Spotify اخیراً اقدامات دیگری را برای بهبود وضعیت مالی خود انجام داده است.
به طور خلاصه: اسپاتیفای رکورد تعداد مشترکین خود را در سه ماهه اخیر اضافه کرد، اما همچنان در حال از دست دادن پول است. آخرین تبلیغ آن امیدوار است که در نهایت به موضوع دوم رسیدگی شود. از هم اکنون تا 11 سپتامبر 2022، کاربرانی که قبلا Spotify Premium را امتحان نکرده اند، می توانند سه ماه خدمات کاملا رایگان دریافت کنند. Premium امکان گوش دادن موسیقی بدون آگهی، پرش های نامحدود و امکان دانلود محتوا برای گوش دادن آفلاین را فراهم می کند.
پس از انقضای تبلیغات، نرخ استاندارد 9.99 دلار در ماه شروع می شود مگر اینکه آن را لغو کنید.
در ماه ژوئن، یک یادداشت داخلی که توسط بلومبرگ به دست آمد، ادعا کرد که این شرکت به دلیل نگرانی های رکود، استخدام های جدید را 25 درصد کاهش می دهد. ماه گذشته، Spotify بی سر و صدا لوازم جانبی داشبورد Car Thing خود را تنها پنج ماه پس از در دسترس قرار دادن آن برای عموم، متوقف کرد.
همین هفته گذشته، این شرکت یک وب سایت جدید برای آزمایش فروش بلیط کنسرت راه اندازی کرد. باید دید که آیا این سرمایهگذاری غرق میشود یا شنا میکند، زیرا اکثر نمایندگان فروش بلیت به دلیل اقدامات مبهمی مانند خرید مقادیر زیادی بلیطهای پرتقاضا و فروش مجدد آنها به قیمت حق بیمه، شهرت بسیار بدی دارند.
حتی با وجود همه این شنوندگان، Spotify در سه ماهه اخیر خود ضرر کرده است. با تبلیغات رایگان گوش دادن مانند این، غول پخش جریان سوئدی بدون شک امیدوار است که پس از پایان تبلیغات در اواخر سال جاری، بخشی از اعضای آزمایشی رایگان را به مشتریان پولی تبدیل کند.
Spotify سه ماهه دوم را با 188 میلیون مشترک پرداخت کننده (Premium) به پایان رساند که در مقایسه با 182 میلیون مشترک در سه ماهه قبل و 14 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. مجموع کاربران فعال ماهانه، که شامل شنوندگان ردیف رایگان می شود، به 433 میلیون نفر رسید که 19 درصد افزایش در سال است.
اعتبار تصویر: استودیو Eyestetix، امید آرمین
یکی از کارهایی که Spotify می تواند برای ایجاد درآمد بیشتر انجام دهد، انتشار HiFi، سرویس پخش موسیقی با کیفیت بالا است. در فوریه 2021، به ما گفته شد که این سرویس در اواخر سال ارائه خواهد شد، اما هرگز محقق نشد. در این مرحله، ما در تعجب هستیم که آیا اصلاً قرار است راه اندازی شود یا خیر.