Splatoon 3 رکورد راه اندازی بازی های ویدیویی در ژاپن را شکست

به ویژه یک کشور کاتالیزور برای آن ارقام فروش چشمگیر بوده است. حدود 61 درصد از فروش هفته عرضه بازی Splatoon 2 از ژاپن بوده است، زیرا این فرنچایز موفقیت بزرگی در بین گیمرها بوده است.

فروش حدود 670000 دستگاه Splatoon 2 در ژاپن در هفته اول واقعاً خیره کننده است، اما در مقایسه با Animal Crossing: New Horizons که بیش از 1.88 میلیون فروش را در هفته اول به دست آورد، کمرنگ است.

خب، Splatoon 3 تنها سه روز است که عرضه شده است و در حال حاضر به 3.45 میلیون واحد فروش در ژاپن رسیده است که تقریباً دو برابر فروش Animal Crossing: New Horizons است و اکنون به عنوان سریع‌ترین فروش ویدیویی برای نینتندو سوییچ شناخته می‌شود. با توجه به VGChartz، این ممکن است بزرگترین اولین بازی ویدیویی در ژاپن باشد زیرا رکورد قبلی توسط Pokémon Black and White در سال 2010 ثبت شده بود که در هفته اول آن 2.64 میلیون واحد فروخت.

به جرات می توان گفت که نینتندو با فرنچایز Splatoon رعد و برق را در یک بطری گرفتار کرده است. پس از تلاش های متعدد برای ایجاد یک فرنچایز جدید بازی، Splatoon توانسته است در مقابل بازی هایی مانند Xenoblade، ARMS و بسیاری دیگر بایستد. این ارقام فروش می توانند با گذشت زمان بسیار جالب شوند، به خصوص با نزدیک شدن به فصل تعطیلات.



منبع Splatoon به طور گسترده به عنوان یکی از موفق ترین تلاش های نینتندو برای راه اندازی یک IP جدید در سال های اخیر در نظر گرفته شده است. اولین بازی Splatoon در سال‌های بعدی چرخه حیات Wii U منتشر شد، حرکتی جسورانه زیرا Wii U در زمان عرضه به طرز بدنامی شکست خورد و تعداد فروش کمتری داشت. با وجود این مشکلات، Splatoon 4.95 میلیون واحد در سراسر جهان فروخت و آن را به عنوان ششمین بازی محبوب Wii U رتبه بندی کرد.

بخونید:  برنامه بهبودیافته Google Lens اکنون می تواند به طور غیرقابل اعتماد بررسی کند که آیا سرطان پوست دارید یا خیر
نینتندو با بازی Splatoon 3 یک دوره تبلیغاتی بسیار طولانی تری داشت و بازی را در فوریه 2021 اعلام کرد، بیش از یک سال و نیم قبل از انتشار. مانند هر دنباله دیگری، انتظار دارید که از بازیکنان فعلی و آینده ساز انتظار داشته باشید، اما شکست دادن چهره های Animal Crossing احتمالاً خیلی سخت است، درست است؟

نینتندو می‌خواست فوراً از موفقیت غیرمنتظره Splatoon استفاده کند و در ژانویه 2017 دنباله آن را اعلام کرد، حتی قبل از عرضه نینتندو سوییچ. Splatoon 2 در اواخر همان تابستان عرضه شد و با موفقیت فوری، نینتندو 1.1 میلیون فروش در سراسر جهان را در هفته اول گزارش کرد و تعداد فعلی حدود 13.3 میلیون نفر است. بدیهی است که این دنباله روی کنسولی عرضه شد که در کمتر از یک سال از Wii U فروش بیشتری داشت.

در متن: فرنچایز محبوب تیراندازی نینتندو اخیراً سومین تکرار خود را راه‌اندازی کرده است، که هیاهو و هیجان بسیار زیادی را از سوی گیمرها به‌ویژه در ژاپن، جایی که Splatoon 3 توانسته است (به میزان زیادی) از پیشتازان نمودار قبلی فروش داشته باشد، به‌راه انداخته است. با این حال، نینتندو تاکنون در مورد آمار فروش در مناطق دیگر اظهار نظر نکرده است.