کوتاه: Automattic به تازگی برنامه ای برای اجرای Tumblr در وردپرس اعلام کرده است. شرکت مادر این دو پلتفرم میخواهد پلتفرم میکروبلاگینگ را با هم ادغام کند و این دو سرویس را با هم ادغام کند و در عین حال «ماموریت» آنلاین خود را از فرصتهای تجاری جدا کند. کار سختی است.
این شرکت که توسط Matt Mullenweg، یک توسعهدهنده وردپرس تأسیس شد، میخواهد از بکاند وردپرس برای مدیریت وبلاگهای Tumblr استفاده کند. مولنوگ گفت که این تغییر باید برای بازدیدکنندگان خارجی و وبلاگ نویسان Tumblr نامرئی باشد.
پس از خرید این پلتفرم در سال 2019، Automattic مشغول ساخت Tumblr کارآمدتر و راحتتر از منظر تجاری بوده است. اجرای Tumblr و WordPress در یک Backend احتمالاً مدیریت هر دو پلتفرم را بهبود می بخشد. زمانی قابل توجه است زیرا این شرکت با اتهامات سوء استفاده از داده های وبلاگ عمومی و خصوصی برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی در اوایل سال جاری مواجه شد.
طرح ادغام به این معنی نیست که Tumblr باید تغییر کند – حداقل نه در ظاهر. این شرکت این سرویس را به طور خاص به دلیل تفاوت ها و نقاط قوت آن در مقایسه با وردپرس به دست آورد، نه برای تضعیف آن.
این شرکت خاطرنشان کرد که “تجربه انتشار ساده Tumblr و جهت محصول فعلی آن را دوست دارد و این تغییر نمی کند.”
استفاده از هسته فناوری یکسان به Automattic اجازه می دهد تا کارهای توسعه خود را در دو پلتفرم به اشتراک بگذارد. وردپرس دارای یک “زیرساخت بسیار قوی” است که به Tumblr کمک می کند، در حالی که وردپرس از ابزارهایی که به طور خاص برای Tumblr طراحی شده اند بهره می برد. این دو سرویس از تلاش جمعی توسعه دهندگان در پروژه منبع باز WordPress.org استفاده خواهند کرد.
Automattic ادعا می کند که Tumblr بیش از نیم میلیارد وبلاگ را میزبانی می کند و انتقال همه این داده ها به وردپرس دشوار خواهد بود. این یکی از بزرگترین کراس اوورهای فناوری در تاریخ اینترنت است. با این حال، بسیاری از غول های اینترنتی در پشت صحنه تحولات مشابهی موفق شده اند. بنابراین این مرحله اگرچه دلهره آور است، اما شدنی است.
این شرکت اطلاعات خاصی در مورد زمان مورد نیاز برای تکمیل فرآیند ارائه نکرده است. بلکه به سادگی بیان کرد که چالش تبدیل تعداد زیادی از وبلاگ های کوچک به نصب های مناسب وردپرس را می پذیرد.
در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «محتوا و دادهها باید متعلق به نویسندگان و هنرمندان باشد نه اینکه پشت یک پلتفرم بسته شرکتی غولپیکر قفل شوند».
این ماموریت اصلی مشترک بین وردپرس و سایر خدمات متعلق به شرکت است.
یاهو ماریسا مایر در سال 2013 تامبلر را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. Automatic در نهایت آن را به قیمت 3 میلیون دلار یا فقط 30 سنت بر دلار خرید. این سرویس زمانی به عنوان یک نیروی بالقوه در فضای شبکه های اجتماعی در نظر گرفته می شد. اما اکنون فقط روکشی از خود سابق خود است و کالاهای دیجیتال، تبلیغات و اشتراک را می فروشد.