Rockstar ray tracing را به GTA 5 اضافه می کند، اما تقریباً بیش از حد است


برداشت سردبیر: در حالی که تعداد زیادی «به‌روزرسانی‌های نسل بعدی» در بازی‌های موجود وجود داشته است، تعداد کمی از آنها ردیابی پرتویی را ارائه کرده‌اند، و بیشتر آنها فقط بر روی دارایی‌های با وضوح بالاتر تمرکز کرده‌اند. بنابراین خوشحالیم که Rockstar در آخرین به روز رسانی خود، پشتیبانی از RT را به GTA V در PS5 و XBSX اضافه کرد. بیشتر اوقات عالی به نظر می رسد، اما در برخی شرایط، تقریباً احساس می شود که بازتاب بیش از حد باعث کاهش اثر می شود.

چند سال طول کشید، اما راک استار سرانجام پشتیبانی از ردیابی پرتو را به Grand Theft Auto 5 در پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس اضافه کرد. کنسول‌ها اکنون بیش از دو سال از چرخه عمر خود می‌گذرند و دیگر «نسل بعدی» نیستند. اما این بدان معنا نیست که بازی ها نمی توانند از اسب بخار اضافی بهره مند شوند.

بیشتر افراد با گرافیکی که روی حالت “Performance” تنظیم شده بازی می کنند، به خصوص در حالت چند نفره. برای دریافت انعکاس های درخشان خوب، باید با رفتن به منوی مکث به «Fidelity» بروید. سپس Settings->Display->Graphics Mode را انتخاب کنید. سپس چپ یا راست را فشار دهید تا به Fidelity تغییر دهید، که ردیابی پرتو کامل را روشن می‌کند. اگر کمی تعادل را ترجیح می دهید، حالت “Performance RT” نیز وجود دارد.

همانطور که در ویدیو (بالا) و تصاویر نشان داده شده است، تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. انعکاس هایی که از پنجره ها و آب بیرون می آیند واقعاً بیرون می آیند و سطح جزئیات بسیار بالاتری دارند. در حالی که خوب به نظر می رسد، برخی از سطوح تقریباً بیش از حد براق به نظر می رسند.

به عنوان مثال، در حالی که برخی از افراد روی خودروهای جدید خود از آینه استفاده می کنند، اکثر آنها این کار را نمی کنند. بنابراین دیدن انعکاس دقیق در هر وسیله نقلیه ای که رد می شوید به نظر من کمی توهم شکن است. البته من نظرم را از تصاویر و فیلم های دست دوم شکل دادم. بعد از اینکه امشب بازی را فعال کردم، ممکن است لحنم را تغییر دهم.

گفته می‌شود، وقتی به سمت نمای شیشه‌ای یک مغازه می‌روید، احساس نکردن خون‌آشام بودن، تغییر خوشایندی است. همیشه برایم عجیب بود که می‌توانستم خیابان پشت سرم را در شیشه‌ای ببینم اما انعکاس خودم را نه. انعکاسی خوب است. منعکس کننده همه چیز به جز شخصیت بازیکن است، نه چندان.

ردیابی پرتو همچنین باعث می‌شود که انعکاس‌ها در نمایش خود از همان زاویه دقیق‌تر شوند. در مقایسه بالا، ردیابی دقیق مسیر، تابلوهای نئون مغازه ها را نشان می دهد که در آن تعلق دارد. با خاموش بودن RT، انعکاس فازی خیمه شب بازی بسیار نزدیک به ساختمان است (توجه داشته باشید که چگونه گوشه دور خیمه شب بازی با RT روشن به دوربین نزدیک‌تر است). این تصحیح در حین حرکت ثابت است.

نکته خوب دیگر در مورد به‌روزرسانی این است که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان با سخت‌افزار جدید بیشتر آشنا می‌شوند و شروع به پیشبرد بیشتر آن می‌کنند. این آشنایی همیشه منجر به وفاداری بالاتر و بهینه سازی بهتر شده است. بنابراین از نظر تئوری، ما باید به زودی شاهد ثبات بیشتر در نرخ فریم هنگام اجرای بازی‌های کنسول در 4K باشیم.

تا کنون، تنها چند دوجین عنوان از قدرت اضافی کنسول‌های امروزی برای ارائه تصاویری با ردیابی پرتو با درجات مختلفی از جزئیات استفاده کرده‌اند. Spider-Man Remastered، Watch Dogs Legion و Cyberpunk 2077 چند نمونه از بازی‌هایی هستند که پیاده‌سازی خیره‌کننده RT دارند. خیلی زود، باید شاهد تبدیل شدن RT کم و بیش به یک استاندارد در عناوین AAA باشیم.



منبع