Steam نمی تواند محتوای دیگری را بارگیری کند یا در حین انتقال LAN بازی انجام دهد زیرا این فرآیند می تواند چرخه های CPU و دیسک قابل توجهی را اشغال کند. علاوه بر این، Steam فقط محتوای بازی را کپی میکند، نه ذخیرهسازی، فایلهای پیکربندی یا حالتهای Workshop. این فرآیند فقط در حالت دسکتاپ Steam در رایانه شخصی میزبان اجرا می شود. با استفاده از یک راهانداز سفارشی یا در حالت تصویر بزرگ کار نمیکند.
Steam می تواند انتقال همتا به همتا را بین دو رایانه شخصی یا از رایانه شخصی به Steam Deck انجام دهد. هنگامی که کاربر یک بازی یا بهروزرسانی را نصب میکند، Steam بررسی میکند که آیا رایانههای دیگری که در همان شبکه وارد سرویس شدهاند، آن محتوا را نصب کردهاند یا خیر. اگر بازی را پیدا کرد به جای دانلود به طور خودکار از طریق LAN کپی می کند.
بهروزرسانی اخیر بتای سرویس Steam، امکان انتقال بازیها را بین سیستمها از طریق شبکه محلی (LAN) اضافه کرد. این ویژگی میتواند در زمان و پهنای باند اینترنت برای کسانی که از Steam در چندین دستگاه استفاده میکنند، صرفهجویی کند و اطمینان حاصل کند که فقط یک بار نیاز به دانلود بازی دارند.
Valve می گوید سرعت انتقال LAN می تواند به 100 مگابایت بر ثانیه برسد که برای هر کسی که فیبر گیگابیتی ندارد سریعتر از دانلود است. این فرآیند سریعتر و آسانتر از تنها روش دیگر انتقال بازیها بین رایانههای شخصی – پشتیبانگیری از آنها در رسانههای خارجی است.
کاربران می توانند این ویژگی را تغییر دهند و کنترل کنند که چه کسی انتقالات بازی را در تنظیمات > دانلودها > انتقال فایل بازی از طریق شبکه محلی دریافت می کند. آنها میتوانند به Steam بگویند که فقط بین سیستمهایی که وارد حسابهایشان شدهاند، نقل و انتقالات را انجام دهد، به دوستان اجازه دریافت نقل و انتقالات را بدهد یا به هر کسی اجازه دهد.
خالق SteamDB، Pavel Djundik، کدی را کشف کرد که نشاندهنده کار Valve بر روی انتقال شبکه Steam در ماه اکتبر بود، زمانی که او عملکرد بین رایانه شخصی و مکبوک را آزمایش کرد. کنسول های Xbox One و Xbox Series امکان کپی کردن بازی ها و برنامه ها را به صورت بی سیم بین دستگاه ها فراهم می کنند. پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دارای قابلیتی هستند که همه بازی های نصب شده را به صورت انبوه از کنسولی به کنسول دیگر از طریق شبکه LAN بی سیم یا سیمی کپی می کند، اما فقط در حین راه اندازی.
دارندگان جدید Steam Deck با رایانه های شخصی پر از بازی های Steam اکنون می توانند با انتقال بازی ها از طریق LAN به جای دانلود، پهنای باند اینترنت را ذخیره کنند. همچنین میتواند به توسعهدهندگان یا سایر شرکتهایی که با محتوای بازی سر و کار دارند کمک کند تا فایلها را سریعتر و راحتتر بین سیستمها کپی کنند.

چرا مهم است: کنسول ها مدتی است که می توانند بازی ها را از ماشینی به ماشین دیگر از طریق شبکه های محلی انتقال دهند. نکاتی مبنی بر اینکه Valve به Steam عملکردی مشابه می دهد، ابتدا پاییز گذشته ظاهر شد و اکنون در نسخه بتای مشتری در دسترس است.