Forspoken، اولین بازی رایانه شخصی با مایکروسافت DirectStorage، به سال آینده به تعویق افتاد


چه اتفاقی افتاده؟ Forspoken، اکشن-RPG از Square Enix که در ماه مارس برای نمایش فناوری DirectStorage مایکروسافت استفاده شد، امسال عرضه نخواهد شد. این بازی برای دومین بار به تعویق افتاد و از تاریخ عرضه قبلی خود در اکتبر به ژانویه 2023 منتقل شد.

اکانت رسمی بازی در توییتر نوشت: «در نتیجه بحث‌های مداوم با شرکای کلیدی، ما تصمیم استراتژیک گرفته‌ایم که تاریخ عرضه Forspoken را به ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ منتقل کنیم. اضافه کرد که در حالی که تمام عناصر بازی کامل شده اند، مرحله پرداخت نهایی ادامه دارد.

این دومین باری است که Forspoken به تعویق افتاده است. تاریخ انتشار رسمی آن در ابتدا 24 می 2022 بود، بنابراین می توان انتظار داشت که تعویق سوم بعید باشد، اگرچه غیرممکن نیست.

حتی اگر در مورد Forspoken هیجان‌زده نیستید، این خبر به این معنی است که بعید است امسال شاهد اجرای فناوری DirectStorage مایکروسافت در ویندوز 11 باشیم. مایکروسافت API را در ماه مارس برای توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه شخصی منتشر کرد – این API در حال حاضر بخشی از کنسول‌های Xbox Series X/S است – و Forspoken قرار است اولین بازی رایانه‌ای باشد که از آن استفاده می‌کند.

توسعه دهنده Luminous Productions می گوید که DirectStorage که به بازی ها اجازه می دهد چندین درخواست همزمان IO و با کارایی بیشتر داشته باشند، زمان بارگذاری Forspoken را از میانگین 10 ثانیه در هنگام استفاده از SATA SSD به تنها یک ثانیه در NVMe SSD کاهش می دهد که قادر به ارائه سرعت خواندن است. بیش از 5000 مگابایت در ثانیه، اگرچه برخی این ارقام را رد کرده اند.

علاوه بر این، مایکروسافت قبلاً گفته بود که DirectStorage هنگام استفاده از آن در ویندوز 11 (در ویندوز 10 نیز پشتیبانی می‌شود) در کنار درایو NVMe، سربار پردازنده در بازی‌ها را تا 40 درصد کاهش می‌دهد. چرخه‌های اضافی CPU را می‌توان برای پردازش پس‌زمینه، بارهای کاری هوش مصنوعی یا سایر ویژگی‌های بازی مانند جهان‌های باز غول‌پیکر استفاده کرد. ما متوجه خواهیم شد که آیا اجرای DirectStorage توسط Forspoken در سال آینده به این وعده ها عمل می کند یا خیر.





منبع