YouTube آزمایشی را که محتوای 4K را به سرویس اشتراک Premium خود محدود کرده بود، پایان می‌دهد


در متن: آزمایش بحث برانگیز یوتیوب که در آن محتوای 4K را به سرویس Premium ماهانه 12 دلاری خود محدود کرد، به پایان رسید. نتیجه‌گیری گوگل از این آزمایش ناشناخته است – به نظر می‌رسد هنوز در حال جمع‌آوری بازخورد است – بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که وضوح تصویر به طور نامحدود در پلتفرم قابل دسترسی باشد.

در اوایل این ماه، کاربران در Reddit و YouTube شروع به ارسال اسکرین شات از گزینه وضوح 2160p/4K برای ویدیوهای YouTube کردند که به عنوان یک ویژگی فقط برای مشترکین YouTube Premium در دسترس است. این تئوری مطرح شد که گوگل به دنبال ایجاد محتوای 4K یکی دیگر از مزایای سرویس 12 pm/120 دلاری خود در سال است که فاقد تبلیغات موجود در نسخه رایگان یوتیوب است و با سرویس پخش موسیقی YouTube Music ارائه می شود.

یوتیوب بیش از یک دهه است که ویدیوهای 4K ارائه می دهد و حتی در صورت وجود گزینه 8K دارد، بنابراین حذف رزولوشن های بالاتر از 1440p همیشه باعث واکنش شدید می شد. طبق یک حساب رسمی یوتیوب توییتر (که توسط 9to5Google مشاهده شده است)، آزمایش اکنون به پایان رسیده است، به این معنی که آن معدود کاربرانی که قادر به دیدن 4K در یوتیوب نبودند، باید دوباره بتوانند به وضوح دسترسی داشته باشند.

TeamYouTube در پاسخ به یک توییت کاربر در مورد محدود بودن 4K به YouTube Premium، نوشت: “ما این آزمایش را به طور کامل غیرفعال کردیم. بینندگان اکنون باید بتوانند بدون عضویت Premium به وضوح کیفیت 4K دسترسی داشته باشند. اگر Q های دیگری دارید، اینجا هستیم.”

مشخص نیست که آیا یوتیوب این آزمایش را پیش از موعد به دلیل مقدار فشاری که دریافت کرده بود به پایان رساند یا اینکه آیا آزمایش به پایان رسید. جالب اینجاست که توییتی به زبان ژاپنی از طرف Team YouTube شامل پیوندی برای کاربران بود تا نظرات خود را در مورد قفل کردن محتوای 4K در پشت سرویس YouTube Premium بیان کنند.

این که آیا گوگل تصمیم می گیرد کاربران جدیدی را که می تواند به YouTube Premium جذب کند که به دنبال ویدیوهای 4K هستند، بیشتر از این خشم باشد، ناشناخته است. بعید است که مردم به تعداد قابل توجهی این پلتفرم را تحریم کنند – آخرین نظرسنجی Steam نشان می دهد که تعداد کمی از شرکت کنندگان مانیتورهای 4K دارند، اگرچه تعداد زیادی آن را در تلویزیون های هوشمند 4K/HDR تماشا می کنند. مثل همیشه، متاسفانه تصمیمات شرکتی مانند این در نهایت به پول ختم می شود. همچنین باید به این فکر کرد که آیا گوگل می‌تواند تصمیم بگیرد که سایر ویژگی‌های YouTube مانند 60 فریم در ثانیه یا HDR را فقط Premium بسازد.





منبع