پس از تجربه یک دوره رونق در طول قرنطینه ها، زمانی که آنهایی که در داخل خانه گیر کرده بودند مانند گذشته سرگرمی های خانگی را پذیرفتند، فروش بازی های ویدیویی امسال کاهش یافته است. شرکت تحقیقاتی Ampere Analysis پیشبینی کرده است که فروش در سال 2022 با 1.2 درصد کاهش به 188 میلیارد دلار خواهد رسید و سونی پیشبینی سود خود را کاهش داد زیرا افراد کمتری عناوین پلیاستیشن را خریداری میکنند. Tencent همچنین با هزینه های بازیکنان برای عنوان فوق العاده محبوب Honor of Kings که از ماه مه برای سه ماه متوالی کاهش یافته است، سروکار دارد.
سهام Tencent از فوریه 2022 تا کنون 60 درصد کاهش یافته است. به گفته بلومبرگ، این باعث شده ارزش آن 564.1 میلیارد دلار سقوط کند، که بیش از هر شرکت غیر چینی دیگری در جهان است – متا با زیان 302 میلیارد دلاری بزرگترین بازنده خارج از کشور است. .

پس از Tencent در لیست بزرگترین افت ارزش، علی بابا قرار دارد. سهام آن 65 درصد کاهش یافته است که منجر به زیان 494 میلیارد دلاری در ارزش بازار از فوریه شده است. شرکتی که توسط جک ما تأسیس شده است اخیراً اولین رشد درآمد ثابت در تاریخ خود را گزارش کرده است.
Tencent در تعداد زیادی از شرکت های بزرگ بازی، از جمله مالکیت 100٪ Riot Games، Sumo Group و غیره، سهام دارد. همچنین دارای سهامی در Epic Games، Supercell، Ubisoft و چندین مورد دیگر است.
مقررات سختگیرانه چین در صنعت بازی های ویدیویی مشکل فروش را تشدید می کند. آوریل شاهد اولین مجوز ISBN – که توسط چین برای توسعه دهندگان برای انتشار بازی در سرزمین اصلی مورد نیاز بود – از جولای سال گذشته اعطا شد و Tencent هنوز برای برخی از عناوین جدید خود تأییدیه دریافت نکرده است. این خبر بدی است به خصوص در کشوری که بیشترین بازار بازی را از نظر درآمد (41 میلیارد دلار در سال 2020) و بیشترین گیمرهای موبایل (655 میلیون در سال 2021) دارد.
خط پایین: شرکتهای آمریکایی مانند متا، پی پال و آمازون شاهد سقوط ارزش بازار خود در سال جاری با سقوط اقتصاد جهانی بودهاند، اما ضرر آنها در مقایسه با بزرگترین غولهای فناوری چین، Tencent و Alibaba که در صدر جدولهای جهانی از نظر بازار قرار دارند، کمرنگ است. از دست دادن ارزش
بلومبرگ گزارش می دهد که تنسنت، شرکتی که 18 ماه پیش تقریباً به دومین شرکت تریلیون دلاری چین تبدیل شد، قرار است اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را از زمان بحران مالی سال 2008 به ثبت برساند. بسیاری از مشکلات آن به کاهش فروش بازی و سرکوب این صنعت مربوط می شود.
سیاست Covid Zero چین که به مشکلات شرکت ها اضافه می شود. قرنطینه های سختگیرانه بر اقتصاد کشور و جهان تأثیر گذاشته است. گزارشهای اخراج، چیزی که شرکتهای آمریکایی در این زمانها به آن عادت کردهاند، و ترس از رکود نیز تأثیرگذار است. تنشهای فزاینده بین چین و ایالات متحده نیز کمکی به کار نمیکند – پنج مورد از بزرگترین شرکتهای دولتی چین در حال حذف از بورسهای آمریکا هستند.