Microsoft DirectSR قصد دارد فناوری‌های ارتقاء مقیاس رقیب را در یک کتابخانه گرافیکی واحد DX12 متحد کند.

چیزی که باید منتظرش بود: انویدیا چند سال پیش فناوری نمونه‌برداری فوق‌العاده خود را برای یادگیری عمیق معرفی کرد و دیگر سازندگان پردازنده‌های گرافیکی به سرعت راه‌حل‌های خود را برای بالا بردن سطح گرافیکی دنبال کردند. اکنون، مایکروسافت قصد دارد سه الگوریتم بزرگ رقیب را در زیر سقف یک DirectX 12 قرار دهد.

انویدیا، AMD و اینتل به زودی به یک API یکپارچه دسترسی خواهند داشت تا مزایای ارتقاء گرافیک را برای کل جامعه بازی های رایانه شخصی به ارمغان بیاورد. مایکروسافت اخیراً انتشار پیش‌نمایش DirectSR را اعلام کرد، یک API جدید که به طور خاص برای استانداردسازی Super Resolution (SR) و پشتیبانی ارتقاء مقیاس در بازی‌های توسعه‌یافته برای اجرا تحت Direct3D 12 طراحی شده است.

مایکروسافت گفته است که ارتقاء مقیاس گرافیکی می تواند تجربه بازی را با افزایش چشمگیر نرخ فریم و در عین حال حفظ کیفیت تصویر “بالا” ببرد. انویدیا ابتدا فناوری DLSS مبتنی بر هوش مصنوعی خود را توسعه داد و سپس Supersolution FidelityFX (FSR) AMD و XeSS اینتل را توسعه داد. مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که تعداد راه‌حل‌های افزایش مقیاس رقیب همچنان در حال افزایش است و توسعه‌دهندگان بازی خواستار یک API مشترک برای مقیاس‌بندی SR در کل اکوسیستم سخت‌افزاری بازی‌های رایانه‌ای هستند.

مایکروسافت برای توسعه DirectSR با AMD، Intel و Nvidia همکاری کرد، به این معنی که API جدید اساساً برای ادغام DLSS، FSR و XeSS در فناوری‌های استاندارد SR برای بازی‌های DX12 طراحی شده است. DirectSR یک “مجموعه مشترک ورودی و خروجی” را نشان می دهد و یک مسیر برنامه نویسی واحد را برای پشتیبانی از ارتقاء مقیاس ارائه می دهد.

بخونید:  Modder 3D یک Mini-ITX RTX 3060 Founders Edition سفارشی را چاپ می کند

به لطف DirectSR، ادغام SR باید به یک تمرین ساده و مقیاس پذیر برای شرکت های بازی تبدیل شود. توسعه دهندگان می توانند پشتیبانی از SR را به یکباره پیاده سازی کنند و این فناوری را در تمام دستگاه های ویندوزی دارای DX12 فعال می کنند. مایکروسافت توضیح می دهد که پشتیبانی DirectSR به درایورهای GPU سازگار جدید نیاز دارد، که بهترین راه برای تنظیم دقیق و بهره برداری از پتانسیل سخت افزار بازی رایانه شخصی شما است.

همچنین پشتیبانی داخلی برای انواع SR جهانی غیر وابسته به GPU وجود دارد که می‌توانند در سطح برنامه مورد استفاده قرار گیرند و ارتقاء گرافیکی را در محصولات سخت‌افزاری و پیکربندی‌های مختلف در دسترس قرار دهد. با DirectSR، کاربران می توانند برای دستیابی به بهترین نتایج درون بازی، بین راه حل های ارتقاء مقیاس موجود که توسط سخت افزار GPU پشتیبانی می شوند، یکی را انتخاب کنند.

DirectSR یک راه حل مستقل است، به این معنی که توسعه دهندگان بازی دیگر نیازی به ارسال SDK یا DLL های خاص فروشنده ندارند. تعویض DLL روشی محبوب برای دستیابی به بهترین نتایج ارتقاء مقیاس در عناوین جدیدتر است، به ویژه برای دارندگان پردازنده‌های گرافیکی Nvidia سازگار با DLSS. مشخصات پیش نمایش DirectSR API اکنون در GitHub در دسترس است و Nvidia، AMD و Intel درایورهای GPU به روز شده را برای پشتیبانی از کتابخانه جدید منتشر کرده اند.

منبع