TikTok برنامه آزمایشی بازی HTML5 را راه اندازی می کند

در ماه نوامبر، TikTok از همکاری با Zynga برای توسعه Disco Loco خبر داد. گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش بازی‌های HTML5 TikTok در کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز در ماه می منتشر شد. این شرکت هرگز به‌طور رسمی این ابتکار را اعلام نکرد، اما پنج‌شنبه گذشته وجود بازی‌ها را در TechCrunch تأیید کرد و تأکید کرد که حداقل چند هفته است که در مراحل آزمایشی اولیه در چندین کشور بوده‌اند.

در مراحل پایانی قبل از آپلود ویدیوی TikTok، کاربران «MiniGame» را به عنوان یک گزینه در زیر «افزودن پیوند» پیدا خواهند کرد. این گزینه به آنها امکان می دهد یکی از هفت بازی کوچک را از شرکت هایی مانند FRVR، Lotum، Nitro، Voodoo و Aim Lab به ویدیوی خود متصل کنند. بینندگانی که با ویدیو روبرو می شوند می توانند برای شروع پخش در برنامه TikTok روی پیوند ضربه بزنند. به عنوان مثال، یکی از بازی ها شامل مقایسه دو تصویر به ظاهر یکسان قبل از ضربه زدن بر روی تفاوت بین آنها است.

در سال 2020، مایکروسافت و فیس بوک از اپل به دلیل مسدود کردن برنامه های بازی ابری آنها در حالی که اجازه پخش برنامه های پخش تلویزیون و فیلم مانند نتفلیکس را می داد، انتقاد کردند. مایکروسافت از طریق یک صفحه وب قابل دسترسی از طریق مرورگر این امر را دور زد. اشتراک بازی نتفلیکس با ارائه بازی های موبایل از طریق اپ استور طبق قوانین اپل، از مشکل جلوگیری کرد. به نظر نمی رسد که این قوانین در مورد مینی بازی های HTML5 TikTok اعمال شود.

بخونید:  باتری های قابل تعویض در خودروهای برقی امکان پذیر نیست، اما یک پیشرفت بزرگ می تواند بازی را تغییر دهد.



منبع

برخلاف HTML5، رویکرد نتفلیکس به مشترکین اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از عناوین تلفن همراه را از فروشگاه اپل اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنند و آن را بیشتر رقیبی برای Apple Arcade می‌کند. ابتکارات بازی‌های موبایلی TikTok و Netflix با ابتکارات فیس‌بوک و مایکروسافت که اپل به‌طور معروف آن‌ها را مسدود کرده بود، در تضاد است.

چه اتفاقی افتاده؟ پس از ماه‌ها گزارش، یکی از اقدامات اولیه TikTok در بازی‌ها ظاهر شد. کاربران در چندین کشور اکنون می توانند بازی های کوچک مبتنی بر HTML5 را در این سرویس بازی کنند. TikTok آخرین سرویس اولیه غیر بازی است که تلاش می کند به این بخش نفوذ کند.

این حرکت احتمالاً تأیید دیگری است که اشکال مختلف رسانه‌ها، از جمله بازی‌های ویدیویی، پخش ویدیو، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر، همگی در رقابتی مشابه برای جلب توجه بینندگان هستند. نتفلیکس اعتراف کرد که Fortnite رقیب قابل توجهی در سال 2019 است و از آن زمان بازی ها را در سرویس اشتراک خود قرار داده است. هدف TikTok این است که ببیند بازی‌ها چگونه بر زمان نمایش کاربران در این پلتفرم تأثیر می‌گذارند.

کاربران TikTok در برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده، اکنون می‌توانند ویدیوهای حاوی پیوندهایی به مجموعه کوچکی از بازی‌های کوچک مبتنی بر HTML5 را آپلود کنند. ویژگی جدید آزمایشی است برای اینکه ببینیم آیا بازی ها می توانند آهنربای بعدی برای تعامل در پلتفرم شوند یا خیر.