هدر لیمن، سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت که ادعاهای FTC “در حقایق و قانون نادرست است.”
CNBC می نویسد، FTC از مارس 2021 در حال بررسی رویه های ثبت نام و لغو آمازون پرایم بوده است و حتی از اندی جاسی، مدیرعامل و جف بزوس، بنیانگذار این شرکت، می خواهد که در مورد اقدامات Prime شهادت دهند.
در سال 2022، اسناد داخلی آمازون که توسط Insider به دست آمد نشان داد که این شرکت از سال 2017 نگران این بوده که طراحی رابط کاربری خود باعث شده تا مشتریان احساس کنند که برای ثبت نام در Prime دستکاری شده اند. آنها همچنین نشان دادند که آمازون عمداً روند لغو پرایم را آنقدر طولانی کرد که به عنوان Iliad شناخته شد که اشاره ای به شعر 15693 بیتی هومر است.
به طور خلاصه: به نظر میرسد تاکتیکهای آمازون برای تحت فشار گذاشتن مردم برای ثبت نام در Prime و لغو اشتراک از این سرویس به عنوان یک کار طاقتفرسا برای FTC چندان خوشایند نیست، به همین دلیل است که این آژانس از غول فناوری به اتهام نقض قانون FTC و بازیابی آنلاین شکایت میکند. قانون اعتماد خریداران
هزینه های اشتراک پرایم 25 میلیارد دلار از درآمد سالانه آمازون را تشکیل می دهد […] در نتیجه، یکی از اهداف تجاری اصلی آمازون – و هدف تجاری اولیه Prime – افزایش تعداد مشترکین است.»
لایمن افزود: «حقیقت این است که مشتریان پرایم را دوست دارند، و با طراحی ما این موضوع را برای مشتریان واضح و ساده میسازیم که هم برای عضویت Prime خود ثبت نام کنند یا هم آن را لغو کنند.»
هنگامی که شخصی در Prime ثبتنام میکند، شکایت ادعا میکند که آمازون لغو این زیرمجموعه را کاری شامل چندین مرحله غیرضروری میکند، که میتواند باعث شود برخی افراد قبل از پایان از کار دست بکشند. FTC همچنین ادعا میکند که رهبران آمازون تغییرات طراحی را که لغو سرویس را برای مشترکین آسانتر میکرد، «آهسته یا رد کردند».
لینا خان، رئیس FTC میگوید که آمازون افراد را فریب داده و بدون رضایت آنها را به اشتراکهای مکرر میاندازد و نه تنها کاربران را ناامید میکند، بلکه هزینههای قابل توجهی نیز برای آنها به همراه دارد. این آژانس همچنین ادعا می کند که آمازون تلاش های متعددی برای “تاخیر و ممانعت” تحقیقات انجام داده است.
کمیسیون تجارت فدرال در شکایت خود گفت که آمازون آگاهانه مردم را فریب می دهد تا با استفاده از “الگوهای تاریک” در Prime ثبت نام کنند. در حالی که ممکن است به نظر می رسد برخی از شرارت های نامقدس از جانب این شرکت باشد، اما در واقع به تعداد گزینه های موجود در پرداخت اشاره دارد که به افراد پیشنهاد می کند برای تمدید خودکار اشتراک های Prime ثبت نام کنند. این می تواند یافتن گزینه خرید ساده یک محصول را دشوار کند.
در ماه مارس، FTC یک ماده «کلیک برای لغو» را پیشنهاد کرد که شرکتها را ملزم میکرد تا فرآیند لغو اشتراکهای تکراری را به سادگی ثبتنام در آنها انجام دهند. این پیشنهاد بخشی از بازنگری مداوم قانون گزینه منفی 1973 خود بود که آژانس از آن برای مبارزه با شیوه های ناعادلانه یا فریبنده مربوط به اشتراک ها، عضویت ها و سایر برنامه های پرداخت مکرر استفاده می کند.