Project Rene اولین بار نیست که Maxis با یک بازی Sims چند نفره بازی می کند. سیمز موبایل رایگان برای بازی با عناصر چندنفره محدودی مانند شرکت در مهمانی بازیکن دیگر ترکیب شده است. با این حال، این بازی به دلیل مدل ریز تراکنشهای «وابسته به خرید» با اشتیاق مورد استقبال قرار نگرفت. بازیکنان مجبور بودند برای ادامه بازی بسته های انرژی بخرند یا ساعت ها منتظر بمانند تا نوار انرژی آنها به تدریج پر شود. بنابراین بازی هرگز واقعاً جذابیت تکرارهای استاندارد را به دست نیاورد.
روز سه شنبه، Maxis تایید کرد که به طور فعال در حال توسعه The Sims 5 است. این بازی با کد Project Rene در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. با این حال، Maxis به اندازهای کار میکند که میتواند گیمپلی مشترک را در The Sims Summit 2022 نشان دهد (در زیر).

پیرسون قول داده است: “با ادامه پیشرفت در توسعه بازی و نقاط عطف در این راه، چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت.”
این فاصله طولانی احتمالاً به دلیل توسعههای زیاد The Sims 4 است. در حالی که The Sims 1-3 به ترتیب دارای هفت، هشت و 11 DLC الحاقی بود، در حالی که The Sims 4 دارای 24 افزونه عظیم بود. این اعداد حتی شامل «بستههای مواد» کوچکتر هم نمیشوند.
با این حال، هنوز نفس خود را حبس نکنید. محصول نهایی هنوز “سالها” باقی مانده است. حتی اگر فردا منتشر شود، فاصله بین The Sims 4 و Project Rene طولانیترین فاصله در تاریخ ۲۲ ساله این فرنچایز است.
Maxis همچنین می خواهد بر همکاری چند نفره تأکید کند. پیرسون در ارائه خود روشن کرد که همکاری و ایجاد با دوستان کاملا اختیاری است. با این حال، او گفت که یک تمرکز اصلی ایجاد یک تجربه بین پلتفرمی بدون درز برای لذت بردن از چندین بازیکن است. او این را با نشان دادن دو نمونه از بازی نشان داد – یکی در حال اجرا بر روی رایانه شخصی و دیگری بر روی تلفن هوشمند. قرار دادن مبلمان روی یکی فوراً آن را روی دیگری تکرار می کند.
به نظر میرسد که ابزارهای ایجاد کمی انعطافپذیرتر هستند و بازیکنان میتوانند به سرعت گزینههای مختلف را در فضایی که میسازند بچرخند. به عنوان مثال، بازیکنان میتوانند الگوهای پارچهای را برای یک کاناپه مرور کنند و ببینند که در اتاق چگونه به نظر میرسند بدون اینکه سازنده را ترک کنند.
نایب رئیس Franchise Creative Lyndsay Pearson گفت که تیم در حال کار بر روی تکامل روشی است که سیمز (افراد شبیه سازی شده کوچکی که در صفحه کامپیوتر شما زندگی می کنند) در بازی “فکر می کنند” و “عمل می کنند”.
توسعه دهنده چیز بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نداشت زیرا بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه است. با این حال، تیم بهروزرسانیهای منظمی در مورد پیشرفت و نقاط عطف Project Rene خواهد داشت.
همچنین بخوانید: The Sims: 22 Years and Counting
خبر خوب، خبر بد: هشت سال از عرضه Sims 4 به کنسول ها و رایانه های شخصی می گذرد – طولانی ترین وقفه بین بازی ها در تاریخ این فرنچایز. خبر خوب این است که Maxis به تازگی Project Rene را معرفی کرده است، تکرار بعدی این سری. خبر بد این است که این بازی در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و تا چندین سال دیگر شاهد یک بازی تمام شده نخواهیم بود.
Maxis اولین بازی Sims را در فوریه 2000 راه اندازی کرد. دنباله آن حدود چهار سال بعد از راه رسید. توسعه The Sims 3 (2009) و The Sims 4 (2014) هر کدام پنج سال طول کشید. هشت سال از آخرین عنوان این فرنچایز می گذرد و توسعه دهنده همین الان شروع به کار روی عنوان بعدی کرده است.
و خدا را شکر برای این همه گسترش. طرفداران ممکن است برای دستیابی به The Sims 5 صبر زیادی داشته باشند، اما اگر مدتی است که Sims 4 را مجدداً مشاهده نکرده اند، چندین بسط محتوای مناسب وجود دارد تا سرگرمی بازی را برای مدتی طولانی تر کند.