Tobii فناوری ردیابی چشم را برای PlayStation VR2 ارائه می دهد


لبه خونریزی: هنگامی که سونی برای اولین بار از نسل بعدی هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد، قبلاً ردیابی چشم را تأیید کرده بود که یک گام جدید مهم برای VR در سطح مصرف کننده است. اکنون می دانیم که فناوری ردیابی چشم از شرکت Tobii، یک شرکت پیشرو در این بخش، خواهد آمد.

روز جمعه، Tobii قراردادی را برای گنجاندن فناوری ردیابی چشم خود در PlayStation VR2 اعلام کرد. این شرکت قبلاً تجربه ارائه این قابلیت به هدست را دارد، اما لوازم جانبی پلی استیشن 5 اولین فرصت را برای معرفی آن به مخاطبان اصلی ارائه می دهد.

هدست‌های واقعیت مجازی مدرن در حال حاضر از حسگر حرکت برای ردیابی سر و اندام کاربر استفاده می‌کنند – کلیدی برای ایجاد احساس زمین و غوطه‌ور شدن در محیط‌های مجازی. همچنین مکانیزم های ورودی اضافی را در اختیار کاربران قرار می دهد. ردیابی چشم با تشخیص اینکه کاربر به چه پیکسل هایی نگاه می کند، که می تواند چندین کاربرد داشته باشد، این کار را یک قدم جلوتر می برد.

حرکت چشم، تمرکز بصری و پلک زدن می تواند به روش های ورودی جدید تبدیل شود. از نظر تئوری، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌هایی را با عملکرد بهتر تنها با رندر کردن کامل مناطقی از محیط که چشمان بازیکن در آن متمرکز است، طراحی کنند.

تاکنون، تنها هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت مجازی بسیار گران‌قیمتی مانند HoloLens 2 مایکروسافت (با شروع از 3500 دلار) یا HTC Vive Pro Eye (1400 دلار) شامل ردیابی چشم می‌شوند. سونی قیمت یا تاریخ انتشار PS VR2 را ارائه نکرده است، اما احتمالاً بسیار ارزان‌تر خواهد بود و این ویژگی را به مخاطبان جدیدی از گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی خواهد رساند.

هدست VR/AR شایعه شده اپل و Project Cambria – جانشین Meta’s Quest – احتمالاً شامل ردیابی چشم نیز خواهند شد. به نظر می رسد آنها و PS VR2 نشان دهنده نسل بعدی هدست های واقعیت مجازی در سطح مصرف کننده باشند.



منبع