FBI به کاربران توصیه می کند که مسدود کننده های تبلیغات را نصب کنند


PSA: مسدود کردن تبلیغات شاید یکی از بحث برانگیزترین جنبه های وبگردی امروزه باشد. کاربران موافق هستند که صفحات وب را از بین می برد، اما آنها همچنین درآمد تبلیغات را برای بسیاری از سایت هایی که به آن نیاز دارند (مانند TechSpot) رد می کنند. با این حال، سازمان‌های مجری قانون اذعان می‌کنند که مسدود کردن تبلیغات همچنین برخی از خطرات امنیتی را که تبلیغات آنلاین ایجاد می‌کند کاهش می‌دهد.

FBI در این هفته اطلاعیه ای عمومی صادر کرد و به مصرف کنندگان توصیه کرد که مراقب کلاهبردارانی باشند که جعل تبلیغات را جعل می کنند. راه‌حل‌های این دفتر شامل استفاده از مسدودکننده تبلیغات بود تا تبلیغات تقلبی (همراه با تبلیغات واقعی) ظاهر نشوند.

کاربرانی که این روزها شرکت‌ها را در گوگل جستجو می‌کنند، معمولاً کلمه “تبلیغ” را در کنار اولین جفت نتایج جستجوی شرکت‌هایی که آگهی‌های این سرویس را خریداری می‌کنند، می‌بینند. FBI هشدار می دهد که برخی از بازیگران مخرب در حال خرید تبلیغات هستند در حالی که جعل هویت شرکت های واقعی در طرح های پیچیده ای برای کلاهبرداری از مشتریان و ارائه بدافزارها هستند.

هکرها ممکن است تبلیغات منتهی به سایت‌هایی را بخرند که جعل مشاغل یا مارک‌های واقعی هستند، یا از بهینه‌سازی موتور جستجوی خوب برای اطمینان از اینکه سایت‌های تقلبی آن‌ها در نتایج جستجو بالا دیده می‌شوند، استفاده کنند. از آنجا، مهاجمان از ترفندهای رایجی مانند جعل هویت خدمات مالی برای سرقت اطلاعات کاربران یا نرم افزارهای محبوب برای فریب کاربران برای دانلود بدافزار استفاده می کنند.

کاربران فقط باید به دنبال نرم افزار در سایت های قابل اعتماد باشند. اگر مطمئن نیستید که می‌توانید وب‌سایت معتبر توسعه‌دهنده نرم‌افزار را پیدا کنید، نشریاتی مانند TechSpot بارگیری‌های ایمن را برای برنامه‌های مختلف تأیید کرده‌اند.

علیرغم جنجال هایی که پیرامون مسدود کننده های تبلیغات وجود دارد، FBI اذعان می کند که آنها راه حلی موثر برای جلوگیری از تبلیغات مخرب هستند. این دفتر همچنین اقدامات احتیاطی خوب دیگری را فهرست می‌کند، مانند بررسی URL یک آگهی برای اطمینان از اینکه به وب‌سایت واقعی برند منتهی می‌شود یا اگر آن را می‌شناسید مستقیماً URL شرکت را وارد کنید. اگر این کار را نکنید، ویکی‌پدیا تمایل دارد آدرس‌های اینترنتی وب‌سایت شرکت‌ها را در مقالات مربوطه خود فهرست کند.

FBI همچنین فکر می کند که مشاغل می توانند به محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری آنلاین کمک کنند. سرویس‌های حفاظت از دامنه می‌توانند در صورت ظاهر شدن دامنه‌های مشابه به شرکت‌ها هشدار دهند.

علی‌رغم افزایش ایمنی مسدودکننده‌های تبلیغاتی که می‌توانند ارائه کنند، گوگل اخیراً آنها را در Chrome خنثی می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد در حال حاضر امن هستند. این شرکت قصد داشت ماه آینده مرورگر را به Manifest V3 منتقل کند، که به شدت توانایی مسدودکننده‌های تبلیغاتی را محدود می‌کرد. به عنوان مثال، برنامه افزودنی محبوب uBlock Origin بدون تغییرات جدی از این سوئیچ دوام نمی آورد. اوایل این ماه، گوگل خروج از V2 را به تعویق انداخت و تلاشی برای محدود کردن مسدودکننده‌های تبلیغات حداقل تا ماه مارس نخواهد داشت.



منبع