسیر بهبود بخشد.
مجموعهای از عناوین سیلیکونی اپل که در جریان معرفی M4 MacBook Pro به نمایش گذاشته شد، نشان میدهد که انتظار میرود بازیهای سطح بالای بیشتری در سال آینده روی مک وارد شوند.
این ارائه شامل یک کلیپ کوتاه از بازی آینده Assassin's Creed Shadows بود که ممکن است از ردیابی پرتو بر روی تراشه های سری M نیز استفاده کند. از دیگر عناوین این مجموعه می توان به RoboCop: Rogue City، Control (بازی دیگری که با تاثیرات RT معروف است)، Dead Island 2، Resident Evil 2 و Where Winds Meet اشاره کرد.