WTF؟! Modders با ابزار RTX Remix انویدیا یک روز میدانی را سپری میکنند و حتی هنوز به آن دست نیافتهاند. ظاهراً، میتوانید فایلهایی را که RTX را در بازسازی اخیر Portal فعال میکنند، بردارید و در پوشه .exe بازیهای دیگر بیندازید تا بدون هیچ تغییر دیگری، ارتقای بصری بینقصی به آنها بدهید. وکلای حق چاپ در حال حاضر در قبرهای خود غلت می زنند و حتی هنوز نمرده اند.
در حدود سه سال گذشته، استودیو Lightspeed Nvidia روی ابزاری به نام “RTX Remix” کار کرده است. این شرکت برای اولین بار در سپتامبر آن را با افزودن جلوه های نوری چشمگیر به Bethesda 20 ساله The Elder Scrolls III: Morrowind و Valve’s Portal از سال 2007 نشان داد. نتایج شگفت انگیز بود، اما فقط دموی ویدیویی بود.
در 8 دسامبر، انویدیا پورتال را با DLC RTX برای رایانه شخصی با نعمت Valve منتشر کرد. این بازی دارای ردیابی کامل پرتو و پشتیبانی از DLSS 3 است. همچنین افکت های پیشرفته دیگری از جمله ReSTIR (Reservoir Spatio Temporal Importance Resampling) و Direct Illumination را اضافه کرد.
با توجه به قدمت و تلاش کمی که برای بازسازی اساسی بازی با استفاده از RTX Remix انجام شد، این یک دستاورد فوقالعاده است. برای دارندگان پورتال، با توجه به رایگان بودن آن در Steam، هیچ بهانه ای برای امتحان نکردن این ارتقا بصری وجود ندارد. خوب، تنها بهانه معتبر این است که مشخصات شما مناسب نیست (Intel i7-6700 یا AMD Ryzen 5 3600 و حداقل GeForce RTX 3060).
شاید هیجانانگیزتر این باشد که پس از حذف پورتال با RTX، مدت زیادی طول نکشید که مددرها در انجمنهای Beyond3D متوجه شدند که چه چیزی باعث شده است که بازی تیک خورده باشد. DLC در درجه اول تعداد انگشت شماری فایل اضافی، یعنی پوشه ساخت RTX Remix (.trex) و سه فایل درایور – d3d9.dll، dxvk_d3d9.dll، و NvRemixBridge32.dll – را به پوشه exe. Portal اضافه می کند.
از آنجایی که RTX Remix هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، موددرها شروع به حذف فایلهای Portal RTX بدون تغییر در بازیهای دیگر کردند و به طرز شگفتانگیزی، آنها در برخی از آنها کار کردند. شاید جای تعجب نباشد که بهترین نتایج در Half-Life 2 Valve دیده شد. با این حال، SWAT 4 و Max Payne بیشتر کار کردند، اما با برخی از اشکالات. شرط اولیه این است که بازی از یک خط لوله گرافیکی با عملکرد ثابت استفاده کند.
“به نظر می رسد [it] کاربر Beyond3D LordVulkan، در پاسخ به کسی که میپرسد آیا هک برای FEAR کار میکند، گفت: «میترسم اکثر بازیهای بعد از 2004 به Shader Model 2.0 نیاز داشته باشند. حتی اگر آنها از ابتدا به صورت چند پلتفرمی باشند و برای بازیهایی که ابتدا برای کنسولها توسعه مییابند و بعداً پورت رایانه شخصی تولید میشوند، 0 شانس داشته باشید.
همانطور که گفته شد، تصاویر و ویدئو نشان می دهد که فایل های پورتال به طور قابل توجهی ظاهر این بازی ها را مدرن کرده اند، حتی با دارایی های با وضوح پایین تر. همانطور که گفته شد، آنها به طور کامل اجرا نمی شوند، اما نمونه ها نشان می دهد که زمانی که Nvidia ابزار RTX Remix را برای عموم منتشر کرد، این عناوین کاندیدهای اصلی برای بازسازی های خانگی هستند.
البته، این ما را مستقیماً به سمت فیل در اتاق هدایت می کند. اکثر توسعه دهندگان مانند Valve نیستند و ریمسترها این روزها تجارت بزرگی هستند. دارندگان املاک مانند Bethesda به احتمال زیاد تمایلی به دیدن مجدد IP های خود توسط عموم ندارند. زمانی که انویدیا از Morrowind به عنوان نسخه آزمایشی فناوری استفاده می کند یک چیز است و زمانی که جانی مددر یک ریمستر Morrowind قابل بازی را در GitHub قرار می دهد.
وقتی RTX Remix به فضای عمومی برسد، وکلای Take-Two احتمالاً مشغول کار با مددرهای SWAT 4 خواهند بود. با این حال، سادگی تغییرات، آن را به یک نبرد سخت تبدیل می کند. به هر حال، موددرها نیازی به پست کردن کل بازی ندارند، که احتمالا قوانین کپی رایت را زیر پا می گذارند. آنها فقط باید فایلهای RTX Remix را منتشر کنند، سپس کاربران میتوانند به سادگی آنها را در پوشه .exe یک بازی معین قرار دهند. چگونه استودیوها با آن مبارزه می کنند؟
جالب خواهد بود که ببینیم همه اینها به کجا می رود. دیدن توسعهدهندگانی مانند Bethesda، Take-Two و دیگران که انویدیا را به خاطر ابزار آن التماس میکنند یا حتی شکایت میکنند، چندان تعجبآور نخواهد بود. به هر حال، اگر بتسدا نتواند اسکایریم را برای چهاردهمین بار بازسازی کند، چه خواهد کرد؟