نقش رسانه های اجتماعی در پیشبرد این چالش و علت آن بسیار زیاد بود. بر اساس داده های ارائه شده توسط فیس بوک، تعداد کاربرانی که در مورد چالش سطل یخ ALS گفتگو می کنند از صفر در اوایل ژوئن 2014 به بیش از 6 میلیون نفر در 10 آگوست 2014 افزایش یافت. پس از این صعود، تعداد مکالمات در مورد چالش ناگهان افزایش یافت. تا 17 آگوست 2014 چهار برابر شد و بیش از 24 میلیون کاربر را جذب کرد. درباره ویروسی شدن صحبت کنید.
چرا مهم است: چالشهای رسانههای اجتماعی چیز جدیدی نیستند، اما چند بار میشنوید که یکی از آنها به چیزی واقعاً مثبت منجر شود؟ از سال 2014، چالش سطل یخ اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) هزاران کاربر شبکه های اجتماعی را بر آن داشته تا خود را در آب سرد غوطه ور کنند و به انجمن ALS اهدا کنند. در نتیجه، این چالش بیش از 2 میلیون دلار جمع آوری کرده است که به طور مستقیم به درمان جدید تایید شده دارویی ALS کمک می کند.
چالش سطل یخ پس از محبوبیت آن توسط پاتریک کوئین و پیت فریتز مورد توجه قرار گرفت. به عنوان خود بیماران ALS، آنها مسئول افزایش قابل توجه آگاهی، مشارکت و جمع آوری کمک های مالی پس از افزایش چالش در سال 2014 هستند. کریس کندی گلف باز حرفه ای سابق نیز به افشای این جنبش در جریان اصلی کمک کرد. ویدیوی او به عنوان سکوی پرشی برای این چالش برای دستیابی به مخاطبان بزرگتر و با مشخصات بالاتر عمل کرد.
در اوایل این هفته، انجمن ALS تاییدیه FDA AMX0035، همچنین به عنوان Relyvrio را اعلام کرد. بودجه درمان جدید شامل کمک های مالی از چالش سطل یخ ALS در سال 2014 بود که مانند آتش در سراسر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان پخش شد.
کمک های مالی دریافتی از این چالش مستقیماً بر توانایی انجمن ALS برای حمایت از توسعه داروی جدید تأثیر گذاشت. در سال 2016، انجمن کمک مالی 750000 دلاری به Amylyx Pharmaceuticals برای حمایت از برنامه آزمایشی بالینی داروی جدید ارائه کرد. یک ماه بعد، 1.46 میلیون دلار دیگر از بودجه اهدایی به کنسرسیوم شمال شرقی ALS (NEALS) برای حمایت از آزمایشات بالینی فاز 2 AMX0035 ارائه کرد.
اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، همچنین به عنوان بیماری لو گهریگ شناخته می شود، یک بیماری عصبی پیشرونده است که منجر به کاهش نورون های حرکتی می شود. در حالی که این بیماری بر توانایی ذهنی فرد تأثیر نمی گذارد، منجر به از دست دادن قدرت و از دست دادن عضلات و در نتیجه بی حرکتی اندام ها و بدن و در نهایت ناتوانی در تنفس می شود.
این جهش گسترده در تعامل، علاقهمندی به کاربران رسانههای اجتماعی را از همه اقشار از جمله مارک زاکربرگ خود فیسبوک جلب کرد. این قرار گرفتن در معرض چالشهایی برای دیگر چهرههای سرشناس و افراد مشهور، از جمله بیل گیتس، شریل سندبرگ فیسبوک، و رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس، به همراه داشت.