Fandom به GameSpot، Metacritic، GameFAQs و سایر سایت‌های سرگرمی دست پیدا می‌کند


TL;DR: Fandom GameSpot، Metacritic، TV Guide، GameFAQs و سایر سایت‌های اینترنتی معروف را خریداری کرده است و میلیون‌ها کاربر جدید را به پلتفرم خود اضافه کرده است و حجم عظیمی از داده‌ها و بینش‌های متمرکز بر رسانه را برای تبلیغ‌کنندگان و استودیوهای بازی بسیار خوشحال می‌کند.

Fandom، ارائه‌دهنده رسانه‌های سرگرمی و ویکی فراگیر که 17 سال پیش توسط جیمی ولز تأسیس شد، مشغول کسب و کار است. این شرکت اخیراً قراردادی گسترده با Red Ventures اعلام کرده است که GameSpot، Metacritic، TV Guide، GameFAQs، Giant Bomb، Cord Cutters News و Comic Vine را زیر چتر این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو خواهد آورد.

Fandom خود را به عنوان “بزرگترین پلتفرم طرفداران جهان” توصیف می کند، شبکه ای متشکل از 250000 انجمن ویکی، 300 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) و 40 میلیون صفحه محتوا که در سراسر طیف سرگرمی پخش شده است. احتمالاً بیش از یک بار یکی از ویکی‌های آنها را از طریق جستجوی Google پیدا کرده‌اید. خریدهای جدید به لطف برندهای شناخته شده در زمینه بازی، فیلم و محتوای تلویزیونی ماهانه 46 میلیون کاربر اضافه خواهند کرد.

قرارداد با Red Ventures که مالک وب‌سایت‌های محبوب دیگر مانند CNET و Lonely Planet است و به آن ادامه خواهد داد، به Fandom اجازه می‌دهد پلتفرم جهانی خود را برای طرفداران سرگرمی و بازی – و البته برای شرکای تبلیغاتی نیز گسترش دهد. اعلامیه خرید نشان می‌دهد که چگونه Fandom می‌خواهد “تعامل را در هر مرحله از سفر مصرف‌کننده – مرجع، جامعه، گرایش‌ها، رتبه‌بندی‌ها، بررسی‌ها، اخبار و تجارت” هدایت کند.

Fandom به شرکای تبلیغاتی (شامل ناشران بازی، استودیوها و سرویس‌های استریم) برنامه‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها و بینش‌ها با استفاده از پلتفرم اختصاصی FanDNA ارائه می‌کند، در حالی که این شرکت در تلاش است تا تلاش‌های خود را در تجارت وابسته و تجارت الکترونیک از طریق نام تجاری Fanatical گسترش دهد.

جزئیات مالی خرید به طور رسمی فاش نشده است، اگرچه فوربس از معامله احتمالی 55 میلیون دلاری می نویسد.

پرکینز میلر، مدیر عامل Fandom در اظهار نظر در مورد این خرید، گفت که افزوده‌های جدید پلتفرم Fandom را به یک فروشگاه یک‌جا برای طرفداران سرگرمی و بازی تبدیل می‌کند، در حالی که میلر پیشنهاد می‌کند که ارائه داده‌های FanDNA بهبود یافته به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تجربه مصرف‌کننده فوق‌الذکر را افزایش دهند. و “تجارت و مشاغل تبلیغاتی خود را تاثیرگذارتر کنیم.”

Fandom همچنین Screen Junkies را در سال 2018 (برای پوشش سرگرمی)، Curse Media در سال 2019 (ابزار بازی) و خرده‌فروشی الکترونیکی بازی Fanatical را در سال 2021 خریداری کرده بود.



منبع